معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بااشاره به برگزاری تنها دو جشنواره فیلم و شعر فجر در مشهد، گفت: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم حداقل جشنواره تئاتر فجر را سال آینده در مشهد داشته باشیم.
کد خبر: ۷۱۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 17 February 2019

تابناک رضوی: محمد رضا محمدی در خصوص میزبانی مشهد از جشنواره های فجر گفت: تاکنون ما میزبان جشنواره‌های فیلم و شعر بودیم و جشنواره دیگری هم امسال در مشهد برگزار نمی‌شود، اما در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم حداقل جشنواره تئاتر فجر را سال آینده در مشهد داشته باشیم و اگر از لحاظ اعتبارات تامین شویم، جشنواره هنرهای تجسمی را هم در مشهد برگزار کنیم.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: هر سال از طرف اداره کل هنرهای نمایشی تهران چند استان برای میزبانی جشنواره تئاتر فجر انتخاب می‌شوند که امسال ما جزو آن استان‌های انتخابی نبودیم.

 

وی در خصوص ملاک انتخاب استان‌ها برای برگزاری جشنواره گفت: انجمن نمایش تهران و اداره کل وزارتخانه این انتخاب‌ها را انجام می‌دهند، از مشهد هم دو اثر «باغ خونی» و «دریاچه قو» به جشنواره راه پیدا کرده‌اند و قرار است که در تهران به نمایش دربیایند.

 

محمدی ادامه داد: در جشنواره موسیقی هم دو گروه موسیقی مشهد در جشنواره تهران شرکت کرده‌اند.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص حمایت‌های اعتباری شهرداری از برنامه‌های فرهنگی ارشاد، بیان کرد: در حوزه جشنواره فیلم فجر ارتباط بسیار خوبی با ارشاد و شهرداری به وجود آمد و تفاهم‌نامه‌ای که بین این دو نهاد شکل گرفت، منجر به قرارداد 200 میلیون تومانی بین ارشاد و شهرداری شد.

 

وی اظهار کرد: ما از 130 اکران فیلم سینمایی جشنواره، حدود 40  فیلم را از محل کمک‌های شهرداری خریداری کردیم که این ارتباط در فعالیت‌های دیگر ما هم وجود دارد.

 

محمدی یادآور شد: در حال حاضر هم درحال رایزنی برای جشنواره تئاتر رضوی هستیم که در اسفند ماه درحال برگزاری است و امیدواریم اعتباری را شهرداری برای ما درنظر گرفته است، نهایی شود.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به چهارمین جشنواره مد و لباس استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره هم از 4 تا 7 اسفند ماه  برگزار می‌شود که در روزهای آینده تحویل آثار به اتمام می‌رسد و داوری آثار آغاز شده،  جشنواره آغاز که در نهایت هم همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

 

خبرنگار کمال حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار