حیدرعلی کامیاب کلانتری گفت: طی حدود چهار سال گذشته 60 میلیارد ریال کمک های دولتی به فوتبال فارس شده است و افزون بر 13متر مربع سرانه فضای فوتبال در این استان به وجود آمده است. حال با این آمار، این پرسش جای پاسخ دارد که چرا با این همه کمک ها و فراهم کردن زیر ساخت ها، فوتبال فارس در کما بسر می برد و هیچ نشانی از بهوش آمدن این بیمار که دچار ناعلاجی شده، نیست.
کد خبر: ۷۳۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 30 April 2019

تابناک فارس به نقل ا زایرنا: در این نشست که بنا به دعوت اداره کل ورزش و جوانان فارس برگزار شد، شمار افراد حاضر در جلسه به حدی زیاد بود که بسیاری از افراد مجال طرح دیدگاه خود را نیافتند.
در شرایطی که فوتبال فارس طی 6 سال گذشته با تداوم سیر ناکامی تیم ها روندی بیمارگونه را طی کرده است، برگزاری چنین نشستی اقدامی مثبت تلقی می شود.
هرچند پیش از این انتظار بود نشست های مشابهی برای درمان دردهای مزمن فوتبال فارس برگزار و علل ناکامی این ورزش پرطرفدار در استان بررسی شود.
در این نشست بسیاری از بزرگان فوتبال از جمله غلام پیروانی، خلیل صالحی و تنی چند از پیشکسوتان و کارشناسان دیگر حضور نداشتند اگر چه گفته می شود آنها دعوت شده بودند اما دیگر فعالان این ورزش حضور پررنگی داشتند و سالن محل برگزاری نشست جای سوزن انداختن نبود.
شاید اگر فردی از وضعیت فوتبال فارس خبر نداشت و تصویر این نشست را می دید، تصور می کرد یک تیم از فارس به لیگ برتر صعود کرده است و جشنی برپا شده است اما چنین نبود و همه آمدند و شمار زیادی از افراد در باب مشکلات این ورزش سخن گفتند.
مروری بر برآیند و خروجی این نشست نشان می دهد که اگر این نشست به جای این تعداد افراد پرشمار با حضور هفت تن از کارشناسان اهل فن و پیشکسوتان ورزش فارس برگزار می شد، اثربخش تر بود. چرا که فوتبال بیمار فارس به این همه طبیب نیازمند نیست و حداقل، چهار دقیقه فرصت برای سخن گفتن و درمان این ورزش کافی نیست.
در ابتدای این نشست، کوروش امامی فر دبیر هیات فوتبال استان فارس به برخی آمارها از جمله دعوت از 56 بازیکن از فارس به اردوی تیم های مختلف ملی و انجام پنج هزار بازی در سال اشاره کرد.
دبیر هیات فوتبال فارس در سخنان خود پاسخی به این پرسش ها نداد: اینکه از این تعداد دعوت شده به تیم ها چند نفر ملی پوش شدند و یا اینکه سقوط بی سابقه سه تیم فوتسال فارس به دسته دوم، تعطیلی فوتبال ساحلی و مشکلات فوتبال و فوتسال بانوان فارس و نبودن تیمی از فارس در لیگ برتر پس از 6 سال و اینکه چرا فارس حتی یک ملی پوش هم ندارد.
اینکه پس از انجام پنج هزار بازی در سال هنوز نتوانسته ایم یک ملی پوش و یا اینکه تیمی در لیگ برتر داشته باشیم، جای پرسش دارد و نیازمند تحلیل دقیق است.
** 60 میلیارد ریال به فوتبال فارس کمک شده است
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در حاشیه این نشست به آماری اشاره کرد که قابل تامل است.
حیدرعلی کامیاب کلانتری گفت: طی حدود چهار سال گذشته 60 میلیارد ریال کمک های دولتی به فوتبال فارس شده است و افزون بر 13متر مربع سرانه فضای فوتبال در این استان به وجود آمده است.
حال با این آمار، این پرسش جای پاسخ دارد که چرا با این همه کمک ها و فراهم کردن زیر ساخت ها، فوتبال فارس در کما بسر می برد و هیچ نشانی از بهوش آمدن این بیمار که دچار ناعلاجی شده، نیست.
آنچه دلسوزان در این نشست بر آن صحه گذاشتند، این بود که نسخه علاج و درمان ورزش فوتبال در استان فارس را باید افرادی بپیچند که جز فوتبال دغدغه دیگری ندارند و به طور تمام وقت، تلاش خود را معطوف موفقیت این ورزش استان نمایند.
لزوم خانه تکانی اساسی و بکارگیری نیروهای توانمند و متخصص و پرهیز از نگاه غیرفوتبالی به این ورزش نیز از جمله نکات مطرح شده توسط دلسوزان ورزش استان بود.
در چنین شرایطی، انتظار می رود مدیریت کلان ورزش در استان فارس با بهره گیری از نتایج این نشست و نیز سخن دیگر صاحب نظران فوتبال، الگویی را برای نجات این ورزش استان از روند ناکامی در سطح ملی طرح ریزی نماید.
اختصاص 60 میلیارد ریال به فوتبال فارس طی چهار سال گذشته گواهی بر اهتمام اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و حمایت و پشتیبانی مسئولان ارشد این استان است و امید است برپایی نشست روز دوشنبه بتواند حلقه مفقوده موفقیت این ورزش پرطرفدار را بیابد و سال آینده شاهد حضور دست کم یک تیم استان فارسی در لیگ برتر فوتبال و نیز حضور بازیکنانی از این استان در تیم ملی فوتبال کشورمان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار