استاد دانشگاه هاروارد آمریکا؛
استاد دانشگاه هاروارد آمریکا در حاشیه جشن بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی گفت: بزرگترین چالش ازدواج‎های امروزی توجه به تکلف‎ها، تجمل پرستی و آلایش‎های گوناگون است.
کد خبر: ۷۱۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 17 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، دکتر سید محسن فاطمی روانشناس و استاد دانشگاه هاروارد آمریکا در حاشیه ویژه برنامه آشیانه از مجموعه برنامه‎های بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت گفت: یکی از مهمترین عواملی که می‎تواند ریسک ازدواج را گسترش داده و آن را با مشکلاتی عدیده‎ای همراه کند، تکلف‎ها ، تجمل پرستی و ظاهر پرستی ا‎ست که به عنوان بزرگترین چالش ازدواج‎های امروزی مطرح هستند. 

 

وی در راستای تأیید شعار بیست دومین دوره ازدواج دانشجویی مبنی بر ازدواج ساده و پایدار، افزود: وقتی والدین و جوانان، سادگی را به معنای تکلف‎زدایی، بازگشت به اصالت‎ها در نظر بگیرند، می‎توانند تکلف‎ها را به راحتی از زندگی کنار زده و رابطه‎ زناشویی را عمیق‎تر سازند، لازم به ذکر است در کنار این صمیمیت‎ و اصالت‎ها، پویایی رابطه زناشویی می‎تواند در رشد و بالندگی زندگی نقش به سزایی داشته باشد.

 

این روانشناس ایرانی و عضو انجمن روانشناسی آمریکا در خصوص ضرورت صمیمیت در زندگی زناشویی عنوان کرد: یکی از مهمترین شاخصه‎های زندگی پایدار، صمیمت می‎باشد که به هر میزان رابطه صمیمی‎تر باشد، زندگی از شکوه بیشتری برخوردار است و در واقع آرامش که هدف اصلی ازدواج است زمانی تحقق می یابد که صمیمت در رابطه زوجین به درستی نهادینه شده باشد.

 

فاطمی در تبیین شاخصه‎های دیگر یک زندگی پایدار بیان کرد: در کنار صمیمت، همراهی، همدلی، افزایش جاذبه‎های ظاهری، رفتاری و معنوی، دوری از تحقیر و استهزاء از دیگر مؤلفه‎های زندگی پایدار بوده و می‎توانند سلامت خانواده را تضمین کند.

 

دکتر سید محسن فاطمی در خصوص بهبود سلامت روان خانواده عنوان کرد: برای بهبود سلامت روان زندگی زناشویی باید جوانان مهارت‎های لازم جهت توجه عمیق به روابط زناشویی را کسب کرده و قادر باشند بعد از کسب مهارت، کیفیت روابط خود را مدیریت کنند، کیفیت روابط بخش‎های مختلفی از جمله بلوغ عاطفی، معنوی و ارتباطی دارد که در این ارتباط دوری از اختلال شخصیت می‎تواند اثرگذاری بالایی در بهبود کیفیت روابط داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار