چهار طرح بیمارستان ولیعصر (عج ) قائمشهر پنجشنبه شب با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۱۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱ 22 February 2019

به گزارش تابناک مازندران، این طرح ها شامل بخش تصویربرداری دیجیتال ، ماموگرافی ، واحد لنژری ، تغذیه و دستگاه اکسیژن ساز بوده است .
نصب و راه اندازی دستگاه رادیولوژی با هزینه هشت میلیارد ریال ، ماموگرافی با هزینه 6 میلیارد ریال و هزینه آماده سازی فضای فیزیکی آن ها هم با 700 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
بازسازی و توسعه لنژری و آشپزخانه بیمارستان هم با هزینه ای بالغ بر 54 میلیارد ریال به بهره برداری رسید . مساحت فیزیکی فضای آشپزخانه و تریا یکهزار و 100 متر مربع و فضای لنژری هم 450 متر مربع بوده است .
نصب و راه اندازی دستگاه مرکزی اکسیژن ساز هم با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در مراسم افتتاح این طرح ها گفت : اساسا دولت ها وظیفه رفاه به مفهوم عام کلمه را دارند و مکلف هستند در این حوزه منابع را ایجاد و از منابع در همه فرصت ها استفاده کنند .
حسین حسن نژاد با بیان اینکه در این حوزه دولت ها نباید نگاه هزینه ای داشته باشند ، افزود : هدف ملاحظه اقتصادی نیست بلکه هدف نگهداشت و افزایش بهره برداری از تمام مجموعه نیروی انسانی برای شدت بخشیدن به فرصت های توسعه در هر کشور و منطقه ای است .
وی کار مدیریت درمان را برای بهره برداری از این طرح ها در بیمارستان ولیعصر را پسندیده تلقی کرد و ادامه داد : این طرح ها به عنوان بخشی از نماد دولت در حوزه درمان است .امیدواریم تا زمینه ایی فراهم شود تا دولت در این بخش با برنامه و اعتقادی که دارد بستری را فراهم کند تا کارهای جدی تری در این حوزه انجام شود .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه درمان رایگان برای نیروهای تحت پوشش و مجموعه بیمه شدگان با 2 رویکرد طراحی شده است ، ادامه داد : رویکرد اول آن است که اساسا بتواند از نیروهای جامعه هدف خود به بهترین نحو برای تحقق برنامه های توسعه ای کشور استفاده کند که این امر به طور طبع باعث درمان بموقع و ارزان برای جامعه هدف می شود و کاهش هزینه در کشور را به همراه خواهد داشت .
حسن نژاد گفت که همچنین دومین رویکرد آن است که نیروی انسانی می تواند مولد مجموعه توسعه درهر نقطه ، بخش و ماموریتی باشد تا ملاحظات عاطفی و احساسی با فرد بیمار برقرار شود .
مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران هم در مراسم افتتاح این طرح ها ، گفت : امروزه بیمارستان ولیعصر قائمشهر در یک جایگاه خوبی قرار دارد . بیش از 2 سال از افتتاح بخش قلب گذشت و ما به بیش از 450 بیمار از سایر استان ها سرویس ارائه داده ایم .
محمد خورشیدی افزود : همچنین 2 هزارمین جراحی قلب باز در بیمارستان ولیعصر قائمشهر صورت گرفته و ظرف این مدت 20 میلیارد تومان برای تجهیزات پزشکی جراحی قلب هزینه شده است .
وی با بیان اینکه در شهرستان نکا رادیولوژی دیجیتال با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد ، ادامه داد : کلنگ زنی درمانگاه دوم ساری هم در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد .
مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران به راه اندازی توریسم سلامت اشاره کرد و گفت که برای راه اندازی توریسم سلامت و جذب بیماران از کشورهای همسایه در حال رایزنی هستیم . در این زمینه تاکنون با کشورهای عراق و عمان ارتباط برقرار کرده ایم .
خورشیدی با بیان اینکه در استان مازندران به دلیل سرسبز بودنش با استقبال خوبی مواجه بوده ایم ، افزود : برای راه اندازی توریسم سلامت در مرحله کسب مجوز هستیم و بیمارستان ولیعصر قائمشهر هم می تواند در زمینه جذب توریست موفق باشد.
بیمارستان ولیعصر(عج) قائمشهر به عنوان یکی از مراکز آموزشی- درمانی وابسته به تامین اجتماعی مازندران با 314 تخت مصوب، 80 تخت شناور ، دارای درمانگاه فوق تخصصی، تخصصی، خدمات تشخیصی، 14 بخش بستری، اورژانس و دیالیز است که در سال 1347 تاسیس شد.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار