به نظر می آید در بسیاری از تصمیمات امروز کشور چه در نهاد های حکومتی و چه دولتی خواست اصلی مردم نادیده گرفته می شود . گویی مسیرسازی و آینده نگری رو به فراموشی رفته است .
کد خبر: ۷۱۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 11 February 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مجمع هماهنگی تشکل های اسلامی دانشجویان استان ( مَهتاد ) به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر نمود.
این مجمع متشکل از 10 تشکل اصلاح طلب دانشگاه‌های مختلف استان است که به مناسبت تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب بیانیه‌ای را صادر کردند .
متن بیانیه
بسم الله الرحمن الرحیم

« لَکِنِ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ مَعَهُ جَاهَدُواْ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ وَأُوْلَئِکَ لَهُمُ الْخَیْرَاتُ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ »

« پیامبر و کسانی که با او ایمان آورده‌‏اند با مال و جانشان به جهاد برخاسته‌‏اند و اینانند که همه خوبی ها برای آنان است اینان همان رستگارانند . »

در آستانه ی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم ، انقلابی که بی نام امام خمینی ( ره ) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست . انقلاب اسلامی ایران نشان دهنده اراده ملت در به خدمت گرفتن حاکمیت در جهت جمهوریت و آزادی خود در مقابل استبداد بود . با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی با نظر به اینکه در توسعه اهداف و شعار ها پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما امید می رفت که جایگاه این جریان اصیل در حد و اندازه های یک حکومت مردم سالار دینی باشد . دغدغه و سوالی امروزه مطرح است که چرا در حدود دو دهه ی اخیر ، تدریجا به سمت زوال اقتصادی و معیشتی پیش رفتیم و آزادی های مردم را دستخوش نظرات فراقانونی خود کردیم .

مجمع هماهنگی تشکل‌های اسلامی دانشجویان استان ( مَهتاد ) ضمن گرامیداشت و تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باخاطرنشان کردن این نکته که همه‌ی مسئولین دولت و نهاد های حاکمیت باید توجه ی اساسی به تحقق اهداف انقلاب به ویژه حاکمیت قانون اساسی ، مدنیت و جمهوریت نظام داشته باشند و مطالبات مردم را در این خصوص برآورده نمایند معتقد ست در شرایط کنونی مرور این اهداف و آرمان ها از ضروریت فعلی کشور ماست .

به نظر می آید در بسیاری از تصمیمات امروز کشور چه در نهاد های حکومتی و چه دولتی خواست اصلی مردم نادیده گرفته می شود . گویی مسیرسازی و آینده نگری رو به فراموشی رفته است . بارها در دولت اسبق به اصطلاح عدالت طلب بیان کردیم که رویکرد اقتصادی در پیش گرفته شده به دلیل ضایع نمودن سرمایه های کشور ، باید به سرعت اصلاح شود . طبیعی بود که مدیران بی سواد آن زمان در دولت ، گوش شنوایی نداشته باشند اما چرا سایر نهاد های حکومتی در برابر این اقدامات سکوت کردند . همان بود که این سکوت ها شرایط را برای به تاراج بردن سرمایه های ملی فراهم کرد و کشور را به چاهی انداخت که بیرون امدن از آن به همین راحتی نباشد .

دولت فعلی نیز آنگونه که انتظار می رود در جهت تحکم اقتصاد و معیشت مردم قدم بر نداشته است . ایراد ما به دولت نه در صداقت بلکه در جریانی است که مدیریت جاری کشور را بدست گرفته و هدایت می کند . به دلیل حضور چنین مسئولانی در سطوح مختلف مدیریتی کشور ، امروز نه شاهد گردش نخبگان هستیم و نه اجازه می دهند متخصصان و کارشناسان به عرصه های اجرایی و مدیریتی وارد شوند . آیا می توان از اینگونه مدیران سیاسی نالایق انتظار اصلاح امور ، آن هم در چنین شرایط اقتصادی و اجتماعی داشت ؟ این مدیران دولتی و حکومتی نه فقط به مردم بلکه به انقلاب نیز خیانت می کنند زیرا ادامه روند فعلی به واسطه حضور آنها ، دردی بر درد های قبل مردم افزوده خواهد کرد .

اصرار بر روند غلط گذشته چاره ای جز این نداشت که مردم خودشان مشکلات اقتصادی را علنا فریاد زنند . خدا لعنت کند دشمنان واقعی انقلاب و رانت خواران داخلی را که باعث شدند اعتراضات به حق مردم در دی‌ماه سال گذشته به نتیجه مثبتی نرسد . گمان ما این است که مسئولان و مدیران نظام صدای درد و رنج امثال کارگران مظلوم هفت تپه و اسماعیل بخشی ها را واضح شنیده باشند و چاره ای اندیشیده باشند . گرچه در پیچ چهلمین سال انقلاب اسلامی قرار داریم اما باز متاسفانه همچنان شاهد رخداد های ناگواری که میراث نظام طاغوتی سابق است از جمله شکنجه و اعتراف گیری های تحت فشار و پخش تشریفاتی آن از صداوسیما هستیم که برخلاف اصل 38 قانون اساسی و آرمان های انقلاب و اسلام ناب محمدی است . آقایان باید بدانند ادامه ی این وضعیت به صلاح کشور نیست و بهتر است خانه تکانی وسیعی در مجموعه های تحت امر خود ایجاد کنند .

این مجمع معتقد ست مواجهه با مشکلات بزرگ کشور و رفع آن‌ها جز با اجماع ملی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور قابل تحقق نیست . از این‌رو هر اقدامی باید ناظر بر بازسازی اعتماد عمومی به کارآمدی نظام و نیز ترسیم فردایی روشن برای ایران و آینده‌ای بهتر برای ایرانیان باشد. اولین گام در جهت تحقق این هدف و اجماع سازی در جامعه شکل دادن چارچوبی برای یک گفتگوی فراگیر ملی است ، به‌گونه‌ای که همه آحاد و سلایق جامعه بتوانند صدای خود را بشنوند و مطالبات خود را پیگیری کنند .

از موضوعاتی که باید یک‌بار برای همیشه درباره آن تصمیم گرفت و تکلیف آن را روشن کرد ، مساله انتخابات سال ۸۸ است که چون زخمی ناسور ، هر چند مدت تازه می‌شود و نیروهای درون جبهه بزرگ انقلاب را به جان هم می‌اندازد .

رفع حصر از یاران صدیق امام و انقلاب آقایان مهندس میرحسین موسوی و حجت‌الاسلام مهدی کروبی و سرکار خانم رهنورد و نیز رفع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از جناب حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی ، می‌تواند نماد و نشانه بارزی باشد از عزم همگانی سیاست‌گذاران عالی کشور برای ایجاد همدلی و عبور و عبرت از گذشته‌های پر نقار در جهت رسیدن به تفاهم و آشتی و اجماع ملی .

این مجمع با استقبال از جریان‌سازی گفتگوی ملی ، تحقق این امر را لازمه شکل‌گیری تفاهم ملی می‌داند و همه دغدغه‌مندان و دلسوزان کشور را به این گفتگو فرامی‌خواند .

نکته ای دیگر که لازم ست در چهلمین سال انقلاب اسلامی مورد قضاوت قرار بگیرد قوه قضائیه است . دستگاه قضا و قضاوت باید به‌دور از دسته‌بندی‌ها و منازعات سیاسی ، با پاک‌دستی و به‌دور از هر نوع تبعیض ، حامی حقوق آحاد جامعه باشد و آینه تمام نمای قانون‌مداری و فسادگریزی باشد . روشن است که ثمره استقلال قضایی دفاع از حقوق مردم در برابر نهادهای قدرتمند حاکمیتی است. امروز متأسفانه ما شاهد عکس این اصل اساسی هستیم و دستگاه قضا تبدیل به بازوی قهریه نهادهای حاکمیتی در برابر شهروندان شده است .

تفسیر وسیع و توسعه بی‌پایه عناوین و مصادیق اعمال مجرمانه در حوزه اقدام علیه امنیت ملی ، جاسوسی ، تبلیغ علیه نظام ، همکاری با دول متخاصم و در عین حال دادن اختیار تام و بسط‌ ید به ضابطان قضایی، موجب پرونده‌سازی ، بازداشت‌های طویل‌المدت و احکام سنگین و حبس‌های طولانی برای بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی و گروه‌ها و فعالان محیط‌زیستی ، دانشجویان ، روزنامه‌نگاران ، کارگران ، معلمان ، دراویش ، دگراندیشان و ... شده است .

به نظر می رسد دلسوزان انقلاب باید هرچه سریع تر در مقابل جریانات نامشروع و سیاسی کاری ها قرار بگیرند و نگذارند برخی درکشور در راستای اهداف دشمنان قسم خورده انقلاب و مردم قدم بردارند که امید است حکومت پیش قدم این اقدام شود .

ومن الله توفیق

مجمع هماهنگی تشکل های اسلامی دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد ( مَهتاد )
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار