رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: بالاترین رقم بودجه فرهنگی سال ۹۸ در حوزه قرآنی خواهد بود، زیرا قرآن باید در راس امورات باشد و هیچ موضوعی بالاتر و ارجح‌تر از موضوع قرآن نبوده و نیست.
کد خبر: ۷۴۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱ 02 May 2019

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در آئین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، اظهار داشت: شهید مطهری به عنوان معلمی فرزانه نگاه بالایی به حوزه تعلیم و تربیت داشت و معلمان قرآنی به جهت پرورش نخبگان قرآنی از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: امسال دبیرخانه مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان به مشهد واگذار شد و از میزبانی شایسته و باشکوه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی تقدیر و تشکر می‌کنیم و شهر و استان امام رضا(ع) را به عنوان میزبان دائمی انتخاب می‌کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قرآن کریم در قبل از انقلاب غریب بود، گفت: در عمر ۴۰ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی با پرورش نخبگان قرآنی به برکات زیادی در حوزه قرآن و عترت رسیدیم و در گام دوم انقلاب هم در بیش از ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد با بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو این کانون‌ها به دنبال حاکمیت قرآنی هستیم.

ارزانی تصریح کرد: بالاترین اعتبار سال گذشته در حوزه قرآنی بود و امسال هم بالاترین رقم بودجه فرهنگی در حوزه قرآنی خواهد بود، زیرا قرآن باید در راس امورات باشد و هیچ موضوعی بالاتر و ارجح‌تر از موضوع قرآن نبوده و نیست.

وی تاکید کرد: در طول برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان بالاترین آمار ۱۲ سال گذشته ۱۷ هزار نفر بود که امسال ۳۲ هزار ۶۰۴ نفر رسید که ۲۹۸ نفر از آنان به مرحله کشوری رسیدند و ۱۱ هزار نفر از این نفرات در رشته حفظ کل و حفظ جزء ۳۰ بود و برای امسال رشته نقاشی آیات اضافه شد تا کودکان را به‌خوبی دریابیم و از آنان غافل نشویم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه امسال برای اولین بار حضور والدین را هم داشتیم که با این حضور شعار مسجد پایه و خانواده‌محور محقق شد، بیان کرد: کلیه برنامه‌های این رویداد قرآنی در دوره سیزدهم به‌صورت الکترنیکی اجرا شد و ثبت‌نام‌ها، رقابت‌ها و نمرات به‌صورت آنلاین قابل مشاهده بود؛ در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اهتمام ویژه‌ای به امر آموزش قرآن داشتیم و مهمترین برنامه در امر زیارت بود و در این راستا برنامه‌های باشکوهی در بارگاه منور رضوی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار