بوستانی در ادامه با بیان اینکه بیشترین حجم پرونده‌های حقوقی حوزه منابع طبیعی فارس مربوط به تخریب اراضی ملی است گفت: بیشترین آمار پرونده تخلف در شهرستان ممسنی و کمترین آنها نیز مربوط به شهرستان خرامه بوده است.
کد خبر: ۷۳۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 28 April 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:مهرزاد بوستانی با اعلام این خبر افزود: با همکاری و نظارت دستگاه‌های قضائی و نیز اقدامات و برخوردهای بازدارنده و مقتدرانه مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی فارس طی یکسال گذشته تاکنون حکم رفع تصرف از سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی فارس صادر و اراضی آزاد شده به بیت المال بازگردانده شد.
وی در خصوص اجرای احکام قطعی صادره از دستگاه قضائی در تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی منابع طبیعی گفت: تعداد آرا دادنامه‌های قضائی صادره در حوزه منابع طبیعی در سال گذشته به میزان ۳۰۲ رأی اخذ شده که از این تعداد ۲۵۲ رأی یعنی بیش از ۸۳ درصد آرا به نفع دولت بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس همچنین ضمن قدردانی از همکاریهای مستمردستگاه قضائی در ارائه تدابیر واقدامات انجام شده در راستای تشدید برخوردهای قضائی با متصرفان و سودجویان اراضی ملی اظهار داشت: در این راستا جدیت مراجع قضائی استان در جهت تشدید اقدامات کنترلی بمنظور رفع تصرف اراضی ملی از دست سودجویان و جدیت‌های انجام گرفته از سوی قضات خوشبختانه، فعالیت سودجویان در تخریب این اراضی به حداقل ممکن رسیده است. بوستانی در ادامه با بیان اینکه بیشترین حجم پرونده‌های حقوقی حوزه منابع طبیعی فارس مربوط به تخریب اراضی ملی است گفت: بیشترین آمار پرونده تخلف در شهرستان ممسنی و کمترین آنها نیز مربوط به شهرستان خرامه بوده است.

وی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌ها و مراجع قضائی در راستای مبارزه با زمین خواری در سال‌های اخیر نسبت به سنوات قبل افزایش یافته، تصریح کرد: در حال حاضر اغلب اراضی متصرفی به همت و همکاری دستگاه‌های مسئول خلع ید و موضوع برخورد با زمین خواران همچنان پرقدرت و با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

مدیر کل منابع طبیعی فارس با تاکید برامر مشارکت مردمی و تشکلهای مردم نهاد در راستای حفاظت از حقوق بیت المال و حراست از اراضی ملی اظهار امیدواری کرد: با تلاش و تعامل متولیان قضائی و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حوزه زمین نیز در راستای جلوگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی قدم‌های مؤثری برداشته شود.

ممسنی در صدر تخریب اراضی ملی در استان فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار