وزرات امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای توصیه‌هایی برای شهروندان خود داشت تا به برخی مناطق ایران سفر نکنند و در صورت سفر کردن به ایران نیز برخی اصول را رعایت کنند.
کد خبر: ۷۳۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 13 April 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس، این بیانیه به تمامی شهروندان انگلیسی درباره سفر به مناطقی از جمله صد کیلومتری محدوده مرزی ایران و افغانستان، ده کیلومتری محدوده مرزی ایران و عراق، استان سیستان و بلوچستان و محدوده شرقی محور بم به جاسک که شامل شهر بم نیز می‌شود، خودداری کنند.

 

این بیانیه همچنین به تمامی شهروندان دوملیتی خود هشدار می‌دهد تا تنها در صورت لزوم به ایران سفر کنند و همچنین با اشاره به حادثه سیل در ایران و استان‌های سیل زده از جمله گلستان، مازندران، خوزستان، ایلام، فارس (شامل شیراز هم می‌شود) و لرستان و خرابی‌های به بار آمده در اثر سیل مطرح کرد که مقامات ایرانی برای بسیاری از استان‌ها از جمله تهران هشدار سیل داده‌اند و از شهروندان خواست تا به تغییرات آب و هوایی محلی و بین‌المللی توجه داشته باشند و توصیه مقامات محلی را جدی بگیرند.

 

این بیانیه مدعی شد که خطر "بازداشت خودسرانه" شهروندان انگلیسی و به خصوص شهروندان دو ملیتی انگلیسی-ایرانی در ایران وجود دارد و از شهروندان این کشور خواسته تا "خطر سفر به ایران" را با دقت در نظر بگیرند.

 

همچنین در ادامه به شهروندان انگلیسی هشدار داده شده است تا در صورت وقوع تجمعی در جایی در ایران باید مراقب بوده و از نزدیک شدن به هرگونه تجمع دوری کنند و دستور مقامات محلی را پیروی کنند.

 

این بیانیه در ادامه اظهار کرده که ممکن است برای تبدیل واحد پولی، شهروندان انگلیسی در ایران با سختی‌های مواجه شوند و همچنین با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، بهارستان تهران و مرقد امام خمینی (ره) طی دو سال گذشته ادعا شده است که محتمل است تروریست‌ها در ایران دست به فعالیت تروریستی بزنند.

 

بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، اهمیت رعایت قوانین اسلامی در ایران را نیز به شهروندان خود که قصد سفر به ایران را دارند گوشزد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار