کد خبر: ۷۱۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱ 13 February 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری فارس ، امروز با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، فرماندار کهگیلویه، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب و بخشدار و مردم روستای الگن طرح گردشگری روستای الگن چاروسا افتتاح شد.

روستای الگن که به نگین زیبای روستایی در کهگیلویه معروف است با ساخت این طرح به زیبایی آن دو چندان افزوده است.

جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان کرد: لازم می دانم ابتدا از همه کسانی که در این پروژه تلاش کردند تشکر کنم اما تلاش های نماینده کهگیلویه که شبانه روزی و دلسوزانه است قابل تقدیر بوده که باید انصاف داشت و از این بزرگوار تشکر کنم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان به افتتاح طرح هادی روستای الگن اشاره و عنوان کرد: روستای الگن دارای 93 خانوار و 366 نفر جمعیت است که از روستاهای با پتانسیل بسیار بالای گردشگری است و طرح هادی و گردشگری آن با اعتباری بالغ بر 13میلیارد ریال تکمیل شد و امروز مراسم افتتاح آن را برگزار کردیم.

هاشمی نماینده کهگیلویه در ابتدای این مراسم با تقدیر از همه کسانی که در بهره برداری این پروژه تلاش کردند تصریح کرد: از همه مردم این روستاها می خواهم که چنین روستاهای زیبا را ترک نکنید و بمانید روستاهای خود را آباد کنید و سبب شوید کسانی که مهاجرت کردند هم به روستا برگردند.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته پروژه های خوبی در زمینه روستاها راه اندازی و تکمیل شد که قابل تقدیر است و همین تلاش ها سبب امید به زندگی در بین مردم می‌شود.

وی گفت: بنیاد مسکن جای همه ادارات غیر فعالی که به صورت کامل راکد شدند را گرفته و این حرکت ها قابل تقدیر است که جهادی کار می کنند.

هاشمی به بهسازی و آسفالت روستاها اشاره و یادآور شد: در سفری که مهندس شاملو به روستاهای بخش چاروسا و دیشموک داشتند مقرر شد تا بهسازی روستاهای شوتاور و درغک در دستور کار قرار بگیرد و همچنین کار گازرسانی به روستای شوتاور و بقیه قسمت های درغک صورت بگیرد.

شاملو معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم در این سفر با تقدیر از نماینده و همه کسانی که شبانه روزی در این شهرستان تلاش می کنند بیان کرد: اعتبار روستای الگن یک میلیارد  و 300 میلیون تومان است که کارهای سنگ فرش، پارک روستا راه اندازی شده که این پارک‌ها و کارهایی که در چنین روستاهایی انجام می دهیم طبق فرهنگ و رسومات آن روستاها صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که روستاهایی که نقشه طرح هادی آنها تکمیل شده بتوانیم کارهای آنها را تکمیل کنیم که حدود 100 روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد طرح هادی و آسفالت آنها انجام گرفته و حدود 995 روستا در سطح کشور در همین ایام دهه فجر طرح هادی آنها تکمیل شده است.

شاملو افزود: قریب به 300میلیارد تومان هزینه شده است و برای سال آینده اهداف گسترده‌تری برای روستاها داریم که امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده تصویب و عملیات آنها آغاز شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار