رئیس جمعیت هلال احمر فیروزه خبر داد؛
رئیس جمعیت هلال احمر فیروزه از مراجعه بیش از خدمت‌رسانی جوانان هلال احمر فیروزه به یک هزار زائر و مسافر نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 03 April 2019

تابناک رضوی: شهرستان فیروزه در ۲۰ کیلومتری شمال غرب شهر نیشابور و 156 کیلومتری غرب شهر مشهد واقع شده است.

به دلیل قرار داشتن فیروزه در مسیر نیشابور به قوچان، مسافران و گردشگران زیادی از شهر بازدید می‌کنند و به همین دلیل تدابیر ویژه‌ای برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی صورت گرفته است.

جمعیت هلال احمر فیروزه نیز همچون سایر مجموعه‌ها، با سازمان‌دهی نیروی انسانی و تجهیزات خود از 23 اسفند 97 آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی است.

رئیس جمعیت هلال احمر فیروزه در همین خصوص به خبرنگار ما، گفت: یک پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، یک پایگاه موقت امداد و نجات و همچنین یک ایستگاه ایمنی و سلامت به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

عباس یوسفی اظهار کرد: موقعیت پایگاه ثابت امداد و نجات در کیلومتر 30 محور نیشابور به سبزوار، در حوالی روستای حسن‌آباد بوده و پایگاه موقت امداد و نجات نیز در بخش سرولایت نیشابور قرار دارد.

*افزایش تعداد حوادث جاده‌ای در محورهای فیروزه

وی با اشاره به اینکه در هر شیفت 24 ساعته عملیاتی و خدماتی، 13 نیروی امدادگر و نجاتگر در پایگاه حضور دارند، تشریح کرد: این پایگاه‌ها به یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه وانت کمک‌دار و یک دستگاه خودروی پشتیبانی مجهز هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر فیروزه یادآوری کرد: به علت افزایش بارش‌های جوی و لغزندگی سطح معابر، امدادرسانی برای حوادث جاده‌ای در محورهای این شهر با افزایش روبه‌رو شده است.

یوسفی ادامه داد: مهمترین عملیات امدادرسانی جمعیت هلال احمر فیروزه، امدادرسانی به 20 مصدوم تصادف زنجیره‌ای پنج دستگاه خودروی سواری در روز اول فروردین بود که با همکاری اورژانس 115 اقدامات مورد نیاز انجام شد و مصدومان به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی به اجرای پویش «بهرفت» در ایستگاه جوانان شهید اصغری جمعیت هلال احمر فیروزه اشاره کرد و افزود: جوانان هلال احمر فیروزه به یک هزار زائر و مسافر نوروزی در این ایستگاه خدمت‌رسانی کردند.

*مراجعه بیش از 1000 مسافر به ایستگاه جوانان جمعیت هلال احمر فیروزه

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر فیروزه با بیان اینکه در ایستگاه جوانان شهید اصغری هلال احمر فیروزه 3 عضو به طور 12 ساعته فعالیت دارند، اظهار کرد: فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و ایستگاه سلامت در این مکان فعال است.

سعید فاضلی در تشریح طرح‌های ابتکاری نوروزی جوانان جمعیت هلال احمر تشریح کرد: با مراجعه مسافران نوروزی به ایستگاه جوانان برای ثبت اثر انگشت در پویش «بهرفت»، به طور همزمان نرم‌افزار موبایلی «همیار هلال» نیز برای آنان نصب شده وت آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی تا روز 12 فروردین حدود یک هزار مسافر به ایستگاه جوانان جمعیت هلال احمر فیروزه مراجعه کردند و بیش از 700 محصول فرهنگی و آموزشی همچون بروشور، نقشه بوم‌گردی، کیف کمک‌های اولیه و کارت همیار هلال به آنان اهدا شد.

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر فیروزه بیان کرد: تا 12 فروردین ماه 315 نفر به خیمه نماز، 200 نفر به ایستگاه سلامت و 210 نفر به غرفه دوستدار کودک مراجعه کرده‌اند و 192 نفر هم در پویش بهرفت مشارکت داشته‌اند.

*** امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیل فیروزه

فاضلی همچنین به تهیه 10 بسته غذایی برای افراد کم‌برخوردار شهر فیروزه اشاره کرد و گفت: به دلیل وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان، بیشترین ظرفیت نیروهای جمعیت هلال احمر فیروزه برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان این حادثه متمرکز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار