کد خبر: ۷۳۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 11 April 2019

به رغم آنکه پیش بینی ها حکایت از بارندگی های جدید دارد و احتمال سیلابی شدن رودها می رود، فعالیت های امدادی در مناطق سیل زده لرستان با قدرت ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»؛ این در حالی است که در پایین دست این رودها در خوزستان، اوضاع به کل متفاوت است و تلاش ها نه برای رفع خسارات سیل ها که برای مقابله با موج خروشان رودهاست که جریانشان قطع نشده است.

تکاپویی شبانه روزی که با مشارکت نیروهای مردی در جریان است و امید می رود در سایه همراهی مسئولان و نهادها شدت بگیرد.

این خبر تکمیل می شود...

 

بارش های رگباری با احتمال سیلاب برای استان کهگیلویه و بویراحمد
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۵:۴۶
 

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد با ورود سامانه بارشی جدید به جنوب غرب کشور بارش هایی به صورت پراکنده در برخی نقاط استان آغاز و به تدریج طی روزهای شنبه و یکشنبه24 و 25 فروردین با تقویت امواج ناپایدار در عمده مناطق استان بارش هایی به صورت رگباری همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

گفتنی است طی این مدت با توجه به ماهیت رگباری این بارش ها اختلال در تردد جاده ای و آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نخواهد بود.

سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۵:۳۷
 

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: بر اساس اخطاریه از امروز تا دوشنبه هفته آینده رگبار باران، گاهی رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدید، بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت. این بارش‌ها در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده در نواحی مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان سنگین همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی برآورد شده است.

وی ادامه داد: روز دوشنبه هم رگبار ملایم تا متوسط، گاهی رعد و برق و باد شدید لحظه‌ای پیش بینی شده که تمرکز بارش در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان است. همچنین در این اخطاریه با توجه به پیش بینی بارش‌های فوق سنگین در حوزه آبریز رودخانه‌های منتهی به شمال سیستان و بلوچستان، افزایش شدت سیلاب و میزان آب ورودی به سمت سیستان در نیمه دوم هفته آینده پیش بینی می‌شود.

همه راه‌های روستایی چگنی تا پایان امروز برقرار می‌شود
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۵:۰۲
 

قدرت‌الله ترابی نژاد فرماندار چگنی در تشریح آخرین وضعیت این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر تنها راه ارتباطی ۲روستا برقرار نیست که نیرو‌های امدادی و راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند. به دلیل تخریب گسترده رودخانه کشکان به شبکه برق چگنی، ۴۰ روستا این شهرستان فاقد برق هستند که عملیات احداث شبکه جدید برای آن‌ها در جریان است.

فرماندار چگنی با بیان اینکه ۲۰ روستای این شهرستان فاقد آب هستند، افزود: امیدواریم طی ۴۸ ساعت آینده برق‌رسانی به روستا‌ها انجام گیرد. بیشترین خسارت زیربنایی در بخش «ویسان» صورت گرفته، ضمن اینکه ۷۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی حریم رودخانه کشکان نیز تخریب شده است.

وی از راه‌اندازی پل موقت در برخی روستا‌ها برای ارتباط با مرکز شهر خبر و ادامه داد: برآورد‌ها از خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی سیل به زیربخش‌های مختلف چگنی خبر می‌دهد.

تولد نوزاد اهوازی، در بحبوحه سیل و تخلیه
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۴:۱۸
 

محسن شیخی علیزاده با اشاره به متولد شدن نخستین نوزاد ساکن اردوگاه اسکان اضطراری شهید هاشمی اهواز اظهار کرد: پدر و مادر این نوزاد از اهالی منطقه عین 2 اهواز هستند که بعد از تخلیه محل زندگی، در اردوگاه اسکان اضطراری شهید علی هاشمی در منطقه 3 اهواز اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: امروز صبح با توجه به بروز درد زایمان این زائو، وی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر تحویل اورژانس و به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز انتقال یافت. حال مادر و کودک مطلوب گزارش شده است.

همه راه‌های روستایی چگنی تا پایان امروز برقرار می‌شود
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۴:۱۲
 

قدرت‌الله ترابی نژاد فرماندار چگنی در تشریح آخرین وضعیت این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر تنها راه ارتباطی ۲روستا برقرار نیست که نیرو‌های امدادی و راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند. به دلیل تخریب گسترده رودخانه کشکان به شبکه برق چگنی، ۴۰ روستا این شهرستان فاقد برق هستند که عملیات احداث شبکه جدید برای آن‌ها در جریان است.

فرماندار چگنی با بیان اینکه ۲۰ روستای این شهرستان فاقد آب هستند، افزود: امیدواریم طی ۴۸ ساعت آینده برق‌رسانی به روستا‌ها انجام گیرد. بیشترین خسارت زیربنایی در بخش «ویسان» صورت گرفته، ضمن اینکه ۷۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی حریم رودخانه کشکان نیز تخریب شده است.

وی از راه‌اندازی پل موقت در برخی روستا‌ها برای ارتباط با مرکز شهر خبر و ادامه داد: برآورد‌ها از خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی سیل به زیربخش‌های مختلف چگنی خبر می‌دهد.

استقرار بیش از ۸ هزار نفر در اردوگاه‌های سیل زدگان حمیدیه
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۴:۰۱
 

شاهین هاشمی، سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: در حال حاضر تعداد ۸ هزار و ۳۴۴ نفر در محل اردوگاه‌های اسکان موقت سیل‌زدگان شهرستان حمیدیه مستقر شدند که با توجه به شرایط پیش‌رو احتمال افزایش آمار وجود دارد. تا کنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تخته چادر، ۷ هزار تخته پتو، توزیع بیش از ۱۰ هزار پرس غذای گرم در دو نوبت، بین ساکنین اردوگاه‌ها توزیع شدخ است همچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از دیگر خدماتی بود که در اردوگاه سیل‌زدگان ارائه شد.

هاشمی بیان داشت: به تعداد ۲ هزار تخته چادر، ۱۰ هزار تخته پتو، لوازم بهداشتی، شیرخشک، کنسروجات، موتور برق و وسایل سرمایشی کولر و پنکه و یخچال نیاز داریم. مقرر شده استان کرمان به عنوان استان معین در شهرستان تعداد ۲۶۰ سرویس بهداشتی سیار در روستا‌های سیل زده حمیدیه توزیع کند.

احتمال وقوع سیل در شرق هرمزگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۳:۵۲
 

همتی استاندار هرمزگان گفت: احتمال وقوع سیل در شهرستان‌های میناب و سیریک وجود دارد. با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی به وقوع بارندگی‌های شدید از روز شنبه تا دوشنبه شرق هرمزگان بیشترین بارش‌ها و احتمال وقوع سیل را خواهد داشت. از مردم خواهشمندیم به شایعات توجه نکنند و به اخبار رسمی از صدا و سیما و هواشناسی و رسانه‌های معتبر توجه داشته باشند.

وی افزود: احتیاط در هر کاری لازم است و آمادگی سرعت کار را افزایش خواهد داد بنابراین توصیه‌ها وتاکیدات اخیر فقط برای ایجاد آمادگی در بین مردم است و نباید با ایجاد شایعات جو را ملتهب کرد. سامانه جدیدی که وارد استان می‌شود مرکز استان و به خصوص شرق استان را در بر دارد که لازم است نسبت به آن آمادگی لازم را داشته باشیم.

کمک‌های خوبی به مردم سیل زده نمی‌رسد
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۳:۴۵
 

جواد کاظم نسب الباجی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه کمک‌های خوبی به مردم نمی‌رسد و انتظار مردم از مسئولان بیشتر از این ها است و کمک‌ها و امکاناتی برای مردم گرفتار در سیلاب یا در معرض سیل ارسال شده است، ولی این میزان از کمک‌ها و امکانات به هیچ‌وجه مورد قبول ما و مردم نیست.

وی افزود: در این شرایط بحرانی، مردم گرفتار در سیل به بازدید مسئولان نیاز ندارند چرا که این امر اصلاً کارساز نیست و کاری از دست آن‌ها بر نمی‌آید. بازدید وزرا و مسئولان از مناطق سیل‌زده صرفاً وقت مدیران محلی را گرفته و وقت آن‌ها را برای اتخاذ تصمیم‌های مهم تلف کرده است و اکنون مردم به ماشین‌آلات سنگین بیشتر از حضور وزرا نیاز ندارند.

کشف جسد یک نوجوان در سیل‌بند الهایی
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۳:۳۹
 

‌علی تراب‌پور گفت: امروز خبر غرق شدن نوجوان ۱۵ ساله در پشت سیل‌بند در حوالی روستای الهایی اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: نیروهای غواص این سازمان سریعا به محل حادثه اعزام شدند و پس از عملیات جستجو توانستند جسد فرد غرق شده را از درون آب بیرون کشیده و به‌ نیروهای انتظامی تحویل دهند.

دام پهن کلاهبرداران در هنگام کمک به سیل زدگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۳:۲۱
 

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی استان مرکزی گفت: به دنبال حادثه وقوع سیل در کشور شاهد فعالیت کلاهبردارانی هستیم که به همراه متن‌ها و تصاویر دلخراش، شماره حساب‌هایی را به عنوان کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر اعلام می‌کنند، به طوری که شاید بتوان گفت تعداد شماره حساب‌های موجود از تعداد آسیب دیدگان بیشتر شده است. مجرمان با عناوین مختلف از جمله کمک برای خرید لوازم اولیه اقدام به درج شماره حساب‌های بانکی در شبکه‌های اجتماعی کرده و پس از مدتی اقدام به برداشت از حساب و سرقت وجوه واریزی می‌کنند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند تنها به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده از طریق رسانه ملی و خبر گزاری‌های معتبر کمک‌های خود را ارسال کرده و به دیگر شماره حساب‌هایی که مورد تایید نیست توجه نکرده و موضوع را سریعا به پلیس اعلام کنند. هنگام پرداخت وجه به صورت اینترنتی، حتما به سایت اصلی مراجعه کرده و برای این کار به جای استفاده از لینک‌های ارسالی از سوی دیگران، خود شخصا آدرس را وارد کنید.

وی گفت: افرادی که اقدام به پخش مطالب کذب و دروغین در سطح جامعه کنند برابر ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال زندان، یا جزای نقدی از پنج تا ۴۰ میلیون ریال و یا هردو محکوم خواهند شد.

مردم خوزستان به بازدید وزرا نیاز ندارند
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۳:۱۷
 

جواد کاظم نسب الباجی با اشاره به شرایط بحرانی اغلب مناطق استان خوزستان به دلیل سیلاب اظهار کرد: متأسفانه کمک‌های خوبی به مردم نمی‌رسد و انتظار مردم از مسئولان بیشتر از اینهاست. در این شرایط بحرانی، مردم گرفتار در سیل به بازدید مسئولان و آسمان گردی آنان نیاز ندارند چرا که در این شرایط اصلاً کارساز نیست و کاری از دست آنها بر نمی‌آید. اکنون مردم به ماشین‌آلات سنگین بیشتر از حضور وزرا نیاز ندارند.

الباجی تاکید کرد: بازدید وزرا و مسئولان از مناطق سیل‌زده صرفاً وقت مدیران محلی را گرفته و وقت آنها را برای اتخاذ تصمیم‌های مهم تلف کرده است. کمک‌ها و امکاناتی برای مردم گرفتار در سیلاب یا در معرض سیل ارسال شده است ولی این میزان از کمک‌ها و امکانات به هیچ‌وجه مورد قبول ما و مردم نیست.

ورود سامانه بارشی از عصر امروز به لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۳:۱۵
 

محمدناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی از عصر امروز پنج‌شنبه به آسمان لرستان اظهار کرد: بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق خواهند بود. اگرچه این سامانه بارشی تا دوشنبه در استان فعال است، اما همراه با بارندگی‌های سیل‌آسا نیست.

مدیرکل هواشناسی لرستان با تأکید بر اینکه سامانه بارشی قوی در حال حاضر برای استان وجود ندارد، افزود: پیش‌بینی‌ها از بارش ۲۰ تا ۲۵ میلی‌متری باران در استان خبر می‌دهد. بارندگی‌ها روز جمعه شدت پیدا می‌کند، به ویژه در مناطق سیل‌زده پلدختر احتمال آب‌گرفتگی معابر و ایجاد مشکل برای سیل‌زدگان مستقر در چادر وجود دارد.

اعلام خسارت سیل به بخش کشاورزی استان سمنان
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۲:۵۶
 

خدابخش عرب معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بر اساس بررسی‌های میدانی کارشناسان این سازمان از ۲۷ اسفندماه پارسال تا ۲۱ فروردین ماه امسال ، جاری شدن سیل بالغ بر ۵۲۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی خسارت زده است. بخش زراعی ۵ هزار و ۸۵۰ هکتار به میزان ۱۴۶ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال و بخش باغی نیز هزار و ۸۰ هکتار به میزان ۱۲۱ میلیارد و ۳۳۳میلیون ریال خسارت دیده است. سیل همچنین ۶۱ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال در بخش دام و ۱۹۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال به بخش آب و خاک و امور زیربنایی خسارت زده است .

عرب همچنین میزان خسارت سیل به تفکیک هر شهرستان را اعلام کرد : میامی ۳۰۲میلیارد و ۳۴۶میلیون ریال، سرخه۷۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون ریال، سمنان ۳۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال، شاهرود ۳۴ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال، مهدیشهر ۳۳ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال، دامغان ۲۶ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال، آرادان ۱۰ میلیارد و ۱۶۱ میلیون ریال و گرمسار ۸ میلیارد ریال .

تاکید رهبری بر رسیدگی به سیل‌زدگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۲:۳۲
 

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر ظهر امروز پنجشنبه در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از این سفر این است که منطقه را از نزدیک ببینیم و نوع رسیدگی و کمک رسانی به مردم آسیب دیده؛ نوع امداد‌ها و کمک‌ها و هماهنگی‌ها را بررسی کنیم، اظهار داشت: امیدواریم ‬بتوانیم بهتر به مردم آسیب دیده خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در لرستان حضور یافته‌ایم تا از مردم آسیب دیده لرستان دلجویی کنیم، تصریح کرد: مردمی که در حوادث اخیر بسیار آسیب دیدند و رنج دیدند بدانند مقام معظم رهبری در فکر آن‌ها هستند و برنامه‌هایی تدارک دیده شده و رسیدگی خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه این امید و اطمینان را می‌دهم که آنچه خسارت دیده شده مسئولین و دولت و همه کسانی که امکاناتی دارند در خدمت مردم خواهند بود تا رنج مردم کمتر و جبران شود، افزود: در این سفر از نیرو‌های امدادرسان که واقعاً از همه نیرو‌ها بودند و تنها نمی‌توان یک نیرو را گفت، بسیج، ارتش، سپاه، هلال احمر و همه نیرو‌های امدادگر را تقدیر و تشکر می‌کنم و خسته نباشید می‌گوئیم.

حجت الاسلام معزی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم در کنار امدادگران باشیم تا بتوانند آثار حوادثی که پدید آمده رفع شود و زندگی به شرایط عادی برگردد، ادامه داد: امیدواریم سفر بسیار خوبی باشد؛ ‬تا فردا در خدمت مردم خواهم بود و کمک‌ها را بررسی می‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی وارد لرستان شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۲:۱۷
 

حجت الاسلام مروی در جمع خدمتگزاران به سیل زدگان در آشپزخانه دفتر آستان قدس رضوی لرستان که وظیفه پخت غذا برای سیل زدگان نقاط مختلف این استان را برعهده دارند، حضور می‌یابد.

تولیت آستان قدس رضوی به شهرستان پلدختر سفر می‌کند و در جمع مردم سیل زده حاضر می‌شود تا از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی نیرو‌های آستان قدس در این مناطق قرار بگیرد. حضور در جمع خادمیاران اعزامی به مناطق سیل زده از دیگر برنامه‌های حجت الاسلام مروی است.

نگاهی به آمار تخلیه روستا‌های سیل زده خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۱:۵۸
 

کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: به منظور پیشگیری از تلفات جانی و مالی ۲۵۰ روستا به صورت کلی و جزیی از زمان سیلاب تاکنون تخلیه شده اند. تنها ۱۰۵ روستا از میان روستا‌های تخلیه شده دچار آبگرفتگی شده اند که ۵۶ اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است.

حاجی زاده در خصوص اسکان اضطراری سیل زدگان عنوان کرد: تا این لحظه ۱۰۵ هزار نفر در اردوگاه‌ها و محل‌های اسکان اضطراری اسکان داده شده اند. تاکنون به ۴۳۸ واحد مسکونی شهری و ۸۷ هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد شده است.

آخرین وضعیت آبگرفتگی در آق‌قلا و گمیشان
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۱:۵۱
 

میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان ،در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آب تقریبا از محلات قسمت شرقی و شمال شرقی گمیشان خارج شده است و از امروز با جدیت نسبت به تخلیه آب منازل اقدام می‌کنیم. خانه‌ها پس از بررسی دقیق توسط کمیسیون کارشناسی امکان اسکان را خواهند داشت و اگر چنانچه این کمیسیون رای به عدم استحکام بنا دهد، تخریب و بازسازی خواهد شد.

سرپرست استانداری گلستان تصریح کرد: در آق قلا احداث کانال از ضلع شرقی و روستای یلمه خندان انجام شده و آب به سمت شمال غرب در حال هدایت است و تلاش داریم مسیر‌های ورود آب به شهر را کاملا مسدود کنیم. از غروب دیروز در حال تخلیه آب موجود در محلات سطح شهر آق قلا با کمک پمپ‌های ارتش، سپاه و نیرو‌های مسلح هستیم و به نظر می‌رسد تا غروب امروز بتوانیم آب باقی مانده در محلات را تخلیه کنیم و وارد مرحله امدادرسانی و اسکان شویم.

امدادرسانی به ۱۱ روستای صعب‌العبور الیگودرز
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۱:۴۵
 

صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر شهرستان الیگودرز با ۱۰ سورتی پرواز در مناطق صعب‌العبور انجام شد. بالگرد جمعیت هلال‌احمر استان و امدادگران این جمعیت در شهرستان الیگودرز با ۱۰ سورتی پرواز به ۱۱ روستای بخش بشارت ذلقی و ززو ماهرو امدادرسانی کردند. این عملیات شامل انتقال آرد و آذوقه بود که در بین اهالی این مناطق توزیع شد، همچنین هشت بیمار از روستا‌های کور، ایلرد و سوزر منتقل شدند.

وی بابیان اینکه اهالی این روستا‌ها راه ارتباطی ندارند تصریح کرد: در این پرواز‌ها سه مادر باردار که شرایط مناسبی نداشته و نیازمند مداوای فوری بودند به مراکز درمانی الیگودرز انتقال داده شدند.

سرریز آب از سمت الهایی و حمیدیه به اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۱:۴۰
 

جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز بیان داشت: بیشترین آب‌ها به کانال چمران که آخرین نقطه آن در ورودی اهواز در محل پلیس راه قدیم است، وارد می‌شود و برای پیشگیری از خطرات احتمالی دستور تخلیه مناطق حاشیه این کانال صادر شده است. دستور تخلیه این مناطق صادر شده و دستگاه‌های اجرایی در حال احداث سیل‌بند و دفاع از مناطق هستند که با احداث سیل‌بند‌های جدید و تقویت دیواره کانال چمران از سمت شهر اطمینان حاصل شد که خطر در سمت شهر کمتر شد.

عالمی نیسی عنوان کرد: اقداماتی جهت وصل کانال سلمان و چمران و تخلیه آب کانال سلمان به سمت مناطق مرزی در حال انجام است تا مشکلات کمتری برای اهواز ایجاد شود. اگر بارندگی معمولی رخ دهد امکان مدیریت آن وجود دارد، اما اگر بارندگی شدید داشته باشیم، در دفع فاضلاب و آب‌های سطحی به رودخانه کارون با مشکل مواجه می‌شویم.

سد اکباتان در آستانه سر ریز شدن
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۰:۵۱
 

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ظرفیت سد اکباتان تقریبا آبگیری شده است اظهار کرد: برای تخلیه بخشی از رسوبات پشت مخزن سد دریچه سد باز شده است. خروج آب بی‌کیفیت لایه‌های زیرین سد و همچنین کنترل سیلاب در حین بارندگی را از دیگر دلایل بازگشایی زودهنگام دریچه سد اکباتان عنوان کرد . اکنون حدود ۱۴ تا ۱۵ مترمکعب آب بر ثانیه از سد خارج و وارد رودخانه شده تا محیط زیست پایین دست سد نیز بهره‌مند شود.

وی با بیان یانکه ۱۵ متر مکعب آب در هرثانیه وارد این سد می شود، گفت: یک متر مکعب از آب این سد برای شرب شهروندان همدانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ستوده دلیل عدم هدایت آب مازاد سد اکباتان به سد آبشینه را خروج آب بی‌کیفیت از لایه های پایین سد دانست و افزود: پس از گذشت چند روز و ارتقاء کیفیت آب خروجی ، آب سرریز سد اکباتان به سد آبشینه هدایت می‌شود.

وی اضافه کرد: آب سریزی سد اکباتان،علاوه بر تغذیه بست‌ها و دشت‌ها وارد استان‌های مرکزی می‌شود. در سال جاری به علت وقوع بارش‌های سیل‌آسا و مداوم، سد در این زمان از سال سرریز کرده است .

وی در ادامه از سرریز شدن سد سرابی تویسرکان هم خبر داد و گفت: این سد امروز با ۹.۵ میلیون متر مکعب سرریز شد و اکنون سد کلان ملایر هم سرریز شده است. بالا دست سد اکباتان در حال ذوب شدن است و این مسئله نیز حجم آب سد را افزایش می دهد .

شدت بالای تخریب در بخش غربی پلدختر
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۰:۴۵
 
 
 
پیش بینی وقوع رواناب در مناطق شرقی و جنوبی خراسان جنوبی
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۰:۲۲
 

نخعی کارشناس هواشناسی استان  خراسان جنوبی گفت: امروز و فردا ناپایداری‌های جوی برای پیش بینی وقوع رواناب در مناطق شرقی و جنوبی خراسان جنوبی نواحی شرقی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود که شدت بارش‌ها فردا برای مناطقی از سربیشه، نهبندان و تاحدودی درمیان و خوسف بیشتر می‌باشد. احتمال وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر و حتی سیلابی شدن مسیل‌ها در بخشی از این مناطق وجود دارد.

نخعی با بیان اینکه موج بارشی دیگری از شنبه تا سه شنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود، ادامه داد: این موج سبب وزش باد شدید، گردو خاک و بارش‌های رگباری شدید همراه با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ خواهد شد. برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، اوج بارشها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، محمد آباد پسکوه با ۱۳ میلیمتر باران بیشترین بارش‌ها را ثبت کرده، گفت: در این مدت قاین ۱۰ میلیمتر، آرین شهر ۵ میلیمتر، خضری دشت بیاض و حیدرآباد نهنبدان ۴، کلاته سورگ و نوغاب حاجی آباد ۶، آتشکده ۶.۵، چاهدراز ۳، ارسک ۱.۴، رقه ۰.۹، سرایان ۰.۵ میلیمتر باران باریده است. تغییرات دمایی امروز و در طی روز افزایشی است و روز‌های جمعه و شنبه بدون تغییر خواهد بود.

بازدید وزیر کشور از کانال سلمان اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۰:۱۳
 

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور صبح پنج شنبه برای بار دوم از کانال سلمان اهواز بازدید کرد. رحمانی فضلی به همراه استاندار خوزستان از محل ترمیم سیل بند و استحکام بخشی کانال سلمان بازدید به عمل آورد.

وی روز گذشته نیز از این کانال بازدید کرده بود و ضمن گفتگو با اهالی آن منطقه و دعوت آن‌ها به آرامش اعلام کرده بود که تمام تلاش‌ها برای رفع نگرانی‌ها از سرریز این کانال در دست انجام است.

گفتنی است: کانال سلمان' کانال خاکی به عرض ۷۰ تا ۱۱۰ متر و طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر، در پنج کیلومتری شمال شهر اهواز است.

ادامه احداث سیل بند در آبادان
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۰:۰۹
 

سیدزین العابدین موسوی فرماندار آبادان شامگاه گذشته گفت: شرایط بحران احتمالی در شهرستان آبادان کاملا مدیریت شده و با احداث سیل بند در شرق رودخانه بهمنشیر روان آبها قابل کنترل است. در چندین نقطه شهر همچنان مشغول ایجاد سیل بند هستیم تا سیلاب احتمالی کنترل شود. کلیه تجهیزات و اقدامات لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی در شهرستان آبادان اتخاذ شده و جای نگرانی نیست.

موسوی افزود: هم اکنون حدود ۱۴کیلومتر سیل بند در جاده قفاص در حال احداث است تا روان آب هایی که از سمت تالاب شادگان این نقطه از آبادان را تهدید می کند کنترل شود. طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون موجب آبگرفتگی تعدادی از روستاهای استان خوزستان شده است.

زیر آب رفتن برخی مدارس در مناطق سیل زده
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۰:۰۳
 

نوری زاده ، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان گفت: برخی مدارس مناطق درگیر سیلاب زیر آب رفته و حدود یک متر و شاید بیشتر، آب درون مدارس آمده است . بررسی اینکه چه اقدامی باید برای مدارس مناطق در گیر سیل انجام شود باید در مشورت با استاندارخوزستان و وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد. در حال حاضر مدارس برخی مناطق خوزستان شامل اهواز، شوش، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه و شعیبیه، روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۲۶ فروردین ماه تعطیل خواهند بود. تصمیمات نهایی در این خصوص اعلام می شود.

همچنین محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان نیز گفت: اگر شرایط به همین شکل موجود ادامه پیدا کند زمینه برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان وجود ندارد که اگر ناچار شدیم سال تحصیلی را برای نقاط درگیر سیل تمام‌شده اعلام کنیم، برای سال تحصیلی آینده جبران عقب‌ماندگی‌ها لحاظ خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۲ گزینه پیش رو داریم یکی این‌که مدارس بازگشایی شود و با کمک همکاران کلاس‌های جبرانی برگزار شود و گزینه دیگر این‌که اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند کار را متوقف کنیم و تا حدی که دروس تدریس شد آزمون مدارس برگزار شود و نتیجه نهایی تصمیم‌گیری در ۲ روز آینده پس از بررسی شرایط اعلام می‌شود.

سرریز کرخه به کانال چمران مهار شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۹:۳۶
 

فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: ظرفیت کانال شهید چمران ۹۰ متر مکعب برثانیه است و از انحراف رودخانه کرخه و ورود به کانال شهید چمران جلوگیری و از پیشروی آب به برخی از مناطق اهواز و روستا‌ها ممانعت شد. در اثر بالا آمدن تراز سطح آب در رودخانه کرخه حجم زیادی از آب این رودخانه به این کانال سرریز شد که می‌توانست منجر به آب گرفتگی مناطقی از شهر اهواز و روستا‌های اطراف شود.

ایزدجو عنوان کرد: خطر آب‌گرفتگی برخی مناطق از سمت کانال چمران از بین رفته و بند آبگیر شهید چمران با استفاده از مصالح خاص و درشت‌دانه به اتمام رسیده و در تلاش هستیم تا با استفاده از مصالح ریزدانه نیز بند مذکور تقویت شده و به استحکام آن افزوده شود.

با انحراف رودخانه کرخه از پیشروی آب به سمت اهواز جلوگیری شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۹:۳۵
 

فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: ظرفیت کانال شهید چمران ۹۰ متر مکعب برثانیه است و از انحراف رودخانه کرخه و ورود به کانال شهید چمران جلوگیری و از پیشروی آب به برخی از مناطق اهواز و روستا‌ها ممانعت شد. در اثر بالا آمدن تراز سطح آب در رودخانه کرخه حجم زیادی از آب این رودخانه به این کانال سرریز شد که می‌توانست منجر به آب گرفتگی مناطقی از شهر اهواز و روستا‌های اطراف شود.

ایزدجو عنوان کرد: خطر آب‌گرفتگی برخی مناطق از سمت کانال چمران از بین رفته و بند آبگیر شهید چمران با استفاده از مصالح خاص و درشت‌دانه به اتمام رسیده و در تلاش هستیم تا با استفاده از مصالح ریزدانه نیز بند مذکور تقویت شده و به استحکام آن افزوده شود.

ارسال ماشین آلات مورد نیاز برای ترمیم سیل بند عین ۲
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۹:۳۰
 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از ارسال ماشین آلات مورد نیاز برای ترمیم و استحکام بخشی سیل بند عین ۲ اهواز خبر داد.

اعزام تیم اورژانس اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۹:۲۹
 

آیت افشار مهر،مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به سیلاب‌های اخیر، تیم اورژانس اجتماعی این استان به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام شد.

آیت افشار مهر اظهار داشت: تیم مداخله در بحران اورژانس اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به منظور کمک به هموطنان سیل زده وارد استان لرستان شدند. این تیم در قالب روان شناس، مشاور و مدد کار اجتماعی هستند که در مناطق سیل زده مستقر و هموطنان آسیب دیده خدمات ارائه می‌دهند.

افشار مهر با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای توسعه اورژانس اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: تیم مداخله در بحران، مشاوره و حمایت روانی در بلایا که شامل روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی آموزش دیده هستند به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی و اجتماعی در حوادث غیرمترقبه فعالیت می‌کنند. از زمان وقوع سیلاب‌ها دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف دولتی و غیر دولتی کهگیلویه و بویراحمد آستین همت بالا زدند و به طرق مختلف کمک‌های خود را روانه استان‌های سیل زده کردند.

آغاز طرح ایمن سازی شهر کرمان در برابر سیلاب
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۹:۲۶
 

مشاور استاندارکرمان در امور رسانه گفت: معاون امور عمرانی استانداری پس از آغاز طرح ایمن سازی شهر کرمان در برابر سیلاب برای بازدید از رودخانه‌ها و تشکیل شورای مدیریت بحران به جیرفت سفر می‌کند.

خسارت سیل به بیش از ۷۰ درصد واحد‌های صنفی پلدختر
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۹:۲۱
 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: سیل به بیش از ۷۰ درصد واحد‌های صنفی پلدختر خسارت بسیار شدید وارد کرده است.

خسارت حدود ۹۰۰ واحد مسکونی در پی رانش زمین در مینودشت
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۹:۱۷
 

رشیدیان رییس بنیاد مسکن شهرستان مینودشت گفت: پس از وقوع رانش زمین در این شهرستان در سیل اخیر، گروه‌های ارزیاب در روستا‌هایی که دچار رانش شده بودند اعزام شدند. بر این اساس به ۸۶۷ واحد مسکونی خسارت وارد شد و در روستا‌هایی که رانش اتفاق افتاد از همان ابتدا، اقدامات اولیه شروع شد و امیدوارم که بهترین شرایط را برای متقاضیان فراهم کنیم.

رشیدیان افزود:از این تعداد، ۵۰۰ واحد، ساختمان‌های ناایمنی نیاز به تخریب وحدود ۴۰۰ واحد نیز از ۱۰ تا ۴۰ درصد نیاز به تعمیرات دارد. با وقوع رانش، کارشناسان از در این مناطق حضور یافتند و برآورد خسارت ستاد مدیریت بحران از این موضوع ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار