جوانان دانشجوی همدانی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجویان باید نسبت به مسائل مربوط به سرنوشت کشور موضع داشته باشند، در نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن برشمردن وضعیت اقتصادی کشور، «برجام» را نافرجام خواندند و اعلام کردند دانشجویان انقلابی هرگز اجازه نخواهند داد FATF امنیت مردم شهیدپرور کشور مورد هدف دشمنان قرار گیرد چراکه غربی‌ها با توسلبه این لوایح خواستار مهار حرکات انقلابی مردم ایران هستند.
کد خبر: ۷۱۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰ 13 February 2019
۶۰۵ دانشجوی دانشگاه‌های استان همدان خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای اعلام کردند که دانشجویان انقلابی اجازه نخواهند داد FATF امنیت ایران را تهدید کند.

به گزارش فارس، نامه به امضای ۶۰۵ دانشجوی استان از دانشگاه‌های مختلفی، چون بوعلی‌سینا، پیام نور، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه ملی ملایر و دانشگاه فرهنگیان رسیده است.

این نامه با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ایران اسلامی به ویژه مردم همدان که زیر بارش سنگین برف به میدان آمده بودند، آغاز می‌شود.

در ادامه نامه به بدعهدی امریکا در برجام اشاره و بیان شده است: «تن‌ها طرفی که به تعهدات خود به طور کامل عمل کرد جمهوری اسلامی ایران بود در حالی که تحریم‌های بیشتر، تورم چندین درصدی و گوشت صدهزار تومانی تنها چیزی بود که نصیب ملت و دولت ما شد.»

همچنین دانشجویان به شرایط اقتصادی روز جامعه نیز اشاره کرده و مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز و تحریم را می‌شمارند.

 دانشجویان با اشاره به اینکه با اجرای «FATF» در دوبی مسیر ورود دلار به کشورمان دچار مشکل شد و فجایع بزرگی رخ داده تأکید کردند: در داخل کشور، مقامات مسؤول هیچ تضمینی نمی‌دهند که با اجرای «FATF» زندگی مردم بهبود پیدا خواهد کرد و هیچ تضمینی نیز مبنی بر مبادلات بانکی کشور‌های غربی با جمهوری اسلامی وجود نخواهد داشت.

این دانشجویان نتیجه‌گیری کردند: «بدیهی است با عضویت رسمی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده و ... در این پیمان، ایران اجازه خروج کامل از لیست خاکستری را ندارد و بدین ترتیب جمهوری اسلامی صرفاً مجری تعهدات «FATF» خواهد بود. درحالی که بهره‌ای نیز دریافت نخواهد کرد.»

 این نامه به مسائل حقوقی بین‌المللی و اصلاحاتی که در متن لوایح آمده اشاره می‌کند و آن‌ها را دارای بار حقوقی برای جمهوری اسلامی می‌داند.

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف همدان راه حل پیروزی در نبرد اقتصادی که دشمن راه انداخته است را «تکیه بر توان داخلی و اصلاح ساختار‌های آن و راهکار‌های مانند (شفافیت خرید وفروش و مالکیت‌ها)» دانستند.

«اجرای مالیات بر عایدی سرمایه «CGT» از سوداگران مالیات»، «اجرای پیمان‌های پولی دوجانبه با کشور‌های همسایه و دوست به صورت گسترده» از دیگر راهکار‌های ۶۰۵ دانشجوی همدانی است که برای حل مشکلات اقتصادی عنوان شده است.

دانشجویان ادامه دادند: «همچنین با توسعه هرچه بیشتر پالایشگاه‌ها و محصولات پتروشیمی در داخل کشور، می‌توان علاوه برنجات از خام‌فروشی نفت، محصولات پتروشیمی را که عملاً در دنیای کنونی مورد نیاز همه کشور‌ها و غیرقابل تحریم است نیز صادر کنیم.»

دانشجویان از مدافعان «FATF» خواستند تا به این سؤال‌ها پاسخ دهند که «اگر چنین ساختار‌هایی در جلوگیری از ارتزاق تروریسم مفید بود چگونه گروه‌های جنایت‌کاری مانند داعش توانسته‌اند به آسانی نفت بفروشند و منابع مالی کسب کنند؟ چگونه کشور‌هایی که عضو «FATF» هستند در جزایر مستعمره خود پولشویی‌ها گسترده می‌کنند و کسی نمی‌بیند؟»

 در این نامه آمده است: «متاسفانه انتقال برداشت‌های شخصی از سخنان قاطع مقام معظم رهبری در محکومیت پیمان بین المللی مرتبط با پولشویی از طرف برخی مسوولان کشور از عجایب امروز زمان ما است!»

در پایان این نامه خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: «امروز ثمره خون شهیدان ما و مجاهدت‌های گسترده ملت شریف ایران به قلم‌ها و رأی شما وابسته است؛ باشد که شرمنده خون شهیدان نباشیم و نباشید.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار