رئیس سازمان اورژانس استان یزد:
رئیس سازمان اورژانس استان یزد گفت: پایگاه اورژانس هوایی یزد پس از یک دوره وقفه، مجدداً فعالیت خود را از آغاز کرد.
کد خبر: ۷۴۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 04 May 2019

احمد دهقان رئیس سازمان اورژانس استان یزد از فعالیت مجدد پایگاه اورژانس هوایی يزد خبر داد و گفت: تمامی شهرستان‌های استان یزد دارای پد بالگرد بوده و بالگرد اورژانس مطابق ضوابط مربوطه خدمت رسانی به بیماران را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برعهده دارد.

وی افزود: این بالگرد جدید که به سازمان اورژانس یزد تخصیص یافته از پیشرفته‌ترین بالگرد‌های هوایی است که برای امدادرسانی به آسیب دیدگان جاده‌ای و برون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های منحصر به فرد بالگرد رونمایی شده، تجهیزات تخصصی برای بیماران و دستگاه‌های مخصوص احیا، سریع وچابک بودن آن است.

ئییس سازمان اورژانس خاطر نشان کرد :خدمات بهینه به مصدومین جاده‌ای همزمان باطرح تحول سلامت در تمامی استان‌های کشوراز جمله یزد مورد بهره برداری قرار گرفت و استان یزد با بهره گیری از یک فروند بالگرد امدادی، ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی که نیازمند انتقال فوری هستند را انجام می‌دهد، ضمن اینکه بیمارانی که دچار تظاهرات حادقلبی و سکته مغزی شده اند ومی بایست در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مرکز استان یزد تحت درمان تخصصی قرار گیرند مشمول خدمات بالگرد هستند.

طهماسبی دبیر شورای پدافتد غیر عالمل استان یزد گفت: طبق صورتجلسه کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان که آذرماه سال گذشته به ریاست سرپرست وقت استانداری یزد با حضور مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس اورژانس کشور و رئیس پدافند غیرعامل وزارت بهداشت برگزار شد، مقرر شد یک فروند بالگرد هوایی فوریت‌های پزشکی که از قابلیت پروازی و تجهیزات بالایی برخوردار است به استان یزد تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: این مهم با پیگیری‌های ویژه و مستمر مدیریت ارشد استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و رئیس اورژانس استان، رئیس کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز ملی مهارت آموزی CBRNE در کمتر از شش ماه تحقق و یک فروند بالگرد هوایی فوریت‌های پزشکی و خدمات امدادی - درمانی به استان یزد اختصاص یافت.

لازم به ذکر است: پایگاه اورژانس هوایی یزد که اواخر سال ۹۵ افتتاح شده بود پس از یک دوره وقفه،مجدداً فعالیت خود را از سر گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار