رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد؛
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت های خود از مجادلات سیاسی دوری کرده چراکه جایگاه چنین فعالیت‌هایی را احزاب می‌داند؛ شورای شهر، خانه مردم است و جایگاه حزبی و سیاسی ندارد.
کد خبر: ۷۳۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 27 April 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه در ابتدا با گرامیداشت روز شوراهای شهر و روستا، اظهارکرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در شرایط ویژه امروز کشور نقش بی‌بدیلی دارا هستند و درکنار یادآوری تنگناها به مردم باید منادی و پیام‌آور امید باشند.

حیدری همچنین گفت: خبرنگاران با نقد و نظارت و پرسشگری خود می‌توانند مانع از ایجاد گسست میان مدیران و مردم می‌شوند چراکه مردم چشم امیدشان در شرایط کنونی به مسئولان است و تغییراتی هرچند کوچک می‌تواند ایشان را امیدوار نگه‌دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا به برکت انقلاب اسلامی و برگرفته از آموزه دینی و اصول مصرح در قانون اساسی شکل گرفته است، گفت: هدف از ایجاد این نظام شورایی، جلب مشارکت مردم در مسائل محلی خود تصمیم‌گیری و مشارکت آنهاست که در قالب پارلمان های محلی محقق شده است.

حیدری با تاکید بر اینکه شوراهای شهر و روستا بستری را فراهم کرده که بواسطه آن مردم نمایندگانی را با اراده و اختیار خود انتخاب کنند و سرنوشت خویش را به دست آنها بسپارند، تصریح کرد: این مقوله مهم در اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و دیگر معماران نظام همچون مرحوم آیت ا... طالقانی که نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند نیز مشهود است.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب هم مقام معظم رهبری روی عنصر اراده ملی و نقش اراده ملی در اداره جامعه تاکید جدی داشتند که موضوع بااهمیت جمهوریت در نظام را از دیدگاه ایشان مشخص میکند.

حیدری تاکید کرد که مردم از امام و رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی آموختند که میزان رای ملت است و بر آن پافشاری دارند؛ شورای پنجم در راستای همین نگاه و رویکرد در انتخاباتی رقابتی و مشارکتی در میان دیدگاه ها و رویکردهای مختلفی که به جامعه ارائه شود، مورد استقبال قرار گرفت و مسئولیت مدیریت شهری را پذیرفت.

وی افزود: در ابتدای پذیرش این مسئولیت، به یک سری اصول و مبانی تاکید کردیم و معتقد هستیم که برای پیشبرد اهداف نظام شورایی و مطالبات مردم و توسعه شهر مشهد ما نیازمند توجه جدی به این اصول و راهبردها هستیم.

حیدری با بیان اینکه مشهد آبرو و آینه رشدیافتگی و اقتدار ایران عزیز و نگین شهرهای اسلامی است، گفت: سالیانه میلیون‌ها نفر به این شهر وارد می‌شوند و بر اساس آمار زائرانی که به مشهد سفر می‌کنند، هر سه سال یکبار، جمعیتی معادل جمعیت کل کشور، این شهر را بعنوان مقصد سفر خود برمی‌گزینند؛ همین امر سبب می‌شود تا به گونه‌ای حرکت کنیم که مشهد، شهری در تراز جمهوری اسلامی و یک شهر بسیار زیبا، زنده، پویا، با نشاط، زیبا و تمیزی باشد تا تمامی شهروندان و زائران بارگاه منور رضوی با قدم زدن در آن لذت ببرند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در مشهد شاهد هستیم، ثمره و میراث 100 سال مدیریت شهری است؛ از طرف دیگر بخشی از موانع، مشکلات و تنگناها و مسائل شهرداری، جنبه ساختاری پیدا کرده در کنار مطالبات مردمی، مسئولیت را برای اعضای شورای شهر دوچندان نموده است.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس با تاکید بر اینکه باید رویکرد های دقیق و حساب شده را در حوزه مدیریت شهری اتخاذ کنیم، اظهارکرد: این رویکردها در 3 سطح کلان، میانی و خرد تقسیم می‌شود که مهمترین آن مقوله تعامل و هم‌افزایی در فضای مدیریت شهری است.

حیدری خاطرنشان کرد: توسعه شهر نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها، با رویکردها و نگرش های فکری و سیاسی مختلف است و شورای شهر و مدیریت شهری نیز به این موضوع باورمند است چراکه منابع شهر ایجاب می‌کند.

وی با بیان اینکه تعامل و هم‌افزایی را با قوت و جدیت دنبال کرده‌ایم و این رویکرد را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: در سطوح دولت و نهادهای مختلف اجرایی و دستگاه های تاثیرگذار شهری همچون آستان قدس رضوی پیوسته تعامل حداکثری وجود داشته و موفقیت های حاصل شده نیز ثمره و نتیجه همین همراهی و همدلی بوده است.

حیدری افزود: شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت های خود از مجادلات سیاسی دوری کرده چراکه جایگاه چنین فعالیت‌هایی را احزاب می‌داند؛ شورای شهر، خانه مردم است و جایگاه حزبی و سیاسی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار