مقارن با آغاز دهه پنجم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری شهید مرتضی فرقانی بجستان افتتاح شد.
کد خبر: ۷۱۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱ 14 February 2019

به گزارش تابناک رضوی ،دکتر بهرام غیبی، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور در آیین افتتاح این پایگاه ضمن تقدیر از مشارکت خانواده شهید مرتضی فرقانی در ایجاد این پایگاه وعده داد: پس از تامین نیازهای اولیه درصدد تکمیل اقلام و تجهیزات امدادی این مرکز هستیم تا بتواند در ایمنی‌بخشی به مسافران و زائران در این محور ارتباطی مواصلاتی از خراسان جنوبی به خراسان رضوی موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین وحیدی، امام جمعه بجستان نیز در این آیین تاکید کرد: این پایگاه امدادی و امدادگران و نجاتگران فعال در آن اگر جان یک انسان را هم بتوانند از مرگ نجات بدهند به نتیجه مدنظر خودمان رسیده‌ایم.

همچنین مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی به ارائه گزارشی از روند ساخت و ساز این پایگاه پرداخت و گفت: اعتبارات راه‌اندازی این پایگاه در سه مرحله ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی ، ۸۸۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی خراسان رضوی و نیز ۲ میلیارد ریال مشارکت خیّر تامین شد.

دکتر سید مجتبی احمدی افزود: این پایگاه در زمینی به وسعت پنج هزار متر مربع و زیربنای ۲۰۰متر مربع در مسیر ترانزیتی هفت استان خراسانهای شمالی و جنوبی ، کرمان ، یزد ، اصفهان ، شیراز و بندرعباس واقع شده است.

وی ادامه داد: مشارکت مردم و افراد نیک‌اندیش مانند دکتر فرقانی و همکاری مسئولان شهری و نهادها و همراهی مردم از مهمترین موارد انگیزه بخش در راه‌اندازی بهینه این پایگاه بود.

فرماندار بجستان نیز در این آیین گفت: بجستان الگوی همبستگی و وحدت نهادها و دستگاه‌های اجرایی در خدمت به مردم است و برای ایجاد این پایگاه هم همه دستگاه‌ها همراه هلال احمر بجستان بودند که با پیگیری مجدانه این پایگاه راه‌اندازی شد.

حسین ابراهیمی خواستار پشتیبانی مسئولان هلال احمر کشور در تقویت انبار امدادی این شعبه شد.

دکتر عباس فرقانی، داوطلب خیّر هلال احمر بجستان نیز که ربان افتتاح این پایگاه به دست وی بریده شد گفت: زنده شدن یاد شهید و باقیات و صالحات حاصل از خدمت‌رسانی در این پایگاه امداد و نجات مهمترین برکات این رویداد است که از تلاش‌های هلال احمر در این راستا سپاسگزاریم.

گفتنی است مادر شهید مرتضی فرقانی نیز از جمله حاضران در این آیین معنوی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار