حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد؛
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: اگر مسئولین و تدبیرکنندگان جامعه از درایت کافی برخوردار باشند، شاهدکاهش سن ازدواج در کشور خواهیم بود .
کد خبر: ۷۱۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 21 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، در حاشیه ویژه برنامه فرصت عاشقی از مجموعه برنامه‎های بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت به خبرنگار ما گفت: برای کاهش سن ازدواج باید زیرساخت‎های فرهنگی و مادی آن ایجاد شود و خوابگاه‎های متأهلی برای دانشجویان به قدر کافی وجود داشته باشد، مخصوصا اینکه در  حال حاضر جمعیت دانشجویی کشور کم تر از گذشته است و امکان فراهم کردن تسهیلات وجود دارد، البته اگر مسئولین و تدبیرکنندگان جامعه ما در عرصه فرهنگ و امکانات زندگی از درایت کافی برخوردار باشند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: جوانان در سنین پایین‎تر از صفای باطن بیشتری برخوردارند و شور و حال جوانی به زندگی آنها قوام و پایداری بیشتری می‎دهد امّا با افزایش سن ازدواج، متوقع و عیب گیر می‎شوند و انتخاب‎ها با سختگیری بیشتری انجام می‎گردد.

پناهیان در خصوص سن مناسب فرزندآوری عنوان کرد: وقتی ازدواج در سنین پایین تر صورت بگیرد، قطعا سن فرزندآوری کاهش می یابد و پدر و مادر قبل ازکهنسالی و دوران پیری، از جوانی فرزندانشان لذت و بهره بیشتری می‎برند، خدا هم در این راستا پشتیبان محکم زن و مرد خواهد بود و روایت شده که بر آنها سهل‎گیرتر می‎شود.

 

حجت الاسلام پناهیان به ضرورت وجود روانشناسان ماهر و آگاه به روحیه زن و مرد در جامعه اشاره و بیان کرد: وجود روانشناس خوب و ماهر در جامعه که به ظرائف زندگی و روحیات افراد آگاهی داشته باشد، می تواند فرهنگ خانواده و ازدواج را در کشور تغییر دهد و با اطلاع رسانی صحیح و اصولی، جامعه به ازدواج در سنین پایین تشویق شده و آن را راحت تر و با سطح آگاهی بالاتر بپذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار