وزیر بهداشت بر تقویت مراکز درمان ناباروری در کشور تأکید کرد و گفت: سالمند شدن جمعیت و نیل جمعیت به نرخ رشد منفی، نگرانی جدی برای کشور است و مقام معظم رهبری دستور فرمودند که این مقوله را به‌شدت پیگیری کنیم.
کد خبر: ۷۳۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷ 07 April 2019

تابناک رضوی به نقل از تندرست نیوز: دکتر سعید نمکی در حاشیه بازدید از مرکز درمان ناباروری بیمارستان آیت الله طالقانی ایلام اظهار کرد: امروز چندین پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افتتاح شد.

 

وی با اشاره به بازدید خود از پروژه در حال ساخت مرکز درمان ناباروری بیمارستان آیت الله طالقانی گفت: اعتقاد داریم که این مراکز را باید تقویت کرده و گسترش دهیم چون از دغدغه‌های بزرگان نظام به‌ویژه مقام معظم رهبری است.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: سالمند شدن جمعیت و نیل جمعیت به نرخ رشد منفی، نگرانی جدی برای کشور است و مقام معظم رهبری دستور فرمودند که این مقوله را به‌شدت پیگیری کنیم و ما هم در صدد هستیم که با چندین مکانیزم، به افزایش جمعیت کمک کنیم.

 

نمکی ضمن تأکید بر لزوم ایجاد تسهیلات ویژه برای زوج‌های نابارور در کشور گفت: باید برای این دسته از خانواده‌ها، درمان و مقدمات آزمایش رایگان را فراهم کنیم و این مرکز به‌خوبی می‌تواند خدمات تخصصی نازایی را به مردم استان ایلام ارائه دهد البته یک فلوشیپ نازایی نیز به این مرکز اختصاص داده می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: باید به‌روی خانواده‌هایی که نمی‌توانند فرزندآوری داشته باشند یا از نظر روحی و روانی آمادگی فرزندآوری ندارند، تمرکز کنیم و در این زمینه باید ترمز نیل جمعیت به‌سمت نرخ رشد منفی را بکشیم و دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه را رفع کنیم و آینده کشور را با ساختار جمعیتی مناسب به نسل‌های بعدی تحویل دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار