رئیس اداره منابع طبیعی:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت در سال 1397، 84 هکتار از اراضی ملی شهرستان که از سوی افراد سودجو و فرصت طلب به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، خلع ید شد.
کد خبر: ۷۳۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 17 April 2019

سید علی باقری افزود: این اراضی توسط سودجویان در حومه شهر مهریز و برخی مناطق ییلاقی بخش مرکزی تصرف شده بود.
وی ادامه داد: خلع ید اراضی ملی در راستای اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری توسط واحد یگان حفاظت این اداره با همکاری مردم انجام شد.
این مسئول اظهار داشت: در این مدت 47 فقره پرونده برای متصرفان اراضی ملی و عرصه های طبیعی منطقه تشکیل شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
باقری گفت: پارسال 333 اکیپ گشت و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی 2 هزار و پنح ساعت برای نظارت و کنترل منطقه انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز همچنین از 2 مورد عملیات مهار آتش سوزی و اطفای حریق در مراتع به مساحت افزون بر 30 هکتار خبر داد.
باقری گفت: در این مدت 151 مورد گزارش مردمی در خصوص تخلفات مختلف به اراضی ملی به این اداره اعلام که توسط یگان حفاظت پیگیری و اقدام شد.
وی به مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تصرف، دیوار کشی، خاکبرداری و گودبرداری در اراضی ملی با شماره تلفن 1504 به صورت شبانه روز تماس بگیرند.
ییلاقی بودن دهستان های میانکوه و تنگچنار مهریز موجب حضور زمین خواران برای تصرف اراضی ملی شده است.
بخش مرکزی مهریز شامل دهستان های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت 55 هزار نفری شهرستان حدود 30 درصد در روستاها زندگی می کنند.
مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار