مدیر کل میراث فرهنگی یزد:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: ابرکوه تنها در سرو كهنسالش خلاصه نشده بلكه شهر زیباترین بادگیرهای ایران هم هست.
کد خبر: ۷۴۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 02 May 2019

«مصطفی فاطمی» در مراسمي كه به مناسبت هفته فرهنگي ابركوه در مجاورت سرو كهنسال ابركوه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی از تاریخ، تمدن و جاذبه‌های شهرهای استان سخن به میان می‌آید، هر شهر را با یک نماد خاص می‌شناسیم؛ میبد را با صنایع‌دستی، اردکان با بادگیرهای یک‌طرفه، بافق و بهاباد با کویر، تفت و مهریز با باغ‌های ایرانی و خاتم را با قلعه‌ها و عشایرش.

وي ادامه داد: وقتی به ابرکوه می‌رسیم، درخت سرو كهن آن، جایگاهي خاص دارد و نماد این شهر است اما ابرکوه تنها در سرو خلاصه نشده و اگر بگوییم شهر زیباترین بادگیرهای ایران، شهر خانه‌های ایرانی، شهر مساجد و منزلگاه‌ها و بقعه‌ها، شهر کویر، شهر قلعه‌ها و آثار بی‌نظیر تاریخی، شهر نخستین اثر ثبت ملی استان یزد، شهر مناره‌ها و تکایا و شهر فرهنگ‌های مختلف و عشایر است، هرگز اشتباه نگفته و همه این‌ها بخشی از جاذبه‌های بی‌نظیر این شهرستان است.

فاطمی تصریح کرد: این تنوع جاذبه‌هاست که ابرکوه را در بین شهرهای استان یزد و حتی در ایران، مستثنی کرده، تنها یک وجه قضیه است و وجه دیگر این شهر را انسان‌هایی تشکیل می‌دهند که در معرفی این جاذبه‌ها نقش بسیار پررنگ و جایگاه ویژه‌ای را داشته و دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان افزود: با توجه به نقش برجسته فعالان گردشگری، ما مسئولان وظیفه ‌داریم که اجازه ندهیم این افراد در حوزه گردشگری کمرنگ یا مأیوس شوند به عبارتي باید تلاش کنیم كه تک‌تک این افراد را حمایت کنيم تا آنان نیز در راه حفظ مواریث تاریخی و فرهنگی، نقش‌آفرینی کنند.

«محمد کاظمی نسب» فرماندار ابرکوه نيز ابراز کرد: هفته فرهنگی ابرکوه برای دومین سال متوالی به ابتکار صندوق احیا و مرمت آثار تاریخی میراث فرهنگی کشور با اجرای برنامه‌های متعددی با محوریت آثار طبیعی، فرهنگی و تاریخی شهرستان ابرکوه به منظور معرفی شایسته این شهرستان به تمام ایرانیان برگزار شد.

وي هدف مهم دومین رویداد فرهنگی را برجسته کردن اثر طبیعی تاریخی سرو ابرکوه عنوان کرد و گفت: در همین راستا و در طول یک هفته گذشته برنامه‌های متعددی از قبیل نمایشگاه، جشنواره هنری و موسیقی، همایش، بزرگداشت سعدی و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های روستایی در اماکن تاریخی برگزار شد.

کاظمی‌نسب با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی قوی‌تر، ابراز کرد: مجموعه اقدامات انجام شده و ایجاد یک جریان رسانه‌ای در کنار امور عمرانی، زیرساختی و گردشگری می‌تواند به جذب گردشگر و مطرح شدن بیش‌ از پیش ابرکوه کمک کند، چنان‌که در ابتدای سال علی‌رغم وجود مخاطرات طبیعی در کشور، سرو ابرکوه رکورددار بیشترین بازدید نسبت به سال‌های گذشته بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار