تاکید فرماندار مشهد در خصوص رفع مشکلات کلان شهرها؛
فرماندار مشهد گفت: موثرترین راهکار برای رفع چالش‌ها در حاشیه کلانشهرها، حل مشکلات را در روستاهای مبدا و  فراهم آوردن فرصت مهاجرت معکوس است.
کد خبر: ۷۱۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ 19 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، «حیدر خوش‌نیت» با بیان این مطلب اظهار کرد:  برای حل ریشه ای مشکلات حاشیه کلانشهرها نیازمند نگاه ویژه همه سطوح نظام و هیات دولت و تخصیص بودجه های فوق‌العاده هستیم.

 

وی پیامد استمرار چالش‌ها در مناطق حاشیه‌ای کلانشهرها و گسترش آن را ایجاد تزلزل در نگاه کشورهای همسایه به ایران دانست و ادامه داد: برای عدم گسترش این مناطق همزمان باید محدودیت هایی برای اتباع بیگانه نیز در نظر گرفته شود.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان مشهد تصریح کرد: با وجود چالش‌های مختلف، این مناطق فرصت‌هایی از جمله وجود نیروی کار در دسترس را نیز برای شهر نیز ایجاد می کند.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خشونت‌ها و نزاع های جمعی، فضای فرهنگی در این مناطق باید مروج وحدت آفرینی را برای قومیت های حاضر باشد.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان مشهد با تاکید بر اینکه باید در برنامه ریزی‌ها این روستاها در محدوده شهر تعریف شوند،  اضافه کرد: راهبردهای عملی ساماندهی برای محیط های پیرامونی شهر باید هر چه سریعتر وارد فاز اجرایی شود، در غیر این‌صورت توالی چرخه مهاجران در این محدوده ها ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار