کد خبر: ۷۲۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵ 02 March 2019
کد خبر: ۸۸۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱ 02 March 2019
 			 				 					واکنش سردار اشتری به‌برخورد پلیس با بازیکن فوتبال

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فیلم منتشر شده از مواجهه بازیکن سابق استقلال با مأمور پلیس راهور گفت: مأمور وظیفه‌اش را انجام داده است؛ آن آقا توقعی دارد که بماند، نمی‌شود که به هر کس دست بزنیم صدای اعتراض بلند شود، اقتداری برای پلیس نمی ماند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سردار حسین اشتری شامگاه جمعه در همایش سالیانه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: این که رهبر معظم انقلاب از امیدواری به آینده صحبت می‌کنند حکیمانه است نه برای دلخوش کردن کسی، هر چند مقابل پیشرفت‌های به دست آمده در عرصه‌های گوناگون دشمن حائل کرده تا دیده نشوند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: داشته‌های انقلاب از جمله امنیت آن هم در این منطقه آشوب را باید دید، جوانان مستعد و رهبری نظام را باید دید، مواظب باشیم ناامید نشویم و در دهه پنجم با انگیزه تر از دهه‌های اول و دوم انقلاب قدم برداریم.

وی با اشاره به تشییع باشکوه شهدای مدافع وطن که بهمن ماه در حمله‌ای تروریستی به شهادت رسیدند، تصریح کرد: البته مردم نشان دادند ناامید نمی‌شوند، این را در 22 بهمن و تشییع شهدا شما مردم اصفهان نشان دادید.

اشتری بابیان این‌که یاد شهدای دفاع مقدس و حادثه اخیر تروریستی را گرامی می‌دارم، تأکید کرد: تقدیم این شهدا برای مردم اصفهان افتخاری بود که رهبر انقلاب هم نسبت به آن اشاره داشتند و درود فرستادند به مردم این استان.

وی با بیان این‌که اگر در جامعه‌ای امر به معروف نباشد آن جامعه پیشرفت ندارد و فساد در آن زیاد می‌شود، گفت: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر مدتی است در استان‌ها فعالیت الهی خود را آغاز کرده و اصفهان توانسته پیشتاز باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر این‌که همه برای احیای امر به معروف تلاش کنند، یادآور شد: بر اساس قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر هم وظیفه مردم است و هم دولت، محدود هم به موضوع خاصی نشده، برخی ایراد می‌گیرند به گشت ارشاد، می‌گویند فقط برای بیرون ماندن موی زنان ناراحت هستید؟ بله ناراحتیم اما ناراحتی ما فقط در این رابطه نیست.

وی اضافه کرد: آنچه مردم را دلگرم می‌کند همین است که ببینند نسبت به موضوعات مختلف حساس هستید، برای نمونه جایی اگر خدمات‌رسانی نمی‌شود نامه می‌نویسید به مسؤولان، در حوزه اقتصادی که مردم مشکل دارند و مسؤولان نسبت به عدم رفع این مشکلات کاری نمی‌کنند باید مطالبه کنید.

اشتری با بیان این‌که اعضای مجمع رهروان باید پناهگاه مردم باشند، اظهار کرد: اگر جامعیت پیدا کرد، پذیرش موضوعات مختلف راحت‌تر می‌شود، البته هنجارشکنی‌هایی مانند کشف حجاب اولویت دارد و باید با آن‌ها برخورد و پیشگیری کرد

وی افزود: در بخش فضای مجازی همه باید حساس باشیم، تهدید فضای مجازی بیشتر است اما هرآنچه می‌شود را به فرصت تبدیل کنیم؛ در این فضا اگر به هنرپیشه بی‌احترامی شود از او حمایت می‌کنند اما به این حمایت را از پلیس یا آمر به معروف نمی‌بینیم، کسانی که در فضای مجازی ورود کرده‌اند در این بخش‌ها باید اعلام حمایت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص فیلم منتشر شده پیرامون اتفاقی که چند ماه قبل از گشت ارشاد در پارکی در تهران منتشر شد، عنوان کرد: در آن مورد، مأمور پلیس به چند خانم بی‌حجاب و نه بدحجاب تذکر می‌دهد، خانمی که از قبل آماده شده بود به مأمور حمله‌ور می‌شود، بعد از این قسمت را تقطیع کردند و طوری وانمود کردند که مأمور بد برخورد کرده است.

وی ادامه داد: پس از انتشار فیلم و واکنش‌هایی که به همراه داشت بعضی خودی‌ها از ما خواستند که با مأمور برخورد کنیم، این اتفاق را بررسی کردیم کار مأمور کاملاً درست بوده و مأمور را تشویق هم کردیم.

اشتری با اشاره به انتشار فیلمی از مواجهه بازیکن سابق استقلال با یک مأمور پلیس راهور تصریح کرد: روز گذشته نیز اتفاقی مشابه همین موضوع رخ داده، قبل از حضور در این جلسه بررسی کردم، مأمور وظیفه‌اش را انجام داده است؛ آن آقا توقعی دارد که بماند، نمی‌شود که به هر کس دست بزنیم صدای اعتراض در می‌آید که چرا! خوب نمی‌شود که! اقتداری برای پلیس نمی ماند؛ البته که تأکید کرده‌ایم برخورد مؤدبانه و بر اساس احترام باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقداماتی که نیروی انتظامی انجام داده، عنوان کرد: 26 دستگاه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف وظیفه دارند که یکی از آن‌ها نیروی انتظامی است اما پلیس در این خصوص به‌تنهایی وظیفه‌اش را انجام می‌دهند و جاهایی بسیج هم کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: برخی نهادها کمک که نمی‌کنند بعضاً کارشکنی هم می‌کنند؛ نباید در جشنواره‌ای که به نام فجر انقلاب اسلامی است کسانی را به عنوان الگوی جوانان مطرح کنند که نه صحبت‌هایش با اسم جشنواره تناسبی دارد نه پوششی که در آن حضور پیدا می‌کنند، به نوعی نقض غرض شده است.

اشتری با اشاره با فعالیت پلیس امنیت اخلاقی گفت: البته وظیفه داریم بیشتر از این فعالیت کنیم اما اگر همین مقدار هم انجام نشده بود وضعیت به‌مراتب بدتر بود، روزانه عدد قابل توجهی را تذکر می‌دهیم و تعهد می‌گیریم.

وی در رابطه با کشف حجاب در خودرو اظهار داشت: 68 هزار خودرو توقیف و 380 هزار تذکر به مالکان خودرو داده‌شده، کشف حجاب در خودرو در یک برهه زیادتر بود که با توجه به این برخوردها کنترل‌شده است، همچنین 30 درصد بازدید و پلمب های فروشگاه‌هایی که رعایت شئونات نمی‌کردند افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش پلیس در مقابله با مواد مخدر یادآور شد: 4 هزار شهید برای مبارزه با مواد مخدر داده‌ایم، همین چند روز قبل در سیستان و بلوچستان 7 تن مواد مخدر با 28 شرور و 40 اسلحه و 30 خودرو به تور همکاران ما افتاد، عزم پلیس برای مقابله با سوداگران مرگ جدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار