هیئتی از کمیساریای عالی پناهنگان سازمان ملل متحد به منظور بازدید از مناطق سیل زده و اطلاع از روند امدادرسانی وارد گلستان شدند.
کد خبر: ۷۳۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 11 April 2019

‌به گزارش تابناک رضوی، به نقل از استانداری گلستان، میرمحمد غراوی امروز در دیدار با ایوو فریسن، رییس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از کمک ها و امدادرسانی های اولیه از سوی نهادهای مردمی، دستگاه های دولتی و غیر دولتی به حادثه دیدگان سیلاب در گلستان رسیده است اما گلستان از پذیرش هرگونه کمک و مساعدت بشر دوستانه بین المللی نیز استقبال می کند.

 

وی با اشاره به گذشت بیش از ۲۰ روز از حادثه سیلاب در گلستان، گفت: در این حادثه که بر اثر بارندگی در ۳ روز به میزان ۷۰ درصد بارندگی سالیانه استان رخ داد ، بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی استان آسیب دید. از این تعداد ۸ هزار واحد به صورت کامل نیازمند بازسازی است و مابقی نیز باید بهسازی شوند.

 

وی با اشاره به خسارات وارده به راهها و کشاورزی استان، افزود: ۱۱۰۰ کیلومتر از راههای استان آسیب دیده که در بعضی نقاط مجبور به شکافتن جاده و لوله گذاری جهت عبور آب شده ایم و در بخش کشاورزی نیز ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را آب فرا گرفت که محصول ۱۰۰ هزار هکتار کاملاً تخریب شد و تلاش داریم محصول باقی اراضی را از خطر نابودی نجات دهیم.

 

غراوی با بیان اهمیت اسکان موقت کسانی که خانه های آنان مورد آسیب جدی واقع شده، خاطر نشان کرد: تا زمان احداث مسکن مقاوم برای آسیب دیدگان نیازمند قریب به ۵ هزار کانکس هستیم که امیدواریم آژانس های بین المللی بتوانند به ما کمک کنند.

 

سرپرست استانداری گلستان با اشاره به حضور قریب به ۳۰ هزار نفر اتباع خارجی حاضر در استان، یادآور شد: از این تعداد ۲۷ هزار نفر به صورت مجاز و ۳ هزار نفر بطور غیرمجاز در استان حضور دارند و در شهرهای گرگان و گنبد کاووس نیز استقرار دارند.

 

همچنین در این دیدار رییس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ضمن تشکر از میهمان نوازی گلستانی ها و ابراز همدردی به سبب حادثه ای که در نوروز امسال برای مردم رخ داد، اظهار کرد: همچون گذشته از حادثه دیدگان حمایت می کنیم و در حال حاضر هم بخشی از کمکهای غیرنقدی موجود را به جمهوری اسلامی ایران ارسال کردیم.

 

ایوو فریسن (ivo freijsen) تصریح کرد : هدف ما از حضور در گلستان بررسی دقیق نیازهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی است که نهادهای بین المللی می توانند داشته باشند.

 

وی افزود: برای جذب منابع بین المللی ما باید فعالیت ها و پروژه های دقیقی را تعریف کنیم تا بتوانیم بودجه مورد نظر را جذب کنیم.

 

وی یادآور شد: خوشبختانه رفتار شما با اتباع خارجی بسیار خوب است و امیدواریم شاهد چنین برخوردی در دیگر کشورها نیز باشیم.

 

رییس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تاکید کرد: تلاش کرده ایم کمک های بشر دوستانه بین المللی را فارغ از تحریم های امریکا به ایران برسانیم و در ادامه نیز تلاش خواهیم کرد این برخوردهای خصمانه تاثیری در ارسال کمک های بشردوستانه بین المللی به جمهوری اسلامی نداشته باشد.

 

در این دیدار تعدادی از مدیران استان گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در جریان سیلاب را به هیات حاضر از دفتر سازمان ملل متحد در ایران، ارائه کردند و آنان نیز نقطه نظرات و پرسش های خود را مطرح کردند.

 

این هیات در نشستی تخصصی با تعدادی از مدیران دیگر استان نیازهای مردم را در ادامه روند امداد رسانی بررسی خواهند کرد و فردا نیز بازدیدی از مناطق سیل زده خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار