کد خبر: ۷۳۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ 25 April 2019

بهرمن تصريح كرد: ظلم مجامع صنعتى هرمزگان به ورزش/ مجامع صنعتى حق خود را به ورزش ادا نكردند.

ورزش حرفه‌اى هرمزگان رو به موت است

به گزارش تابناک هرمزگان، رئيس هيأت ووشو هرمزگان با بيان اينكه ورزش حرفه‌اى هرمزگان رو به موت است، گفت: راه حل اين موضوع برگزارى منظم جلسه شوراى ورزش به رياست استاندار آن هم به‌صورت ماهانه و با حضور تمامی مديران مجامع صنعتى است.

عليرضا بهرمن عصر امروز در جمع تعدادى از ورزشكاران اظهار داشت: ورزش حرفه‌اى در هرمزگان جايگاهى ندارد و تيم‌هاى باشگاهى اين استان يكى پس از ديگرى به‌دليل حمايت مالى از گردونه بازى و رقابت‌هاى ليگ حرفه‌اى كنار مى‌روند.

وى با بيان اينكه ورزش حرفه‌اى هرمزگان رو به موت است، افزود: سالهاست كه فاتحه ورزش حرفه‌اى در هرمزگان خوانده شده است و ديگر ورزشكاران حرفه‌اى رمق ادامه كار ندارند و به‌دنبال كسب و كار جديد مى‌گردند.

رئيس هيأت ووشو استان هرمزگان گفت: مشكل هرمزگان به كار گماردن مديرانى است كه امروز در رأس مجامع صنعتى و اقتصادى هرمزگان قرار دارند و هيچ علاقه‌اى به سرمايه‌گذارى در ورزش حرفه‌اى ندارند.

بهرمن ادامه داد: اين مديران اذعان مى‌كنند، قانون به آنان اجازه حمايت از ورزش حرفه‌اى را نمى‌دهد. اما سؤال اينجاست كه چگونه قانون به مجامع صنعتى خوزستان، اصفهان، بوشهر، آذربايجان، كرمان و ... اجازه هزينه در ورزش را مى‌دهد اما در هرمزگان اينگونه نيست؟

وى اضافه كرد: لااقل نام استان اقتصادى را از روى هرمزگان برداريد چرا كه براى ورزش كشور جاى سؤال است كه چگونه يك استان عريض و طويل اقتصادى مانند هرمزگان قادر نيست تيمى در سطح ليگ‌هاى برتر داشته باشد.

رئيس هيأت ووشو هرمزگان در ادامه بيان كرد: المپيك قلب مسابقات ورزشى است و شاهديم اكثر ورزشكارانى كه در كاروان ورزش كشور حضور دارند از دل استانهايى برخواسته‌اند كه مجامع صنعتى استانشان از ورزش حمايت مى‌كنند اما از ورزشكاران هرمزگانى خبرى نيست و آن هم به اين دليل است كه ورزشكاران هرمزگان قادر به حضور در ليگ‌هاى حرفه‌اى نيستند و تمريناتشان مستمر نيست.

بهرمن با بيان اينكه مديران مجامع صنعتى بايستى در روز جزا پاسخگوى اعمال خويش باشند، تصريح كرد: مديران مجامع صنعتى به ورزش هرمزگان ظلم مى‌كنند و اين ظلم هم پاسخ دارد و جواب خود را در قيامت نزد حضرت حق خواهند گرفت.

وى افزود: امروز ورزش حرفه‌اى بسيار امر مهمى است چراكه مقام معظم رهبرى(مدظله‌العالى) همين امروز قهرمانى تيم ملى كشتى را در رقابت‌هاى قهرمانى آسيا تبريک گفتند و اين توجه رهبر انقلاب به امر ورزش در جواب همه مديرانى است كه هيچ توجهى به ورزش ندارند و با ورزش قهرمانى و حرفه‌اى بيگانه‌اند.

رئيس هيأت ووشو استان هرمزگان عنوان داشت: تيم فوتبال و واليبال آلومينيوم المهدى كجاست، چرا وضعيت تيم فوتسال آذرخش و فوتبال شهردارى اينگونه است، چه بلايى بر سر تيم ليگ برترى ووشو و بسيارى از رشته‌هاى ديگر آمد. همه اين اتفاقات به‌دليل عدم حمايت مجامع اقتصادى از ورزش است.

اين مسؤول ورزشى با اشاره به عدم ادامه تيم ووشو شهردارى بندرعباس از ليگ برتر باشگاه‌هاى كشور گفت: از شهردارى انتظار نمى‌رود جور همه رشته‌هاى ورزشى را بکشد چراكه آنان هم مشكلات خاص خودشان را دارند و ماهيانه بايد ميلياردها تومان حقوق كارگر پرداخت كنند و فقط شهردارى مسئول حمايت از ورزش حرفه‌اى نيست و به اندازه بذاعتش حق خود را به ورزش ادا كرده است، سؤال اينجاست كه مجامع عريض و طويل صنعتى براى ورزش هرمزگان چه كرده‌اند؟

بهرمن افزود: نمايندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار هرمزگان بايستى به‌طور جدى به اين مسئله ورود كنند.

وى با بيان اينكه در برابر هزينه‌هاى هنگفتى كه انجام مى‌شود، ورزش حرفه‌اى هزينه‌اى ندارد، اظهار كرد: راه حل اين موضوع برگزارى منظم جلسه شوراى ورزش به رياست استاندار آن هم به‌صورت ماهانه و با حضور تمامی مديران مجامع صنعتى است.

این مدیر جوان ورزشی بیان داشت: درست است ورزش متولی دارد اما اداره کل ورزش و جوانان متولی ورزش حرفه‌ای نیست، متولی ورزش حرفه‌ای مجامع صنعتی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و درآمدزا هستند. کار اداره کل ورزش و جوانان ایجاد زیرساخت مناسب در شهرها و روستاها و برنامه‌ریزی در جهت توسعه ورزش قهرمانی و همگانی است.

رئيس هيأت ووشو هرمزگان در پايان خطاب به مديران مجامع صنعتى غرب شهر بندرعباس گفت: اگر از ورزش حرفه‌ای حمايت نمى‌كنيد لااقل ورزشكاران را استخدام كنيد و از نيروهاى پرنفس ورزشى در جهت بالا بردن چرخه اقتصادى كشور استفاده كنيد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار