در مورد خواص درمانی زنجبیل زیاد گفته و شنیده ایم. اما آیا می دانید زنجبیل می تواند برای زیبایی و جوانی نیز مفید باشد؟ در ادامه مقاله با خواص معجزه آسای زنجبیل آشنا می شوید.
کد خبر: ۷۳۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳ 07 April 2019

تابناک رضوی به نقل از تندرست نیوز: زنجبیل یکی از ریشه های پر خاصیت است که درباره خواص آن از دید طب سنتی بسیار صحبت شده است. رنجبیل طبعی گرم و خشک دارد و مکمل خوبی برای غذاهای سرد و تر است و مانع از بروز بی حالی و کسالت و خواب زیاد می شود.

 

زنجبیل علاوه بر دارا بودن خواص دارویی زیادی که برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود، یک معجون معجزه آسا برای پوست و مو هم به شمار می رود. با مصرف صحیح زنجبیل می توانید از خواص آن برای جوانی و زیبایی استفاده کنید و هم چنین به تناسب اندام دست یابید!

 

زنجبیل را به چه صورتی استفاده کنیم؟

گیاهانی مثل دارچین و زنجبیل معمولاً به صورت خشک شده، ماندگاری زیادی دارند اما پودر شده ی این گیاهان معمولاً بیش از دو ماه دوام ندارد، خواص این گیاهان به شکل پودر از بین می رود، پس بهتر است که گیاه را به طور سالم خشک کنید و موقع مصرف در صورت نیاز پودر کنید.

 

از بین بردن جای زخم

زنجبیل به خاطر داشتن خواص آنتی اکسیدانی می تواند جای زخم های هیپوپیگتی (زخم هایی که لکه ای به رنگ سفید یا خیلی روشن تر از پوست از آن به جا می ماند) را از بین ببرد. برای استفاده از این روش لازم است یک قطعه از زنجبیل تازه را روی ناحیه ای از پوست خود نگه دارید تا آبش آن روی پوست خشک شود. این روش را یک یا دو بار در روز به طور مداوم برای چند هفته انجام بدهید، بعد از مدتی دیگر اثری از جای زخم دیده نخواهد شد.

 

جوانسازی پوست

از مزایای عجیب و جالب زنجبیل این است که خوردن یا استفاده از آن به طور موضعی روی پوست باعث پیری دیررس می شود. این خاصیت زنجبیل به خاطر داشتن حدود چهل آنتی اکسیدان است که با وجود این آنتی اکسیدانها از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری شده و در برابر پیری محافظت می شوید. همچنین استفاده موضعی پوست رو تمیز کرده و از افتادگی و چین و چروک جلوگیری و البته درمان هم می کند. ماسک زنجبیل، عسل و آبلیمو علاوه بر تمام محاسنی که گفته شد برای روشن شدن پوست بسیار تاثیرگذار است. برای تهیه ی این ماسک مقدار مساوی از آبلیمو، عسل و زنجبیل را با هم مخلوط کرده و برای مدت کوتاهی روی پوست بگذارید، دقت کنید که این ماسک برای پوست های چرب مناسب است.

 

تقویت و رشد موهای سر

زنجبیل گردش خون رو در پوست سر افزایش داده، که همین یک ویژگی برای تحریک پیازهای مو و در نتیجه رشد مو کافیست. برای این هدف می توانید از ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های چرب هم استفاده کنید، و موها را تقویت و از ریزش جلوگیری کنید. سعی کنید یک ماسک مو را با قسمت های مساوی روغن زنجبیل و جوجوبا مخلوط کنید و آن را به موهایتان بزنید و ماساژ بدهید، دقت کنید بیشتر از نیم ساعت روی پوست سر نماند و بعد میتوانید با شامپوی همیشگی سرتان رو بشویید.

 

مبارزه با شوره سر

خواص ضد عفونی زنجبیل آن را به یک درمان عالی برای شوره سر تبدیل می کند. روغن زنجبیل را روی پوست سرتان بگذارید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی سر بماند. این کار را دو بار در هفته انجام بدهید و از شوره رهایی پیدا کنید.

 

کاهش سلولیت بدن

این گیاه اعجاب انگیز علاوه بر خواص سم زدایی و تقویتی میتواند برای کاهش سلولیت هم موثر باشد. این درمان باعث می شود گردش خون زیر سطح پوست زیاد شده و توده های چربی به حرکت دربیاید و پوستی صاف و بدون سلولیت را به شما هدیه می دهد. برای اسکراب بدن باید آب یک لیموی تازه را با دو قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده تازه ترکیب کرده و به همراه نصف پیمانه شکر، یک چهارم پیمانه روغن زیتون با هم مخلوط کنید و برای بدن استفاده کنید و از خواص اعجاب انگیزش برای پوست لذت ببرید.

 

کاهش اشتها

زنجبیل با درگیر کردن معده ، باعث سوخت و ساز بالای بدن می شود و احساس سیری به فرد القا می کند و مانع از ریزه خواری بعد از وعده های اصلی غذایی می شود. پیشنهاد طب سنتی این است که بسته به طبع و میزان واکنش بدن، بعد از وعده های غذایی اصلی از هفته ای هفت بار تا هفته ای دو یا سه بار از دم کرده ی زنجبیل به همراه چای یا لیمو عسل میل کنید تا میل به ریزه خواری و تمایل به خوردن غذا در هنگام سیری در شما از بین ببرد.

 

چربی سوزی

زنجبیل بخاطر داشتن خاصیت ترموژنیک (ترموژنیک به حالتی گفته می شود که با هضم ماده غذایی دمای بدن به طرز چشم گیری افزایش پیدا می کند) سوخت و ساز بدن را زیاد می کند و با همین ویژگی به چربی سوزی کمک می کند، ریشه زنجبیل یکی از گیاهانی است که به شیوه کاملا طبیعی و بی ضرر باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار