رئیس جمعیت هلال احمر مشهد:
رئیس جمعیت هلال احمر مشهد گفت: در ایام نوروز 98، 610 نفر در 11 پایگاه و پُست جمعیت هلال احمر مشهد شامل 7 پایگاه امداد و نجات و 4 پُست جوانان به زائران نوروزی امام رضا(ع) خدمات‌رسانی کردند.
کد خبر: ۷۳۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ 08 April 2019

تابناک رضوی: مشهدالرضا(ع) همه‌ساله در ایام نوروز به واسطه وجود بارگاه منور رضوی حدود بر 10 میلیون زائر دارد و به عنوان یکی شلوغ‌ترین شهرهای کشور در این ایام به‌شمار می‌آید و امسال هم با توجه به سیل‌های نوروزی در نقاط مختلف کشور بسیاری از مقاصد مسافران نوروزی تغییر کرد و مشهد را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب کردند.

یکی از مجموعه‌های فعال در این شهر زیارتی جمعیت هلال احمر مشهد بوده که تلاشی شبانه‌روزی در طول 24 روز طرح نوروزی 98 داشت.

خدمات این مجموعه مردمی در 3 حوزه امدادونجات، جوانان و داوطلبان در این ایام ارائه شد، در جهت آشنایی بهتر با این فعالیت‌ها به سراغ مسئولان جمعیت هلال احمر مشهد رفتیم و با آنان به گفت‌وگو پرداختیم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید:

حسن پرکار، رئیس جمعیت هلال احمر مشهد، گفت: در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر مشهد 610 نفر در 3 حوزه امدادونجات، جوانان و داوطلبان در پایگاه و پُست این شهر خدمت‌رسانی کردند.

وی بیان کرد: در ایام نوروز 98 تعداد 11 پایگاه و پُست جمعیت هلال احمر مشهد شامل 7 پایگاه امداد و نجات و 4 پُست جوانان فعال بود که به زائران نوروزی امام رضا(ع) خدمات‌رسانی کردند.

پرکار خاطرنشان کرد: از مجموع نیروهای خدوم جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی 98، 360 نفر در حوزه امدادونجات، 200 نفر در حوزه جوانان و 50 نفر در حوزه داوطلبان به مهمانان نوروزی امام هشتم(ع) ارائه خدمات داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر مشهد با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فعالیت‌های امسال معطوف امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق مختلف کشور شد،  افزود: براساس گزارشات دریافت ‌شده از پایگاه‌ها و پست‌ها استقبال از جمعیت هلال احمر برای اهدای کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان افزایش داشته و هلال احمر با اقتدار، صلابت و روابط عمومی بالا با مردم در ارتباط است و این امر باعث جلب اعتماد عمومی آنان شده است.

*فعالیت ۷ پایگاه هلال احمر مشهد در طرح نوروزی

مهدی صوفی، مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر مشهد، با اشاره به اقدامات ویژه‌تر جمعیت هلال احمر مشهد نسبت به سایر شهرهای استان در نوروز، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان مشهد علاوه بر طرح نوروزی، 2 پروژه بزرگ دیگر را در این ایام اجرا می‌کند؛ این پروژه‌ها شامل پوشش مراسم تحویل سال نو و همچنین مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر است که بخش عمده‌ای از پوشش امدادی این مراسمات برعهده جمیعت هلال احمر مشهد است.

وی ابراز کرد: به‌طور ویژه در 2 پایگاه واقع در پایانه مسافربری و سه‌راه وکیل‌آباد از ساعت 7 صبح تا 19 به‌صورت 12 ساعته پوشش امدادرسانی توسط امدادگران خانم انجام می‌شود که تمامی نجاتگران در دوره‌های بازآموزی شرکت کرده و مجوز حضور در دوره را دریافت کرده‌اند.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر مشهد تشریح کرد: خوشبختانه شهر مشهد نسبت به سایر شهرها دستخوش حوادث اخیر سیل نبوده، اما سیل موجب طغیان رودخانه کشف‌رود شد که به دلیل خشکسالی‌های سال‌های گذشته،مردم بدون رعایت حریم رودخانه در بستر رودخانه ساخت‌وساز کرده بودند.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر مشهد بیشترین مشکلات رخ‌داده ترافیکی را در محور نیشابور عنوان کرد و گفت: پرحادثه‌ترین موقعیت‌ها در محدوده پایگاه‌های شهید جعفری و پایگاه موقت ابرش هستند؛ در پایگاه‌های ثابت 5 نجاتگر و در پایگاه‌های موقت 4 نجاتگر حضور دارند و این نیروها به‌صورت 24 ساعته در پایگاه‌ها مستقر هستند و نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر مشهد، علاوه بر خدمات امداد و نجات با حوزه‌های جوانان و داوطلبان نیز تعامل کاری داشته و برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان آنان را همراهی کردند.

*ارائه خدمات فرهنگی به بیش از 2 میلیون مسافر و زائر نوروزی 98

همچنین حمیده حقیقی، مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر مشهد، بیان کرد: در افتتاحیه طرح نوروزی امسال با حضوراعضای جمعیت هلال احمر و همچنین دستگاه های اجرایی از جمله استانداری و شهرداری در کمپ استقبال از زائربه کمپین بهرفت پیوستند و عضو پویش بهرفت (بهبود رفتار ترافیکی) شدند.

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی امسال 200 نیروی جوان جمعیت هلال احمرمشهد فعالیت داشتند، ادامه داد: طرح نوروزی 98 با همکاری 200 نیروی برادر و خواهرجمعیت هلال احمر مشهد در 5 پایگاه این جمعیت که متشکل از 4 پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار به زائران و مسافران نوروزی خدمات ارائه دادند.

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر مشهد افزود: 5 تیم سحاب جوانان جمعیت هلال احمرمشهد که متشکل از 10 نیروی خواهر و برادر در روزهای  12 و 13 و 14 فرودین ماه دراماکن ییلاقی و تفریحی مشهد اقدامات فرهنگی به مسافران و زائران نوروزی ارائه دادند.

حقیقی با اشاره به اینکه کمپ غدیر، ایستگاه استقبال از زائر، پارک کوهسنگی، پارک وکیل آباد ابتدای جاده طرقبه ایستگاه های جوانان جمعیت هلال احمر در شهر مشهد است، بیان کرد: امسال در طرح نوروزی خدماتی از قبیل برپایی ایستگاه سلامت، غرفه دوست دار کودک و غرفه پویش بهرفت به مسافران و زائران نوروزی ارائه شد.

وی به اقدامات فرهنگی انجام شده توسط جوانان این مجموعه اشاره کرد و افزود: درکمپ کوهسنگی استودیو هلال برپا شده که با مصاحبه ازمراجعه کنندگان و مسافران نوروزی در خصوص خدمات ارائه شده به آنها دراین کمپ نظرات آنها گرفته شد.

*مشارکت ۵۰ نیروی داوطلب در طرح نوروزی ۹۸جمعیت هلال احمر مشهد

معزز اکبری، مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر مشهد، با اشاره به همکاری اعضاء داوطلب در حوزه جوانان و امداد جمعیت هلال احمر مشهد در طرح نوروزی ۹۸، گفت: ۵۰ نیروی داوطلبان هلال احمر مشهد در این ایام در کنار سایر نیروهای هلال احمر این شهر به مبادی ورودی شهر اعزام شدند و به زائران و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کردند؛ این داوطلبان در رده‌های سنی مختلف، دارای مهارت‌های گوناگونی از پزشکی تا رانندگی پایه ۲ هستند که از ظرفیت آنان برای جذب کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان بهره بردیم.

وی با بیان اینکه طرح فرشتگان رحمت از 20 تا 25 اسفند ماه 97 اجرا شد، افزود: در این طرح که همه‌ساله در روزهای پایانی سال اجرا می‌شود بالغ بر 200 بسته گوشت، مواد غذایی و خواروبار که توسط خیران تهیه شده بود، به‌صورت بسته‌بندی در اختیار مددجویان قرار گرفت؛ همچنین پوشاک اهداشده از سوی مردم در طی سال برای افراد کم‌برخوردار نیز در کنار این اقلام غذایی در اختیار افراد کم‌برخوردار در مشهد قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی منسجم در ابتدای کار می‌توان از ظرفیت بالای مردم در کمک‌رسانی به نیازمندان حاشیه شهر و مردم سیل‌زده برای جمع‌آوری و ارسال اقلام استفاده کرد و اغلب کسانی که در این راه همکاری می‌کنند افرادی هستند که قصد دارند به هر طریقی کمک کنند و این ظرفیت بسیار مهمی است.

مسئول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر مشهد با بیان اینکه مردم در همه تنگناها مانند کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده یا سایر موارد اعلام آمادگی می‌کنند و این نوع‌دوستی و مهربانی که در وجود آنان است، اظهار کرد: پایگاه‌های جمعیت هلال احمر به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان در مشهد با حضور نیروهای داوطلب در  باب‌الجواد(ع)، باب‌الرضا(ع)، میدان بسیج، بست شهید نواب صفوی، بست شیخ طبرسی، بست شیخ طوسی، ساختمان صلح هلال احمر، اداره جمعیت هلال احمر مشهد، میدان 10 دی، چهارراه آزادشهر و کمپ‌های غدیر، سه‌راهی وکیل‌آباد، کوهسنگی و مجتمع‌های تجاری آسمان، فردوسی، پروما، بازار اطلس، الماس شرق و شرکت فنی حفاظتی پاد مستقر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار