به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛
یک نماینده مجلس گفت: دستاوردهای بخش تعاون به خصوص در حوزه صنایع دستی اغلب مورد توجه گردشگران قرار می گیرد که لازم است علاوه بر بازارهای داخلی روی بازار خارج هم کار شد.
کد خبر: ۷۱۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 12 February 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، نظر افضلی با بیان این مطلب افزود: مصوبه معافیت مالیات تعاونی مرزنشینان بعد از نظر شورای نگهبان و ابلاغ آن در شکل قانون، لازم الاجرا خواهد بود که امیدواریم بخشی از مشکلات تعاونی های مرزنشینان با این مصوبه جدید مجلس حل شود. 

وی با اشاره به رونق بخش تعاون در سال های اخیر افزود: پتانسیل های استان در سطح منطقه و شهرستان ها با تشکیل تعاونی ها نموده پیدا کرده است. 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل تعاونی ها در احیای سنت های بومی و صنایع دستی فراموش شده نیز اقدام موثری بوده است. 

وی در ارزیابی از بازدید نمایشگاه دستاوردهای بخش تعاون استان بیان کرد: حضور مددجویان کمیته امداد در این نمایشگاه قابل توجه است که توانسته اند با استفاده از تسهیلات، اقدامات خوبی در حوزه اشتغال انجام دهند. 

افضلی با ابراز رضایت از تکمیل زنجیره های فروش بیشتر تعاونی ها گفت: فعالیت های بخش تعاون در حوزه صادرات غیرنفتی حایز اهمیت است. 

وی اظهار داشت: دستاوردهای بخش تعاون به خصوص در حوزه صنایع دستی اغلب مورد توجه گردشگران قرار می گیرد که لازم است علاوه بر بازارهای داخلی روی بازار خارج هم کار شود. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: باید برای حضور تعاونی ها در سطح کلان کشور و بازارهای خارج حمایت های جدی صورت گیرد. 

وی با اشاره به درآمد فعالان تعاونی ها در حوزه اقتصاد گفت: این فعالیت ها الگویی است که برخی کشورها از قبل شروع کرده اند و امید است با اتصال این فعالیت ها به بازارهای جهانی موفقیت بیشتری نصیب تعاونگران استان شود. 

چهارمین نمایشگاه دستاوردهای بخش تعاون در خراسان جنوبی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی و اتاق تعاون در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بیرجند آغاز به کار کرد. 

این نمایشگاه تا 26 بهمن از ساعت 16 تا 21 برای بازدید علاقه مندان دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار