استاندار خراسان شمالی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی از نیمه فعال بودن پروژه 4 خطه کردن محور بجنورد –گلستان موسوم به جاده مرگ خبر داد و خواستار حمایت رئیس مجلس از عقب افتادگی های استان از جمله در حوزه حمل و نقل شد.
کد خبر: ۷۳۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 23 April 2019

استاندار خراسان شمالی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی از نیمه فعال بودن پروژه 4 خطه کردن محور بجنورد –گلستان موسوم به جاده مرگ خبر داد و خواستار حمایت رئیس مجلس از عقب افتادگی های استان از جمله در حوزه حمل و نقل شد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، نشست مشترک «شجاعی» با دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور مجمع نمایندگان استان با محوریت بیان مشکلات استان در سه حوزه اقتصادی، عمرانی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مشکلات ناشی از سیل در بخش های کشاورزی و مسکونی و دعوت رسمی استاندار خراسان شمالی از رئیس مجلس برای حضور ویژه در استان برگزار شد.
«شجاعی» در این نشست اظهارکرد: با گذشت بیش از ۱۴ سال از تأسیس خراسان شمالی، این استان در بخش زیرساخت های حمل و نقل که یکی از مهم ترین شاخص های توسعه است، دچار محرومیت شدید است.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل جاده ای با وجود تلاش ها و اقدامات انجام شده و شروع پروژه های مهمی همچون احداث باند دوم بجنورد- جنگل گلستان، پیشرفت پروژه پس از گذشت ۹ سال، ۷۸ درصد بوده و هم اکنون نیز پروژه به دلیل تخصیص نیافتن مناسب اعتبارات و مطالبات پیمانکاران نیمه فعال است.
مقام عالی دولت در استان در ادامه محور میامی- گرمه - جاجرم - بام - قوچان و محور بجنورد - سنخواست را از دیگر پروژه های مهم استان معرفی کرد.
استاندار خراسان شمالی گفت: در حوزه حمل و نقل هوایی با وجود اقدامات مثبت زیرساختی که برای برقراری پروازهای منظم و مستمر در فرودگاه بجنورد، به عنوان تنها فرودگاه استان انجام شده است، متاسفانه به دلیل همکاری نکردن شرکت های هواپیمایی یا کمبود ناوگان هوایی پروازها به شکل نامنظم و حداکثر هفته ای دو روز انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز با توجه به نبود زیرساخت های ریلی در استان، پروژه راه آهن جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان تعریف شد که در دست اجراست و برای تسریع در عملیات اجرایی نیازمند توجه ویژه دولت و کمک اعتباری از محل صندوق توسعه ملی هستیم تا با تکمیل و بهره برداری و اتصال استان به خطوط راه آهن سراسری کشور شاهد رونق اقتصادی منطقه باشیم. وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت تسریع و بهره برداری از پروژه های بخش حمل و نقل استان خواستار برقراری حداقل یک پرواز روزانه در مسیر تهران - بجنورد و برعکس، تأمین و تخصیص اعتبار مناسب به منظور اتصال استان به شبکه بزرگراهی کشور با اتمام بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان طی امسال، تکمیل و بهره برداری از پروژه محور میامی - (گرمه - جاجرم) - بام - قوچان و محور بجنورد- سنخواست به عنوان محور استراتژیک در ترانزیت کالا، تسریع در عملیات اجرایی راه آهن جوین - اسفراین -بجنورد - شیروان و تکمیل و اتصال قطعه جوین - اسفراین به شبکه راه آهن سراسری کشور طی امسال هستیم./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار