استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛
استاندار خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش باید از حداکثر ظرفیت معین های اقتصادی استفاده کند حتی پیشنهاد می کنم یک روز با این معین ها جلسه بگذارید تا ببینید چقدر به شما ایده خلاقانه خواهند داد.
کد خبر: ۷۳۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 28 April 2019

 

به گزارش تابناک خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بعد از تبریک پیشاپیش هفته معلم، حرفش را با عبارت این که نظام آموزش با بخش غیر دولتی ارتباط تنگاتنگی داشته باشد شروع کرد و گفت: ظرفیت جدیدی در استان وارد کردیم که هنوز درست جا نیفتاده اند و آن حدود 58 معین اقتصادی هستند که کار توسعه را انجام می دهند و در بخش توسعه آموزش نیز خواهد بود.

رزم حسینی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان خواست که با نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی ارتباط برقرار کنند و در راستای مشکلات آموزشی شهرستان ها اگر مشکلی وجود دارد با معین مربوطه درمیان گذاشته شود.

استاندار خراسان رضوی سرمایه  گذاری در حوزه آموزش و پرورش را یک راندمان دانست و افزود: بخش اقتصادی اعم از شرکت ها و موسسات اقتصادی به پرسنل خود آموزش می دهند تا درآمد آنها بالا برود پس سرمایه گذاری در این حوزه نمی تواند هزینه باشد. 

وی با اشاره به این که شغل معلمی باید تکریم شود اذعان کرد: اگر یک هفته به نام هفته گرامیداشت مقام معلم نامگذاری می شود باید دانست این نام گذاری ها برای بازنگری دستگاه یا نهاد مربوطه است.

رزم حسینی ضمن اشاره به جمله ای از استاد مطهری مبنی بر این که«جامعه را هرگز با جود و احسان نمی توان اداره کرد چرا که جودهای حساب نشده کارها را از مدار خارج می  کند» افزود: اعتقاد شخصی من این است که نظام آموزش و پرورش با توسعه کشور رابطه مستقیم دارد به همین دلیل اگر در جایی کاستی وجود دارد به دلیل این است که در  آنجا روی آموزش سرمایه گذاری نشده است.

وی با ذکر این نکته که آموزش و پرورش یک امر فرابخشی است  و همه بخش ها باید به آن کمک کنند، خاطر نشان کرد: هر ماه باید این جلسه شورا برگزار شود هر جایی هم که من نتوانم در جلسه شرکت کنم معاون سیاسی امنیتی حاضرخواهد بود لذا اعضای موثر شورا در این جلسه حضور پیدا کنند و ما هم در حد بضاعت استان کمک خواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: ما باید به خلاقیت های دانش آموزان تکیه کنیم چون بیشتر درس هایی خوانده ایم تاکنون  زیاد به کارمان نیامده است و این به دلیل عدم مدیران کار آشنا بوده است اما بهرحال در این بخش هم معین های اقتصاد مقاومتی می توانند به کار بیایند. 

در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به فعالیت هایی که از جلسه قبلی تاکنون صورت گرفته، گفت:اسکان بیش از یک میلیون زائر فرهنگی در ایام نوروزی، برگزاری جشنواره قلم، برگزاری همایش مدیران سمپاد کشور و غیره از جمله فعالیت هایی بود که انجام شده است.

قاسمعلی خدابنده افزود: از جایی که استان ما به عنوان استان معین استان گلستان انتخاب شده است قریب سی کامیون، کامیونت و وانت کمک های آموزش و پرورش روانه استان گلستان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار