رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی:
رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی گفت: متاسفانه بسیاری از بیماران دارای اُتیسم توانایی حضور در جامعه را ندارند و ما باید حضور این بیماران را در جامعه فراهم کنیم.
کد خبر: ۷۱۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 24 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، آرزو حیدریان در همایش اُتیسم و چالش‌های پیش‌روی آن و همچنین افتتاح نمایشگاه ارائه و معرفی توانمندی‌های افراد دارای اُتیسم، اظهار داشت: اُتیسم اختلالی عصب رشدی است که در ۳ سال اول زندگی کودک نمایان می‌شود و مهم­ترین علائم آن نقص در برقراری ارتباط، مشکل در تعاملات اجتماعی، وجود الگوهای محدود و تکراری در رفتار، علایق و فعالیت‌­ها بوده است.

وی افزود: نشانه‌های اختلال طیف اُتیسم عموماً در سال ۳ زندگی قابل ‌تشخیص هستند، اما اگر کودک در سطح بالاتری بوده و به همسالان غیراُتیسم خود شبیه‌تر باشد، این علائم ممکن است دیرتر شناسایی شوند. رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه باید توجه داشت که اگر کودک دچار تاخیرهای رشدی شدید باشد در قبل از 18 ماهگی این اختلال قابل ‌تشخیص خواهد بود، گفت: نوزاد دارای این اختلال چندی پس از تولد متفاوت‌تر از سایر نوزادان به‌نظر می‌­رسد و در چنین شرایطی والدین معمولاً اولین کسانی هستند که متوجه تفاوت فرزندشان با سایر کودکان می‌شوند.

حیدریان تصریح کرد: انجمن اُتیسم خراسان رضوی در راستای جذب خیران حوزه سلامت در امر درمان این بیماری در خراسان رضوی فعال شده و این انجمن بیش از ۳ سال است که با آموزش و پرورش استثنایی در بحث ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان خاص همکاری دارد، همچنین این انجمن رایزنی‌هایی را با شهرداری مشهد صورت داده است که نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از بیماران دارای اُتیسم توانایی حضور در جامعه را ندارند و ما باید حضور این بیماران را در جامعه فراهم کنیم و در مجمع خیران سلامت خراسان رضوی به دنبال فراهم‌کردن بستری مناسب برای حضور موثر اینگونه افراد در میان آحاد مختلف جامعه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار