حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در توصیه به جامعه علمی کشور گفت: برای نجات جامعه علمی کشور از عقب ماندگی باید محفوظات غیرضروری حذف و مهارت های مفید و کاربردی جایگزین گردد.
کد خبر: ۷۱۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵ 14 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در جشن ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع سیزدهمین کاروان ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت خطاب به جامعه علمی کشور گفت:  اگر در جامعه نهضتی به راه بیفتد که جوانان، کار کردن و کسب مهارت ر ا ننگ ندانسته و به پشت میز نشینی افتخار نکنند جامعه ای رو به پیشرفت خواهیم داشت، در این راستا باید محفوظات غیر ضروری از سیستم آموزشی ما حذف و مهارت های کاربردی ، جایگزین گردد.

 

این کارشناس مذهبی در توصیه به مسئولین کشوری تصریح کرد: پیشنهاد من به مسئولین کشور و دولتمردان این است که ارتقاء پست های شغلی و دادن مدال بر اساس هنر و مهارت نه رتبه علمی و سطح بالای حفظیات رشته ای فرد باشد.

 

وی با اشاره به اینکه وجود تنها علم در جامعه باعث پیشرفت نمی گردد، عنوان کرد: در جامعه ای که از نظر علمی در سطح بالا ولی در آن اخلاق وجود نداشته باشد مانند دولت آمریکا، آن علم به درد ملت نخواهد خورد هم چنین تا زمانی که جوهره کار در جوانان وجود نداشته و ادعاها در جامعه بالا باشد آن علم، فلج و بدون استفاده خواهد ماند.

 

محسن قرائتی درباره ضرورت تحقیق کردن درباره هر مسئله ای مخصوصا شبهات دینی عنوان کرد: درباره هر آنچه می شنوید تحقیق کنید حتی اگر مطلبی را از زبان یک روحانی شنیدید و برایتان شبهه ایجاد شد، بنا به توصیه قرآن اجازه ندهید شکیات درون شما رخنه کرده و عقیده های مذهبی شما را یک شبه دگرگون کند، در ضمن این را بدانند که شعارها و خرافات ریشه علمی، منطقی و قرآنی ندارند و نباید در دنیای واقعی به آنها استناد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در پایان به چهار نکته قرانی درباره آیین همسرداری که مردان باید به آن توجه کنند اشاره و ابراز کرد: باید همواره تلاش کنید که زندگی عالی داشته باشید، دوم اینکه اجازه ندهید همسرتان غصه دار شود، سوم باید همیشه همسرتان را از خود ر اضی نگه دارید و چهارمین و مهمترین نکته اینکه طوری زندگیتان را اداره کنید که نور چشم همسر و فرزندانتان باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار