شهردار مشهد با اشاره به نشست روز گذشته شهرداران کلانشهرها با معاون رئیس جمهور گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه مطرح شد بحث مشکلات حاشیه شهر چند کلانشهر از جمله مشهد بود.
کد خبر: ۷۱۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲ 14 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا کلائی در تشریح دیدار شهرداران کلانشهرهای کشور با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: این دیدار با حضور وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه بودجه و مدیران سازمان امور مالیاتی برگزار و گفتگوهای متعددی در خصوص مسائل مربوط به شهرداری‌ها کلانشهرهای کشور انجام شد.

 

وی با بیان اینکه مشکلاتی در زمینه حاشیه شهر مشهد داریم که بخشی از آن باید در دولت از طریق سازمان برنامه و بودجه و بخشی دیگر نیز در بحث بازآفرینی شهری پیگیری و برطرف شود، افزود: این موضوع در نشست روز گذشته با معاون اول رئیس جمهوری مطرح شد و امیدواریم با توجه به دستوری که معاون اول رئیس جمهور داده‌اند و اهتمامی که وزیر راه وشهرسازی داشتند، این موضوع سرعت بگیرد.

 

شهردار مشهد اضافه کرد: در این نشست همچنین موضوعاتی که اکنون به صورت ویژه در کمیسیون‌های دولت در حال رسیدگی است مطرح و مقرر شد که با سرعت بیشتری پیگیری شود.

 

 

کلائی ادامه داد: در کنار این مسائل فعال شدن کمیسیون شهرداری‌های کلانشهرها در دولت نیز مطرح که جمع بندی نهایی در مورد آن انجام شد و قرار شد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز توان بیشتری برای موضوعات مرتبط با حمل و نقل عمومی از جمله حمل و نقل ریلی و خرید اتوبوس گذاشته و برآن تمرکز بیشتری داشته باشد.

 

شهردار مشهد با اشاره به اینکه یکی دیگر از مباحث مطرح شده تامین مالی شهرداری‌ها بود، اضافه کرد: پس از بحث و بررسی قرار شد این موضوع به صورت جدی و با انجام هماهنگی‌هایی به صورت جدی پیگیری شود.

 

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست شهرداران کلانشهرها با معاون اول رئیس جمهور مطرح شد بودجه 98 و ضمانت‌های بانکی بود که در این نشست مطرح و تصمیماتی در خصوص آن گرفته شد.

 

کلائی گفت: همچنین در ادامه این نشست موضوعات چند کلانشهر از جمله شهر مشهد از جمله مشکلات حاشیه شهر مشهد و مجموع تسهیلاتی که در این رابطه باید در دولت پیگیری شود به صورت ویژه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار