کد خبر: ۷۱۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 21 February 2019
 یاسوج تنها مرکز استانی بوده که میدان میوه و تره بار ندارد و همین امر سبب شده تا شاهد افسارگسیختگی در این بازار باشیم.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، میدان‌های میوه و تره بار اعم از میدان مرکزی و یا میدان‌های محلی و منطقه‌ای نقش مهمی در کنترل قیمت بازار ، توزیع و پخش، حذف چند مرحله واسطه گری از تولید تا مصرف، کنترل ترافیک و کاهش آلودگی دارند.

به طور حتم با وجود میدان‌های میوه و تره‌بار دسترسی شهروندان به میوه با کیفیت و ارزان‌تر فراهم می‌شود موضوعی که در یاسوج مغفول مانده و در برنامه ریزی مسئولان استانی و شهرستانی گم شده است و یا جایگاهی ندارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یاسوج با اشاره به نقش میدان‌های میوه و تره بار در تنظیم عرضه محصولات باغی گفت: راه اندازی میدان برای حذف واسطه‌ها و تعدیل قیمت میوه و صیفی جات ضروری است.

جاسم اسفندیاری افزود: اتحادیه صنف میوه و تره بار کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر بارها با مسئولان و متولیان امر برای راه اندازی میدان مرکزی میوه و تره بار با هدف حذف واسطه‌ها و تسهیل دسترسی مردم به فراورده‌های باغی مکاتبه و رایزنی کردیم ولی منتج به نتیجه نشد.

وی عنوان کرد: این اتحادیه با توجه به اهمیت موضوع و در راستای حمایت از باغداران و صیفی کاران استان و مصرف کننده‌ها امسال نیز با مسئولان در این رابطه چندین بار مکاتبه و رایزنی انجام داد که با پیگیری‌های انجام شده و با دستور استاندار مقرر شد برای رفع این معضل نشستی با حضور نماینده شهرداری، اتحادیه و سازمان صنعت، معدن و تجارت در استانداری تشکیل شود.

اسفندیاری تعداد واحدهای صنفی اتحادیه میوه و تره بار یاسوج را 130 مورد عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه طبق قانون شهرداری باید میدان میوه و تره بار را احداث و به صنوف میوه و تره بار فروش به عنوان بهره بردار واگذار کند ولی تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مردم یاسوج روزانه 200 تن میوه مصرف دارند، ادامه داد: 20 سال قبل شهرداری یاسوج میدان میوه و تره بار را بدون هماهنگی با اتحادیه در تلخسرو راه اندازی و مدیریت ان را به 4 نفر واگذار کرد که به دلیل عدم آشنایی این افراد با بازار میوه و تره بار این میدان کارایی چندانی نداشت و تعطیل شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یاسوج ادامه داد: شهرداری یاسوج در نظر دارد میدان میوه و تره بار را به صورت اجاره‌ای در اختیار صنوف میوه و تره بار فروش قرار دهد ولی ما مصرانه خواهان واگذاری و فروش غرفه‌ها این میدان به کسبه مجرب و واجد شرایط و مورد تایید این اتحادیه هستیم.

اسفندیاری بیان کرد: راه اندازی میدان میوه و تره بار در یاسوج منجر به کنترل و نظارت بهتر در عرضه محصولات باغی و صیفی جات و همچنین ارتقای رضایتمندی همشهریان می‌شود.

وی گفت: تمام میدان‌های میوه و تره بار استان‌های همجوار به صنوف میوه و تره بار واگذار شده و برخی از شهرهای جنوب کشور از جمله کازرون دارای دو میدان مرکزی است.

اسفندیاری با اشاره به اینکه راه اندازی میدان میوه و تره بار سبب تقویت سیاست‌های مبارزه با گران فروشی، توسعه کمی و کیفی بازارهای محلی و همچنین تسهیل انتقال محصولات باغی و صیفی جات از تولید به مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه زودتر میدان میوه و تره بار و سردخانه‌ها و انبارهای مورد نیاز در مجاورت این میدان در یاسوج احداث شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار