همایش تجلیل از هنرمندان انقلابی استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ 25 February 2019

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، در مراسمی که امروز (ششم اسفند) و با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان استان کرمانشاه در مسجد معتضدی برگزار شد، از هنرمندان انقلابی کرمانشاه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تجلیل شد.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به باور دینی و انقلابی که در وجود مردم ایران نهادینه شده، اظهار کرد: این باورها برای مردم به افتخارات بزرگ و قابل دفاع تبدیل شده که با کمک آن به جنگ دشمن می‌روند.

به گفته جعفری، در این سال‌ها مردم با تکیه به همین باورهای انقلابی جنگ، شرایط سخت اقتصادی و ... را تحمل کردند و این باور همچنان باید بین مردم حفظ شود.

وی معتقد است، اگر در این چهل ساله علی‌رغم محدودیت‌ها، فشارها و تهدیدها و آسیب‌هایی که دشمنان تلاش کردند به ایران وارد کنند به افتخارات متعددی رسیدیم، ناشی از همین باور قلبی مردم است.

جعفری با بیان اینکه ایران اکنون در بسیاری از زمینه‌ها به یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا تبدیل شده، خاطرنشان کرد: هم اکنون در بعد سیاسی بهترین شرایط را در دنیا داریم و از لحاظ سیاسی از کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس که خود را قدرتمند دنیا می‌دانند، تاثیرگذاری بیشتری داریم.

جعفری بر لزوم انتقال این باورها به نسل جدید هم تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلات انقلاب‌های دنیا این است که باورهایشان را به نسل جدید آن هم مطابق با شرایط روز انتقال نمی دهند و ما باید در این زمینه کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه هنر ایران و انقلاب اسلامی ایران نیز تجلی همین باورهای قلبی هنرمندان کشور است، گفت: هنرمندان نقش بسیار زیادی در زمینه تحکیم این باورها و انتقال آن به نسل آینده دارند.

حجت الاسلام آیت عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شاهد بودیم که در ۲۲ بهمن علیرغم همه تلاش‌های عجیب دشمن برای مایوس کردن مردم از انقلاب، اما مردم با حضور بی سابقه خود در این راهپیمایی خواب‌های دشمن را آشفته کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون دشمن با دو جنگ مهم اقتصادی و رسانه‌ای که سرمایه گذاری‌های زیادی در آن کرده علیه ایران به پا خواسته است، افزود: اگرچه این جنگ‌ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده، اما مردم همچنان پای این انقلاب هستند.

عباسیان دلیل اصلی نگرانی دشمن از فعالیت‌های انقلاب اسلامی ایران را حاکمیت دینی این انقلاب دانست.

وی با بیان اینکه دشمنی‌های برخی کشورها با این انقلاب از همان ابتدای کار آغاز شد، عنوان کرد: آنها تلاش کردند انقلاب اسلامی ایران را در نطفه خفه کنند اما در تمام این سال‌ها هیچگاه موفق نشدند.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هم اکنون با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، ایران در بسیاری از زمینه‌های فناوری هسته‌ای، موشکی، پزشکی، نانو و ... جزو کشورهای برتر دنیا است.

عباسیان با بیان اینکه ایران همواره در همه این زمینه‌ها تحت فشار تحریم‌ها قرار داشته، خاطرنشان کرد: در هر زمینه‌ای که تحریم بودیم به موفقیت رسیدیم و هم اکنون نیز باید از فرصت تحریم ها برای پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: مشکل امروز ما مشکل تحریم نیست، مشکل ضعف مدیریتی است که باید این مسئله با تقویت تفکر انقلابی در مدیران حل شود.

وی اظهار کرد: مدیران باید این تفکر که آمریکا حلال مشکلات و یا گره گشای کارهای ما است را کنار بگذارند.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، در این بین هنرمندان نیز باید مردم را نسبت به توطئه دشمن آگاه کنند و مطالبه‌گری مردم را نیز نسبت به مسئولان بالا ببرند.

در ادامه افشین کلات پور مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه مردم دوباره باید به جایگاه واقعی مساجد پی ببرند، اظهار کرد: برای این منظور مساجد باید محور بسیاری از کارها قرار گیرند.

وی افزود: مسجد از دیرباز خصوصا از زمان انقلاب سنگر و پایگاهی برای رسیدن مردم به اهداف اهدافشان بوده و امروز نیز این جایگاه مساجد دوباره باید احیا شود.

کلات‌پور از ظرفیت خوب کانون‌های فرهنگی و هنری که در مساجد وجود دارد یاد کرد و ادامه داد: این کانون‌ها می‌تواند مرکزی برای انجام برنامه‌های فرهنگی باشد.

به گفته این مسئول هم اکنون ۵۵۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد با بیش از ۱۰۰ هزار نفر عضو در استان کرمانشاه فعال است.

در این مراسم از تعدادی از هنرمندان انقلابی استان کرمانشاه از جمله "محمدجواد محبت" نویسنده و شاعر مطرح کرمانشاه و همچنین "مهناز فتاحی" نویسنده ادبیات دفاع مقدس تقدیر شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار