امام جمعه خوی گفت:نحس بودن روز 13 یا عدد 13 ریشه عقلایی ندارد و هیچکدام از نویسندگان داخلی و خارجی این موضوع را قبول ندارند
کد خبر: ۷۲۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳ 29 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام شکوری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران با رعایت کردن تقوا با اشاره به جایگاه و نقش طبیعت از دیدگاه دین اسلام اظهار داشت : از جمله رسومات قدیم ایرانیان سیزده بدراست که در چنین روزی تقریبا اکثر قریب به اتفاق مردم به دامن طبیعت پناه می برند .
خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد: تمامی فارسی زبان جهان و ایرانیان ساکن در سایر کشورها( هندوستان ،افغانستان،تاجیکستان ،آذربایجان ،آمریکا ،اروپا،کاناداواسترالیا) نوعأ مراسم عید باستانی نوروز را انجام می دهند .
وی در این راستا ادامه داد:نحس بودن روز 13 یا عدد 13 ریشه عقلایی ندارد و هیچکدام از نویسندگان داخلی و خارجی این موضوع را قبول ندارند وتمامی اعمالی که بنام سیزده بدر از قبیل گره زدن گیاهان ، سبزه به رود سپردن، خوردن کاهو و سکنجبین و پرتاب کردن 13 عدد سنگ هیچکدام توجیه عقلانی ندارند.

حجت الاسلام سید رضی شکوری اظهارداشت: تنها بُعد مثبت این روز گردش در طبیعت است به شرط اینکه گناه نشود و به طبیعت و املاک و کشت زارهای مردم آسیب زده نشود.
خطیب نماز جمعه خوی در بخشی از سخنان خود به موضوع طبیعت از نظر اسلام پرداخت و گفت:در قرآن کریم، علاوه بر اینکه ۷۵۰ آیه به پدیده های طبیعی اشاره دارد، بیش از دَه درصد این آیات به طبیعت اختصاص یافته است .
وی درادامه اظهارداشت:حتی به بعضی از مظاهر طبیعت ازجمله: به انجیر و زیتون، به صبح، به سپیده دم، سوگند وبه ستارگان سوگند یاد کرده است.
خطیب نماز جمعه خوی در بخشی از سخنان خود گفت: خداوند پیوسته تاکید داشته بندگانش در طبیعت و چیزهایی که می بینند بیندیشند.
خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد: بنابراین روزهای بهاری و علی الخصوص روز سیزدهم فروردین که روز طبیعت نام دارد، فرصت خوبی برای اندیشیدن درباره طبیعت و به طورکلی آفریده های خدا در روی زمین است.

وی درخصوص حوادث سیل در نوع استان ها و شهرستان های کشورنیز اظهار داشت:در طول هفته گذشته تعدادی زیادی از استان های کشور تحت تأثیر بارندگی ها و سیل های ویرانگر قرار گرفتند و تعدادی از هموطنان از نظر جانی و مالی آسیب دیدند و منازل مسکونی خود را از دست دادند.
خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد:چیزی که در این مصیبت طبیعی موجب التیام دردها و مصائب بود همدردی آحاد مردم به ویژه مسئولان مربوطه ،نیروهای مسلح ،دولت و به خصوص عنایت ویژه مقام معظم رهبری بود که از لحظات اولیه این مشکل در مناطق آسیب دیده حضور جدی پیدا کردند.
خطیب نماز جمعه خوی اظهار داشت: دولت باید بتواندهر چه زودتر در تأمین خسارات وارده به مردم اقدامات لازم را انجام بدهد.

فدک حق مسلم اهل بیت پیامبر بود
حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم با اشاره به 24 رجب سالروز فتح خیبر به دست امیرمؤمنان(ع) و بخشش فدک به حضرت فاطمه(ع) توسط پیامبر (ص) نیزاظهار داشت : وقتی که خیبر بدست امیر مؤمنان فتح گردید و یهودیان شکست خوردند فدک در اختیار رسول خدا قرار گرفت .
خطیب نماز جمعه خوی در ادامه گفت:حضرت فاطمه(س) می فرماید: فدک هدیه خـداوند به پیامـبر (ص) بـود و او هـم آن را برای کودکان گرسنه از نسل خود و نسل من به من بخشید.

عدالت و آثار اجتماعی آن در فرهنگ اهل بیت(ع)حجت الاسلام شکوری با تسلیت 25 رجب روز شهادت امام کاظم(ع) در زندان هارون الرشید اظهار داشت: آن بزرگوار در زمینه عدالت می فرماید عدالت شیرین تر از از عسل است وتنها کسی میتواند عدالت را اجرا کند که عدالت را نیکو بداند.
وی در ادامه آثار و برکات اجتماعی عدالت را از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) برشمرد و گفت:پایداری اجتماعی ،اصلاح امورات مردم ،ثبات و پایداری دولت ،آبادی و برکت جامعه را از جمله آثار و برکات عدالت برشمرد.
بعثت و علل گسترش دین مقدس اسلام
حجت الاسلام شکوری با تبریک 27 رجب فرخنده عید مبعث رسول اکرم(ص) در 40 سالگی اظهار داشت: هیچکدام از آئین ها و ادیان به اندازه دین مقدس اسلام سریع گسترش پیدا نکرده است.
خطیب نماز جمعه خوی در ادامه با اشاره به ریشه ها و علل گسترش سریع دین مقدس اسلام نیزاظهار داشت: فطری بودن معارف و حقایق دین اسلام ،اخلاق رسول خدا (ص) ،استقامت و پایداری مسلمانان ،معجزات پیامبر (ص) و امداد های غیبی ،ایمان استوار و توکل عمیق به خدا ،ایثار ،شهامت و شجاعت امیرمؤمنان(ع)،توجه ویژه به محرومان و مستضعفان ،دعوت و تبلیغ مبلغان دینی ،اجتناب از خشونت در تبلیغ و دعوت ازجمله مسائلی بودند که دین اسلام سریع گسترش یافت‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار