مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت:درحال حاضر ۵۵۲ کانون فرهنگی هنری مساجد با عضویت بیشتر از ۲۱ هزار نفر در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۷۲۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 04 March 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک، حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور در نشست خبری که امروز در کانون مساجد استان برگزار شد، افزود:از این تعداد کانون‌ها در مساجد زندان‌ها، پادگان‌ها، مراکز دانشگاهی، شهرک ها وجاهایی دیگری درحال فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد:برنامه های مختلفی در کانون مساجد برای اعضا در این کانون‌ها برنامه های مختلفی برای اعضا برگزار می‌شود که عمده این برنامه‌ها نیز به صورت رایگان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار داشت:بمناسبت سالروز تاسیس این نهادبرنامه‌هایی از قبیل سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حضور بر سر مزار شهدا و غبار روبی، دیدار با مسئولین ،تجلیل از کانون های فعال و اعضا آن اشاره کرد.

کلات‌پور تصریح کرد:هدف از تاسیس این کانون‌ها رنگ زندگی بخشیدن به مساجد است تا مردم بدانند مسجد صرفا جای عبادت و دعا نیست بلکه مسجد علاوه بر مرکز دینی یک مرکز سیاسی، فرهنگی نیز هست.

به گفته این مسئول،در طول تاریخ از زمان صدر اسلام تا زمان جنگ تحمیلی مسجد جایگاه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی مردم بوده و این جایگاه امروز نیز باید احیا شود زیرا مسجد خانه اول و یک نهاد مدنی برای افراد جامعه است.

وی در ادامه به بزرگترین رخداد فرهنگی در استان اشاره نمود و گفت:سیزدهمین مسابقه قرآنی مدهامتان، فردا(14اسفند) در محل دانشگاه علوم قرآنی کرمانشاه برگزار می شود.

کلات پور افزود:تاکنون ۴۰۸ نفر به صورت الکترونیکی و نزدیک به ۶۰ نفر به صورت دستی برای شرکت در این مسابقه بزرگ قرآنی ثبت نام کرده اند .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه تاکید کرد:عمده شرکت کنندگان این مسابقه بزرگ قرآنی را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ابراز داشت:مسابقه در هشت رشته از جمله قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت نماز، قرائت تقلیدی، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، اذان، نقاشی برگزار می‌شود.

گفتنی است مسابقات کشوری آین مسابقه در بهار سال 98 برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار