تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری از تصویب چهارطرح عمرانی در بخش راه و جاده ای با اعتباری افزون بر 900 میلیارد ریال در شهرستانهای مختلف این استان خبرداد.
کد خبر: ۷۴۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 02 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- طهمورث الیاسی بختیاری در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: این طرح ها شامل احداث و توسعه راه ارتباطی بن- قوچان در حدفاصل شهرستان بن به سامان به طول 13کیلومتراست.
به گفته وی، توسعه و تعریض محور ارتباطی چلگرد به منطقه گردشگری 'شیخ علیخان' در کوهرنگ و محور ارتباطی بن - به منطقه گردشگری 'بابا پیراحمد' حد فاصل شهرستان سامان و تکمیل و توسعه محور' چارطاق' در بخش منج شهرستان لردگان ازجمله طرح های مصوب شده اعلام کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ازباقی ماندن و جذب نشدن افزون بر یکهزارو 300میلیارد ریال اعتبتار تملک داری سال گذشته از سوی دستگاه های اجرایی را یادآورشد و تاکید کرد: دستگاه های متولی باید در زمان باقی ماده سال مالی میزان اعتباریاد شده را جذب کنند.
الیاسی بختیاری، میزان کل اعتبارات تملک داری سال 97 استان را 6هزار و 66میلیاد و 181میلیون ریال ذذکرکرد و افزود: از این میزان اعتبار تملک دارایی بیش از 64درصد تخصیص و جذب شده است.
وی ،میزان اعتبار کلی تملک داری در نظر گرفته شده برای استان در سال جاری را نیز 10هزارمیلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار نسبت به اعتبارات عمرانی سال گذشته افزایش حدود دو برابری نشان می دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری همچنین از طراحی و رونمایی از( سامانه سیام )در این سازمان مدیریتی در اردیبهشت ماه امسال در دستگاه های اجرایی مرتبط خبرداد و گفت: با این سامانه جامع به نظور یکپارچه سازی در داده ها و تصمیم گیری دقیق و منسجم ادارات خدمات رسان طراحی شده است.
همچنین در این جلسه فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، از جمع آوری و ارسال بالغ بر 70 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی مردم استان به مردم سیل زده خوزستان ، لرستان و گلستان درسال جاری را یادآورشد.
سردار علی محمد اکبری سپاه قمربنی هاشم (ع) استان را قرارگاه معین منطقه سیلزده 'شعیبیه' شهرستان شوش استان خوزستان دانست و افزود: 58 روستای سیلزده با اسکان موقت و تغذیه جمعیت بیش از12هزارنفر به سپاه استان سپرده شدکه با تلاش نیروهای داوطلب مدیریت و ساماندهی شد.
وی ماموریت نیروهای اعزامی این استان به مناطق سیل زده در استانهای یادشده در پدیده سیل اوایل بهار امسال را مطلوب ارزیابی کرد.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ازاختصاص ردیف بودجه ملی برای اجرای عملیات اجرای سیستم فاضلاب در 6 شهر چلکرد ،شلمزار، گهرو، دستنا،ناغان و دشتک خبرداد و گفت: اجرای توسعه راه اصلی شهرستان فارسان به کوهرنگ نیز از جمله طرح های دارای ردیف بوجه ملی قرارگرفت .
وی توسعه صنعت گردشگری را بهترین گزینه ایجاد اشتفال و تولید ثروت نقد در این خطه اعلام کرد و گفت: متاسفانه بیشتر سرمایه گذاران خصوصی از پتانسیل و ظرفیت گردشگری این استان بکر بی خبرهستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار