گروهی از خانواده های مشهدی اردوی جهادی تولید پوشاک برای کمک به سیل زدگان به راه انداختند.
کد خبر: ۷۳۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 15 April 2019

به گزارش تابناک رضوی، درحرکتی جهادی و هماهنگ گروهی از بانوان مشهدی، برای کمک به سیل زدگان اقدام به تولید هزار دست لباس می نمایند.

 

گفتنی است این حرکت خودجوش و مردمی با مشارکت حداقل ۵۰ خانواده مشهدی صورت می پذیرد در این طرح هر خانواده بر اساس توان خود مشارکت خواهد داشت برخی از خانواده‌ها پارچه های بلا استفاده و مناسب دوخت خود را هدیه داده‌اند.

همچنین برخی با خرید طاقه پارچه از بازار و  اهدای آن به این طرح مشارکت کردند. عده ای نیز چرخ خیاطی خود را به محل طرح فرستاده اند.  وعده دیگر با حضور در محل طرح اقدام به خیاطی می نمایند.

شایان ذکر است این طرح به صورت نمادین از فردا صبح با حضور تنی چند از مدیران ستاد بحران استان و هلال احمر  در محل مجتمع فرهنگی کتاب پردازان آغاز می گردد. 

 

مریم درانی مدیر این طرح در این خصوص اظهار کرد: ما از ابتدای سانحه سیل برای کمک به مردم عزیز هموطن کمک های عمدتا نقدی از طریق مراجع ذیصلاح ارسال نمودیم و چون دیدیم که الحمدلله با حضور گروههای مختلف جهادی در استان های سیل زده، نیازهای فوری آن ها در حال پیگیری است. به این فکر افتادیم که نیازهای بعدی آنها را براساس توان خود تامین کنیم. مسلما ابعاد این حادثه خیلی وسیع تر بوده و لباس و پوشاک هم جزو نیازهای آنهاست.

وی افزود: به دلیل هزینه های بالای تهیه لباس به این فکر افتادیم چون اکثرا با خیاطی آشنایی داریم برای تولید و دوخت لباس اقدام کنیم. لذا فراخوان داخلی زدیم و از میان خانواده های مرتبط با مجموعه افراد زیادی مشارکت کردند. و چون می خواستیم این طرح  از برکت جمع و هم افزایی و هماهنگی بیشتری برخوردار باشد فردا سه‌شنبه را به عنوان اولین اردوی جهادی تولیدی بانوان در مشهد در نظر گرفتیم.

 

خاطر نشان می گردد در این حرکت خودجوش جهادی حداقل یکهزار دست لباس تولید و برای توزیع تحویل هلال احمر استان خواهد شد. تا به دست هموطنان عزیز برسد.

 

از نکات بارز این طرح مشارکت وصف نشدنی دوستان و خانواده های محترم است به گونه ای که یکی از کارخانه‌های نساجی چهل و دو طاقه پارچه را به ما اهدا کردند و برخی از دوستان نوعروس  پارچه های ندوخته خود را فرستادند و هرکس به اندازه توان خود کمک می کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یزدانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
تو نیکی میکن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار