رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:حال آیت الله نوری همدانی کاملا مساعد است/واکنش علی مطهری به تکذیبیه واعظی/حراج تابلوی ربنا با امضای شجریان و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ 21 February 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
صدر: موافق انتشار محتوای جلسات مجمع هستم

سید محمد صدر در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره ارسال پیامک‌های تهدید آمیز به اعضای مجمع در ارتباط با بررسی لایحه عضویت ایران در کنوانسیون جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) اظهار داشت: تا روز شنبه گذشته (۲۷ بهمن) که جلسه علنی مجمع درباره پالرمو برگزار شد، من پیامی دریافت نکردم، اما صبح شنبه و پیش از جلسه تعدادی پیامک برای من ارسال شد. درباره علنی شدن محتوای جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و انتشار صورتجلسات آن نیز یادآور شد: طبق قانون اساسی صورت مذاکرات و مباحث مطرح شده در مجلس شورای اسلامی باید منتشر و از رادیو پخش شود و در اختیار مردم قرار بگیرد، اما در مورد مجمع تشخیص مصلحت نظام چنین قانونی وجود ندارد.
 
وقتی سعید امامی پشت پرده مجله قند پارسی بود

عمادالدین باقی: سعید امامی از مقام‌های وزارت اطلاعات با هدف گرفتن فتوا علیه روشنفکران، نشریه‌ای به نام 'قند پارسی' را با محتوای ضد دینی در خارج از کشور منتشر می‌کرد که توسط بخش دیگری ازاطلاعات شناسایی و جلوگیری شد./ایرنا
 
 
حال آیت الله نوری همدانی کاملا مساعد است

رئیس دفتر آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه حال این مرجع تقلید شیعیان کاملا مساعد است، گفت: ایشان به دلیل سرماخوردگی ضعف جسمی داشتند.به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام شمس درباره مطرح شدن کسالت آیت الله نوری همدانی و انتقال این مرجع تقلید به بیمارستانی در تهران، گفت: این مسئله صحت ندارد و ایشان هم اکنون در قم هستند.وی افزود: آیت الله نوری همدانی به دلیل سرماخوردگی ضعف جسمی داشتند و در حال حاضر نیز مشکل خاصی ندارند.خاطرنشان می‌شود: آیت الله نوری همدانی قرار بود در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم که امروز در جامعه الزهرا(س) برگزار شد، سخنرانی کند که به علت کسالت لغو شد.
 
نماینده مشهد واعظی را تهدید کرد

به دنبال تکذیب خبر اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار ریاست جمهوری برای معسرین و مالباختگان پدیده توسط رییس دفتر روحانی، نماینده مشهد در صفحه اینستاگرامش نسبت به این خبر واکنش نشان داد.نصرالله پژمانفر در این واکنش اینگونه بیان کرد که اگر واعظی عذرخواهی نکند اسناد دستور رییس جمهور را منتشر می‌کنیم.پژمانفر در این پست اینستاگرامی نوشته است: آقای واعظی، اولین و آخرین بار نیست که مسائل را انکار می‌کند و اگر در این خصوص عذرخواهی نکند، سند دستور رئیس جمهور را انتشار می‌دهم.وی در بخش دیگری از نوشته خود آورده است: واعظی همچنین دروغ‌هایی را در دوران وزارت ارتباطات گفته بود که منجر به اخذ کارت زرد از مجلس شد. تاسف می‌خوریم آقای روحانی این چنین آدمی که حرف‌ها و دستوراتش را قبول ندارد، مسئول دفتر خود کرده است. شأن خود نمی‌دانیم که با ایشان وارد محاجه شویم و حتما از طریق قانونی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
 
واکنش علی مطهری به تکذیبیه واعظی

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به تکذیبیه رئیس دفتر رئیس جمهور درباره دستور حسن روحانی برای اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت سهامداران موسسه پدیده شاندیز، اظهار داشت: رئیس دفتر رئیس جمهور این موضوع را تکذیب کرده است در حالی که بنده این نامه را دیده‌ام و چنین نامه‌ای وجود دارد.وی افزود: نامه‌ای که حاکی از دستور آقای رئیس جمهور برای تخصیص یک هزار میلیارد تومان برای پرداخت به سهامداران شرکت پدیده شاندیز است را دیده‌ام.وی افزود: این نامه از دفتر رئیس جمهور برای معاونین اقتصادی رئیس جمهور ارسال شده و گفته‌اند که رئیس جمهور چنین دستوری داده است، بنابراین چنین دستوری وجود دارد و مستند است

واگذاری کیش به چینی‌ها کذب محض است

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها کذب محض است. محمدرضا سعیدی با بیان اینکه عده‌ای در داخل و خارج با سو استفاده از حس وطن پرستی و ملی گرایی به دنبال فضاسازی هستند، گفت: هرگز اجازه نمی‌دهیم با این جوسازی‌ها آرامش مردم خدشه دار شود. وی با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه فروش زمین به خارجی‌ها را ندارد، افزود: البته از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در جزیره کیش استقبال کرده و می‌کنیم. /خبرگزاری صدا و سیما
 
استفتا از رهبر درباره «تجسس در گوشی تلفن همراه همسر»

رهبر انقلاب در استفتائات اسفندماه به سوالاتی درباره تجسس در تلفن همراه همسر، استفاده از کراوات در عروسی، وضو و غسل بعد از تتو و مستطیع شدن زن در صورت مطالبۀ مهریه پاسخ دادند.

سؤال: اگر کسی گوشی همسرش را چک کند و پیغام‌هایی را که با خانم‌ها و آقایان داشته بخواند، شرعاً اشکال دارد؟

جواب: بدون اذن و رضایت ایشان جایز نیست.

سؤال: آیا استفاده از کراوات در شب عروسی اشکال دارد؟

جواب: به طور کلی پوشیدن لباس‌هایی که پوشش و لباس غیر مسلمانان محسوب می‌شود و استفادۀ از آن ترویج فرهنگ منحط و معاند غربی محسوب می‌شود، جایز نیست.

وضو و غسل بعد از تتو

سؤال: زنی که تتو انجام داده و ابرویش زخم یا جراحت دارد، می‌تواند به جای وضو یا غسل، تیمم کند؟

جواب: اگر روی زخم باز است و آب برای آن ضرر ندارد، باید طبق معمول وضو و غسل انجام دهد و آن را بشوید، و اگر آب برای آن ضرر دارد، باید اطراف آن را بشوید و احتیاط آن است که اگر ضرر نداشته باشد، روی آن دست‌تر بکشد.
 
حراج تابلوی ربنا با امضای شجریان

دو تابلوی نقاشی‌خط ربنا با امضای محمدرضا شجریان و با هدف خیریه به حراج گذاشته می‌شود. این تابلو‌ها از آثار علی رحیمی‌پارسا است که تابستان امسال با حضور همایون شجریان رونمایی و امضا شدند. حبیب رضایی بازیگر سینما و مشاور هنری این پروژه گفت‌: این تابلو‌های نقاشی‌خط ادای دینی هنرمندانه به ربنای دلنشین استاد شجریان است که با کیفیت و تکنیک خاصی طراحی و اجرا شده‌اند و در مراسم رونمایی مورد تایید همایون هم قرار گرفته و آن‌ها را امضا کرده است. آقای رحیمی‌پارسا فقط ۲ نسخه از این تابلوی نقاشی‌خط مزین به «ربنا» را اجرا کرده که قرار است به زودی در یک نمایشگاه و حراج خیریه به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش گذاشته شوند. همه هزینه‌های تامین شده از محل فروش این آثار زیر نظر خالق اثر و شخص همایون شجریان صرف امور خیریه خواهد شد.

هدیه جنجالی پاکستان به بن سلمان

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سفر اخیرش به پاکستان یک اسلحه از جنس طلا دریافت کرده است. صفحه توئیتری شبکه سی ان ان تصویر اسلحه‌ای از جنس طلا را منتشر کرده است که در جریان سفر محمد بن سلمان به پاکستان به او هدیه داده شده است. / خبرآنلاین

سندرز ۲۴ ساعته کلی پول برای شکست ترامپ جمع کرد

کاندیدای چپ‌گرای آمریکایی این طور که سی ان بی سی گزارش کرده، با اعلام کاندیداتوری برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برای کارزار انتخاباتی حزب دموکرات در جمع کمک‌های مالی مردمی در کمتر از ۲۴ ساعت رکورد شکسته است. برنی سندرز برای کمپین انتخاباتی اش در سال ۲۰۲۰ از ۲۲۳۰۰۰ داوطلب در زمان ۲۴ ساعت مقدار ۶ میلیون دلار به دست آورده. در گذشته رکورد بیشترین پولی که در ۲۴ ساعت برای یک کمپین انتخاباتی جمع آوری شده بوده است ۱.۵ میلیون دلار بوده است. /خبر آنلاین

گوشت وارداتی ۴۰ هزارتومانی را ۱۲۰ هزار تومان می‌فروشند؟

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۲۶۷شرکت مجوز واردات گوشت قرمز به کشور را دریافت کرده اند و در صورت اهلیت داشتن متقاضیان در زمینه صدور مجوز واردات گوشت محدودیتی وجود ندارد. / شبکه خبر

ازدواج سخنگوی وزارت امور خارجه دولت احمدی نژاد با بازگر مشهور

در روز‌های گذشته عکسی از مریم کاویانی بازیگر مشهور تلویزیون و سینما در کنار رامین مهمانپرست، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه منتشر شد. مریم کاویانی در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که این خبر واقعیت است یا شایعه گفت: تا به حال اجازه ندادم اطراف زندگیم شایعه‌ای به‌وجود بیاید و این یکی هم شایعه نیست. فعلا دوست ندارم درباره جزئیات این مساله حرفی بزنم.

حق سرویس در رستوران‌ها غیرقانونی است

رضا جمالی، معاون نظارت بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: دریافت وجه اضافی به عنوان حق سرویس از مشتریان در رستوران‌ها غیر قانونی است و در طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ با این تخلف‌ها برخورد می‌شود. /ایرنا

لابی امریکا و اسرائیل و عربستان در باره FATF علیه ایران

میثم نصیری احمدآبادی، رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی در بازگشت از نشست FATF در پاریس در پاسخ به این سوال که:" گفته میشود، چون تصمیمات اجلاس باید بر اساس اجماع صورت گیرد بنابر این با توجه به مخالفت آمریکا هیچگاه وضعیت ما عادی نخواهد شد" به خبرآنلاین گفت:اولا، هم در اجلاس قبلی و هم در این اجلاس آمریکا و چند کشور معدود با توجه با همین قاعده نتوانستند رای خود را بر کل گروه تحمیل نمایند. ثانیا اجلاس نمیتواند در مورد ایران سکوت کند و در اجلاس قبلی و این اجلاس هیچ یک از دو گروه نتوانستند به اجماع برسند. در مورد ایران گروه مخالف کشور به بهانه عدم تکمیل اقدامات باقیمانده برنامه اقدام از جمله تصویب کنوانسیون‌های مرتبط خواستار بازگرداندن اقدام مقابله‌ای علیه کشور بودند که به علت عدم همراهی بسیاری از اعضا، این نظر به اجماع نرسید.

بازگشت تتلو به کشور

امیرتتلو که چندی پیش توهین او به سید الشهدا (ع) و متعاقب آن درگیری اینستاگرامی اش با حمید رسایی واکنش‌های شدیدی را بر انگیخته بود، فردا به تهران باز می‌گردد.

کسی که حسابش پاک است نباید نگرانی از تصویب FATF داشته باشد

فرشاد مؤمنی، اقتصاددان و رئیس مؤسسه دین و اقتصاد، مخالفان با FATF را به نوعی خیانتکار توصیف می‌کند و می‌گوید اگر مشکلی باشد بعد از پذیرفتن اصل عضویت FATF قابل چانه زدن است. آمار‌های رسمی می‌گوید سالی حداقل ۱۰ میلیارد دلار و حداکثر ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا و خدمات صورت می‌گیرد. اصل مبادله آن مجاز است، اما به شیوه قاچاق وارد کشور می‌شود. رسانه‌های رسمی حکومت هم هر سال صد‌ها بار می‌نویسند قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر و یا تعدادی اعدام شدند. این حجم از قاچاق کالا و مواد مخدر نشان می‌دهد که پولشویی صورت می‌گیرد. /ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار