عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، گفت: دولت آنچه در کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر با سایر همسایگان توافق کرده را باید در قالب لایحه به مجلس ارایه کند.
کد خبر: ۷۱۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 14 February 2019


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی با یادآوری توافق کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر، گفت: بر اساس مفاد کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، این توافق همه مسائل حقوقی دریای خزر را در بر نمی‌گیرد.


نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آنچه دولت جمهوری اسلامی در این کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر با سایر همسایگان دریا توافق کرد به ویژه در مورد حدود مرزها باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد.

توافقات ایران و همسایگان درباره خزر باید در قالب لایحه به مجلس ارایه شود

وی افزود: نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعد از برگزاری این کنوانسیون جلسات متعددی با دکتر ظریف وزیر امور خارجه برگزار کرد لذا اگر دولت توافق خود با سایر همسایگان دریای خزر را نهایی می‌داند ، باید لایحه آن را به مجلس بدهد.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: بر اساس مفاد توافق این کنوانسیون، تعیین رژیم و سهم کشورها از دریای خزر به معنای مشخص صورت نگرفته است.

لزوم هم‌افزایی افراد و گروه‌های سیاسی در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افراد و گروه‌های سیاسی برداشت‌های متفاوتی از توافق داشتند اما در رابطه با رژیم حقوقی دریای خزر آنچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اینکه همه گروه‌ها و افراد باید هم افزایی کنند تا آنچه حق واقعی جمهوری اسلامی است، استیفا کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامیف تاکید کرد: این موضوع باید در قالب اقدامی کارشناسی و فنی تلقی کرد، همه دستگاه‌ها و گروه‌ها هم باید با وزارت امور خارجه همراهی کنند تا مفادتوافق به قانون دائمی تبدیل شود.

 مجلس ملی جمهوری آذربایجان پروتکل های ضمیمه توافقنامه کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در خصوص مبارزه با جرایم سازمان یافته ، همکاری برای مبارزه با تروریسم ، همکاری و تعامل نیروهای مرزبانی پنج کشور حاشیه خزر را تصویب کردند.

گفتنی است؛ همچنین توافقنامه دیگری مربوط به همکاری کشورهای ساحلی خزر در مورد پیشگیری از بروز حوادث در دریای خزر از سوی نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان بررسی و به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار