عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی:
عبدالله حاتمیان، نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان استان با اشاره به فراگیرشدن خشکسالی و نابودی مراتع در دشت های مشهد، از پناه گرفتن برخی عشایر در روستاهای حاشیه حریم شهر مشهد خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 12 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، «عبدالله حاتمیان» با بیان این مطلب اظهار کرد: خشکسالی‌های پی در پی و شوک های اقتصادی، در حال نابودی زندگی کشاورزان، دامداران و عشایر در زیستگاه‌های اصلی است.

 

نماینده مردم درگز در دهمین دوره  دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عشایر در حاشیه شهرها نمی توانند در چادر های خود زندگی کنند؛ همچنین فرصت دامپروری نیز از آنها گرفته می شود.

 

وی تاکید کرد: در صورتی که دولت به این مساله ورود پیدا نکند، پیش بینی می‌شود که زندگی عشایری در کشور منقرض شده و متاسفانه این جمعیت تبدیل به کلونی‌هایی با آسیب‌های فراوان اجتماعی در حاشیه کلان‌شهرها مانند مشهد شود.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس عنوان کرد: ایجاد مجتمع‌های پرورش گاو شیری، نگهداری گوسفند و دیگر احشام برای دامداران و عشایر و مجتمع‌های گلخانه ای برای کشاورزان می‌تواند حاشیه شهرها را به کانون های تولید، اشتغالزایی و در آمدزایی تبدیل، آسیب های اجتماعی را کاهش و ساماندهی را این مناطق را سرعت بخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار