بر اساس برخی بررسی‌ها جراحی بینی در صدر جراحی‌های زیبایی‌های کشور است و همراه با آن تزریق بوتاکس و فیلر شایع‌ترین جراحی ها را در این زمینه به خود اختصاص می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 21 February 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایرنا، نایب رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور گفت: آمار جراحی بینی و زیبایی زنان ایرانی و انجام اقداماتی مانند بوتاکس و فیلر در بین زنان کشور از خط قرمز گذشته است حتی در آرایشگاه ها هم این اعمال انجام می شود در حالی این نوع اقدامات پزشکی برای برخی افراد خطرناک است.

 

 

حامد باطنی با اشاره به اینکه جراحی بینی و تزریق بوتاکس در صدر جراحی‌های زیبایی‌ قرار دارد، گفت: بیشترین مراجعات به جراحان پلاستیک و زیبایی را زنان تشکیل می‌دهند. البته مردان نیز به دلایل مختلفی گاهی مواقع کاندیدای جراحی‌های زیبایی هستند.

 

 

باطنی اضافه کرد: در حال حاضر هر چند آمار قطعی وجود ندارد ولی بر اساس برخی بررسی‌ها جراحی بینی در صدر جراحی‌های زیبایی‌های کشور است و همراه با آن تزریق بوتاکس و فیلر شایع‌ترین جراحی ها را در این زمینه به خود اختصاص می‌دهند.

 

 

باطنی با اشاره به اینکه برای انجام هر اقدام پزشکی باید از لحاظ جسمی مناسبت وجود داشته باشد، ‌گفت: حتی تزریق فیلر و بوتاکس نیز در این زمینه مستثنی نیست چرا که هیچ عملی برای همه انجام شدنی نیست و برخی از افراد که دارای بیماری‌هایی همچون بیماری ضعف سیستم عصبی و ضعف عضلانی هستند نباید بوتاکس برای آنها انجام شود.

 

 

* هشدار در مورد انجام بوتاکس در آرایشگاه‌ها

 

علی بیژنی، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نیز در این همایش با هشدار در مورد انجام بوتاکس در آرایشگاه‌ها و مراکز غیرمجاز، گفت: قوانین کنونی در این زمینه بازدارنده نیست و علاوه بر برخورد با افراد خاطی، ارتقاء آگاهی مردم بسیار حائز اهمیت است.

 

 

وی اظهار داشت: متأسفانه امروزه برخی از مردم که تمایل به انجام جراحی‌های زیبایی و پلاستیک دارند، از عوارض این جراحی ها آگاهی کامل ندارند. باید تحقیقات لازم را در این زمینه در مورد پزشک خود انجام دهند، همچنین به این موضوع توجه داشته باشند که انجام جراحی حتی از نوع غیرتهاجمی نباید توسط افراد غیرپزشک و غیرحرفه‌ای صورت گیرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه تمایل به انجام اعمال زیبایی نه تنها در ایران بلکه در دنیا افزایش یافته است،‌ گفت: ارتقاء آگاهی مردم برای پیشگیری از عوارض ناشی از جراحی توسط افراد غیرپزشک و غیرحرفه‌ای امری ضروری به شمار می‌رود.

 

 

بیژنی تأکید کرد: برای پیشگیری از عوارض ناشی از جراحی‌های زیبایی، تنها با برخورد با افرادخاطی نمی‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت و به این نکته باید توجه داشت که فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی مردم نقش پررنگی دارد، البته قوانین کنونی نیز چندان بازدارنده نیست و اصلاح و جامع کردن آن لازم است.

 

 

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در ارتباط با فعالیت ایران در زمینه توریسم‌درمانی افزود: متأسفانه کشور ما در این زمینه نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه عقب‌تر است. باید سیستم سازماندهی شده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد تا علاوه بر ارتقاء در این حوزه، شاهد دلال‌بازی در این زمینه نباشیم.

 

 

وی به ارزآوری موضوع توریسم‌درمانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این مسئله در صورتی که به صورت گسترده و جامع ارتقاء یابد، قطعا نتایج بسیار مؤثری را به همراه خواهد داشت.

 

 

کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک تا سوم اسفند در بیمارستان حضرت فاطمه (س)برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار