رئیس جمعیت هلال احمر فریمان گفت: در طرح نوروزی ایمنی و سلامت  مسافران امسال 700 راننده به کمپین به‌رفت(بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوستند.
کد خبر: ۷۳۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ 02 April 2019

تابناک رضوی: همزمان با شروع بهار طبیعت و آغاز طرح ایمنی و سلامت مسافران و طرح ملی امداد و نجات، جمعیت هلال احمر شهرستان فریمان نیز خدمات مختلف فرهنگی و امدادی را به مسافران و زائران علی ابن موسی الرضا(ع) ارائه می دهد.

شهرستان فریمان از شهرهای استان خراسان رضوی در فاصله 75 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته و در مسیر شهرستان مشهد به تربت جام واقع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر فریمان با اشاره به اجرای طرح نوروزی ایمنی و سلامت مسافران از 23 اسفند 97 توسط جمعیت هلال احمر فریمان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ایمنی و سلامت نوروزی در این شهرستان، تاکنون 700 راننده در پویش به‌رفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) عضو شده و با امضای میثاق‌نامه در این طرح اعلام کرده‌اند که در طول رانندگی ازعجله و شتاب، سرعت و سبقت غیرمجاز و رانندگی در حالت خستگی خودداری می‌کنند.

امیر عابدپوربا اشاره به حضور فعال نیروهای جمعیت هلال احمر این شهرستان به صورت شبانه‌روزی، افزود: تیم سحاب این شهرستان متشکل از 12 نیروی جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: شهرستان فریمان در مسیر شهرستان‌های تایباد و تربت‌جام قرار گرفته و خیل عظیم مسافران و زائران امام رضا(ع) از این مسیر عبور می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر فریمان با اشاره به اقدامات فرهنگی جمعیت هلال احمر فریمان، بیان کرد: در این پایگاه در زمینه فرهنگی و همچنین اقدامات پیشگیرانه و بشردوستانه اقدامات بسیاری انجام شده که می‌توان به ایستگاه سلامت، غرفه دوست‌دار کودک و جشنواره نقاشی کودکان اشاره کرد.

عابدپور افزود: در جهت آمادگی کامل برای اقدامات پیشگیرانه احتمالی سیلاب، تجهیزات پایگاه‌ها به‌روزرسانی شده است و در روزهای 12 تا 14 فروردین در نزدیک سد تاریخی فریمان، علاوه بر ایستگاه ایمنی و سلامت در جاده‌های شهرستان فریمان در این منطقه تاریخی، یک ایستگاه سلامت ایجاد شده که به مسافران و زائران نوروزی آموزش‌هایی از قبیل کمک‌های اولیه و مقابله با حوادث طبیعی از جمله سیلاب و آب‌گرفتگی ارائه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی به منظور بهبود رفتارهای ترافیکی بین مسافران، گفت: تعداد زیادی از مسافران در طول سفر خود با مراجعه به پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری در کمپین به‌رفت شرکت کردند که سهم فریمان تاکنون عضویت 700 راننده بوده است.

 

آمادگی کامل نیروهای امداد و نجات بین شهری فریمان

مسئول امداد نجات جمعیت هلال احمر فریمان گفت: در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری این شهرستان نیروهای جمعیت هلال احمر در آمادگی کامل برای مقابله با حوادث طبیعی و تصادفات جاده‌ای قرار دارند.

 سیدمحمد میرصادقی با اشاره به تجهیزات پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری این شهرستان ادامه داد: یک دستگاه خودروی آمبولانس، ست نجات سنگین و خودروی پی‌کاپ برای ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی به کارگیری می‌شود.

 

استقبال مسافران نوروزی از پویش "به‌رفت"

سمیرا ملکشی، مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر فریمان بیان کرد: در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری این شهرستان رانندگان از طرح پویش به‌رفت استقبال کردند و عضو این کمپین شدند.

 

توزیع 20 بسته حمایتی بین نیازمندان

زهرا خدایی، مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فریمان نیز در ادامه گفت: تعداد 20 بسته حمایتی موادغذایی شامل برنج، ماکارونی، روغن، حبوبات، سویا، پنیر، مایع ظرفشویی، پودر لباس‌شویی و قند به ارزش ۲۰میلیون ریال بین افراد کم‌برخورداراین شهرستان توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار