همزمان با فرارسیدن سیزدهم فرورین ماه، روز طبیعت نیروهای جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حوزه‌های امداد و نجات و جوانان به حالت آماده‌باش درآمدند و این برنامه از ساعت 7 تا 21 فردا سه‌شنبه سیزدهم فروردین ماه 1398 در سراسر استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۳۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 01 April 2019

تابناک رضوی: در همین راستا آخرین برنامه‌های و توصیه‌های مسئولان و کارشناسان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی را در رابطه با روز طبیعت جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید:

 

آماده‌باش نیروهای نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد 51 پایگاه نوروزی امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، شامل 25 پایگاه جاده‌ای ثابت، 23 پایگاه جاده‌ای موقت، 2 پایگاه کوهستان و یک پایگاه هوایی در سطح استان فعال هستند.

 

اسماعیل بهمن‌آبادی با بیان اینکه در حال حاضر در پایگاه‌های ثابت هلال احمر استان پنج نجاتگر و در پایگاه‌های موقت چهار نجاتگر در حال آماده‌باش هستند، افزود: در روز طبیعت نیز به طور متوسط حدود یک تا دو نیرو بسته به نیاز شهرستان به تعداد نجاتگران هر پایگاه افزوده می‌شود.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر و مؤثرتر در روز طبیعت ۲ دستگاه موتور لانس در شهرستان مشهد و همچنین پنجع دستگاه پیکاپ سبک و سنگین نیز در عملیات‌های احتمالی افزوده می‌شود.

 

وی یادآوری کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، تاکنون برای امداد هوایی و استقرار بالگرد و گروه امداد هوایی، برنامه‌ریزی خاصی صورت نگرفته است و در صورت مساعد بودن هوا نیز در این زمینه اقدامات مورد نیاز صورت می‌گیرد.

 

فعالیت 150 تیم سحاب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در روز طبیعت

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، به خبرنگار ما گفت: در طرح نوروزی ایمنی و سلامت هلال احمر از مجموع 38 پُست ایمنی و سلامت مسافران در سطح استان، 23ع پایگاه به‌صورت ثابت و 15 پایگاه به‌صورت سیار فعال هستند که در هر پایگاه ثابت سه نیروی جمعیت هلال احمر همراه با 10 عضو داوطلب حضور دارند.

 

علیرضا معین‌زاده بیان کرد: به دلیل پیوند مردم با طبیعت، ۱۵۰ تیم سیار جمعیت هلال احمر استان در روز طبیعت در نزدیکی مکان‌های تفریحی طبیعت استقرار دارند، همچنین ۳۰۰ نیروی پایگاه سیار جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این روز فعالیت دارند.

 

وی افزود: این جوانان با همکاری شهرداری هر شهر و اداره محیط زیست، به توزیع کیسه‌های زباله و بروشور با موضوع حفظ محیط زیست و آگاهی‌رسانی در زمینه انتخاب محل استقرار ایمن به منظور سلامت طبیعت‌گردان و عدم آسیب به طبیعت می‌پردازند تا در این روز شاهد رهاشدن زباله و آسیب‌دیدن طبیعت نباشیم.

 

مهربانانه هوای طبیعت را داشته باشیم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز اظهار کرد: نامگذاری 13 فروردین در تقویم کشور با عنوان روز طبیعت، با هدف شکرگزاری نعمت‌های خداوند و حیات مجدد طبیعت بوده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله اسدی تأکید کرد: با الگوگرفتن از تجدید حیات طبیعی برای الهام‌بخشی به وجود خود و ایجاد تحول طبیعی و معنوی، شایسته است قلب و روح خود را همچون طبیعت شکوفا کنیم.

 

وی با اشاره به روایتی که میفرماید هر روز که در آن معصیت خدا نشود عید است، افزود: باید در این ایام، نیت‌ها اصلاح شده و یک روز شاد به دور از گناه را در اجتماع مردم در طبیعت خدادادی آزمایشی موفق در جهت حفظ تعاملات ارزشی، حقوق یکدیگر، پاسداشت کرامت انسانی و پاسداری از طبیعت داشته باشند و سال جدید کاری خود را با قوت و شادمانی آغاز کنند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: در این روز یاد بگیریم که با طبیعت مهربان باشیم و با آن به عنوان عنصری آرامش‌بخش برخورد کنیم و از برخورد خشن با این طبیعت خدادادی پرهیز کرده و از هرگونه تخریب طبیعت که به واقع ماده‌های اصلی حیات آفرینی و ذخایر فردای فرزندان ما هستند خودداری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار