مشاور وزیر و مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کلاس‌های سبک زندگی اسلامی با آموزه‌های قرآنی باید در حوزه سلامت به‌صورت مستمر برگزار شود.
کد خبر: ۷۱۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 20 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا خدادوست در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه و جشنواره غذاهای سنتی و دارویی خراسان رضوی، اظهار داشت: در راستای فرهنگ‌سازی خدمات طب ایرانی و اسلامی در نظام سلامت فعالیت‌های ویژه‌ای در وزارت بهداشت صورت گرفته و یکی از بهترین عملکردها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده و بابت همکاری آستان قدس رضوی در حوزه سلامت هم که بازویی بسیار قوی است سپاسگزاریم.

وی افزود: رویکرد و نگاه سلامت‌محوری در طب ایرانی برجسته است و در تاریخ پزشکی، پزشکان مقرری ماهیانه می‌گرفتند و اگر مریضی درمان می‌شد پزشک حق‌العلاج نمی‌گرفت، زیرا در انجام وظیفه‌اش کوتاهی کرده است.

مشاور وزیر و مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از قابلیت‌های ویژه طب ایرانی درمان با غذا بوده و نه دوا، چیزی که زکریای زاری و ابوعلی‌سینا هم بر آن تاکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در کتاب قانون به ۶ اصل تغییر سبک زندگی در حوزه سلامت اشاره شده است و راس علل مرگ و میر در دنیا بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان، چاقی، بیماری‌های قلب و عروق و غیره بوده و عامل اصلی آن سبک زندگی غلط این افراد بوده و اگر نسبت به موضوع سلامت اهمیت ویژه قائل شوند خود را از امراض و بیماری‌ها ایمن نگه‌می‌دارند.

خدادو‌ست گفت: امروزه مردم  دارای صحت ناقص و سوری هستند و علت رنج از کسالت و مریضی‌شان بلد نبودن شیوه خوردن و آشامیدن صحیح بوده است و مصرف غذای سالم بدنی سالم برای ما می‌گذارد و معتقدم که کلاس‌های سبک زندگی اسلامی با آموزه‌های قرآنی باید در حوزه سلامت به‌صورت مستمر برگزار شود و آستان قدس رضوی به‌دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بستر خوبی برای ترویج سبک زندگی سالم است.

در این مراسم، غلامحسین خدایی، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور تغییر راهبردهای غذایی امری ضروری است و ۲۰ دانشگاه علوم کشور از جمله رشته طب ایرانی و سنتی را دایر کرده‌اند.

وی افزود: در بیمارستان امام رضا(ع) و قائم(عج) کلینک‌های طب سنتی استان است و در طب اسلامی ۱۰۰ درصد هزینه‌ها از جیب مردم پرداخت می‌شود و متاسفانه این موضوع شامل طرح تحول سلامت نشده و می‌خواهیم که این کار انجام دهیم و میزان پرداختی مردم همانند سایر درمان‌ها به ۳۰ درصد برسد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نمایشگاه و جشنواره غذاهای سنتی و دارویی با همت آستان قدس رضوی و همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر شده است، گفت: این نمایشگاه از امروز و در باغ خاتون آستان قدس رضوی آغاز شده و به مدت ۴ روز ادامه می‌یابد و در این نمایشگاه ۲۷ غذای سنتی و دارویی به نمایش درآمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار