وقوع طوفان شديد همراه با برف و كولاك علاوه بر واردكردن خسارت به شبكه هاي برق باعث خاموشي تعدادي از روستاها و پاسگاه هاي مرزي به ويژه در شهرستان سرخس شد.
کد خبر: ۷۱۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 16 February 2019

به گزارش تابناک رضوي، مهندس احمد شهرياري معاون هماهنگي برق شرق استان، طي گفتگويي با اعلام اين خبر گفت: بر اثر وقوع بوران و برف طي هفته گذشته در برخي نقاط استان شاهد حوادث و خاموشي هاي پراكنده بوديم كه با تلاش همكاران مشكلات مرتفع شود. ولي متأسفانه در شهرستان سرخس گستردگي حادثه بيشتر بود و به صورت پراكنده در چند نقطه شاهد شكستگي حدود 90 اصله تير بوديم كه باعث بروز خاموشي شد. 

 

وي قطر زياد يخ بر روي سيم ها و سنگين شدن شبكه، باد شديد و در برخي نقاط بازكردن مهار تيرهاي سكشن توسط كشاورزان اين مناطق را دليل عمده شكستن تير و متعاقب آن شكسته شدن تيرهاي انشعابي از خط اصلي دانست و افزود: در اولين اقدام پس از وقوع حادثه از شهرستان هاي تربت حيدريه، نيشابور و كلات تعداد سه دستگاه ديزل ژنراتور مديريت بحران به ظرفيت هر كدام KW 750 جهت برق دار كردن پاسگاه هاي مرزي و روستاهاي بزرگ منطقه اعزام شد. خوشبختانه با تلاش بي وقفه همكاران مديريت برق سرخس و گروه هاي عملياتي اعزامي از شهرستان هاي مه ولات، تربت حيدريه، نيشابور، چناران، فريمان و تربت جام طي 24 ساعت اوليه كليه مناطق به جز دو روستا و تعدادي از پاسگاه هاي مرزي از شبكه برق دار شدند. 

 

مهندس شهرياري كه به همراه مهندس اسفرايني مدير گروه بحران و پدافند غيرعامل شركت در منطقه حضور يافته و ضمن ديدار با فرماندار و بخشداران مناطق، از نزديك برنامه ريزي و اقدامات لازم را پيگيري كرده بود، افزود: خوشبختانه در حال حاضر كليه مشتركان برق دار و مشكل خاصي در منطقه وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار