مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: متاسفانه نام و نماد زنان فرهیخته در مشهد دیده نمی‌شود و درخواستمان از مسئولان شهری انتخاب نام و نمادی به نام این بانوان شاخص بوده است.
کد خبر: ۷۱۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 26 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، فرشته سلجوقی در این خصوص عنوان کرد: فصل مشترک زنان و زمین از سوی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی اجرا می‌شود و معتقدیم که زنان مهمترین عناصر روی زمین هستند.

وی افزود: از ۱۳ تا ۲۰ جمادی‌الثانی (از سالروز وفات حضرت فاطمه ام‌البنین(س) و روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا تا سالروز ولادت فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر) به نام هفته زن نامگذاری شده است و در این هفته برنامه‌های متنوعی با موضوع زن و خانواده توسط اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی و کلیه بخش‌های حوزه زنان و خانواده ادارات استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در سطح شهر مشهد الگوهای زیادی از بانوان دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نمونه شاخص این الگوها مجسمه مادر بوده که در میدان مادر نصب شده است و با وجود نخبگان زیادی که از جنس زنان داریم، اما خیابان‌ها و نمادهایی به نام آنان نداریم و از شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد و دیگر شهرهای استان درخواست داریم که نسبت به این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.

سلجوقی تصریح کرد: گوهرشاد به عنوان یکی بانوان شاخصی بوده که در شهر مشهد بسیار نقش‌آفرین ظاهر شده، اما در خیابان‌های سطح شهر نام و نمادی از این بانوی شاخص دیده نمی‌شود و درخواستمان از مسئولان شهری انتخاب نام و نمادی به نام این بانوان شاخص است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه جایگاه زنان خراسان رضوی از میانگین شاخص‌های کشوری، قاره‌ای و جهانی بالاتر است و در استان امام رضا(ع) جایگاه ویژه‌ای برای این گروه از آحاد جامعه باید فارغ از نگاه‌ها و تبعیض‌های غلط جنسیتی و ابرازی بیش از پیش نسبت به نقش و جایگاه زنان در جامعه که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند توجه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار