حضور 15 کشور در اجلاس بین المللی شاهنامه؛
مدیر روابط خارجی و امور بین الملل شهرداری مشهد از حضور 15 کشور خارجی در اجلاس بین المللی "شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم" خبر می‎دهد.
کد خبر: ۷۳۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 27 April 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌‏رسانی شهرداری مشهد، دکتر حسین کشیری با اعلام این خبر افزود: این اجلاس به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد از 23 تا 25 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شدو تاکنون از استقبال بسیار خوبی در میان کشورهای مختلف برخوردار بوده است.

او با بیان اینکه این اجلاس بسیار مورد توجه پژوهشگران، محققان و شاهنامه پژوهان در سراسر دنیا قرار گرفته است، ادامه می دهد: تاکنون حضور کشورهای روسیه، هند، گرجستان، لهستان، ترکیه، انگلستان، تاجیکستان، افغانستان، آذربایجان، اسپانیا و پرتغال قطعی شده است و احتمال افزایش میهمانان خارجی تا 15 کشور هم وجود دارد.

کشیری با تاکید بر اینکه قرار است در این سه روز به بررسی موضوع جاده ابریشم و شاهنامه پرداخته شود، می افزاید: با توجه به اینکه در سطح بین الملل دچار تحریم های شدیدی هستیم، اما حضور و علاقه مندی کشورهای مزبور برای حضور در این اجلاس، نشان می دهد که در دیپلماسی عمومی و پارا دیپلماسی هیچوقت دچار تحریم نخواهیم شد و علاقه مندان به فرهنگ و ادب ایرانی در کشورهای دیگر همواره در صحنه هستند.

او اضافه می کند: پیش بینی می کنم تا پایان زمان دبیرخانه؛ نهم و دهم اردیبهشت ماه، تعداد شرکت کنندگان خارجی ما بیشتر هم بشود.

مدیر روابط خارجی و امور بین الملل شهرداری مشهد با عنوان اینکه حضور تعداد بالای شرکت کنندگان در این اجلاس بین المللی با موضوع فرهنگی و شاهنامه نشان دهنده ارزش و توجه کشورهای گوناگون به فرهنگ و تمدن ایرانی است، می گوید: علاوه بر حضور کشورهای گوناگون، وابستگان فرهنگی خارجی مقیم تهران و مسئولین دپارتمان های فارسی زبان هم از دیگر میهمانان این اجلاس بین المللی هستند.خاطر نشان می کند این اجلاس برای نخستین بار با این عنوان و این تعداد شرکت کنندگان خارجی برگزار می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار