کد خبر: ۷۴۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 04 May 2019

 مدیر عامل آبفای روستایی مازندران گفت: سیلاب های اخیر( اواخر اسفند97 و فروردین 98) چشمه های آب زیرزمینی تامین کننده آب روستاهای مازندران را آبدار کرد.

مجید عبداللهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه سیل حدود 291 میلیارد ریال به تاسیسات آب در روستاهای این استان به خصوص مناطق مرکزی و شرق خسارت وارد کرد، ولی بحران کمبود آب را تا حد زیادی کاهش داد.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود با تداوم بارش باران در تابستان سال جاری مشکلی به نام کمبود آب در روستاها به ویژه در مناطق کوهستانی که از آب چشمه ها بهره می گیرند، نداشته باشیم.
مدیرعامل آبفای روستایی مازندران افزود: هم اکنون در این استان 207 چشمه تحت پوشش آبفا روستایی قرار دارد به طوری که آب 234 روستا با جمعیت حدود 200 هزار نفری از آب این چشمه ها برای شرب استفاده می کنند.
عبداللهی تعداد مشترکین آبفا روستایی که آبشان از چشمه ها تامین می شود را افزون بر 56 هزار مشترک بیان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در حالی در بهار سال جاری بر اثر بارش شدید باران مشکلی کم آبی در مناطق روستایی نداریم که در مدت مشابه سال قبل حدود 430 روستا با تنش آبی مواجه بودند.
وی اضافه کرد: آب چشمه ها پس از انجام آزمایش از لحاظ سختی در حوضچه ها و مخازن ذخیره سازی و پس از انجام گندزدایی ( کلرزنی) مورد استفاده قرار می گیرد.
در مازندران حدود 20 هزار چشمه شناسایی شد که طبق گزارش منابع طبیعی و محیط زیست اکثر این چشمه ها در سال جاری پرآب شدند.
از2هزارو432 روستای بالای 20 خانوار مازندران یک هزار و 650 روستا با 420 هزارمشترک تحت پوشش آبفای روستایی قرار دارند و در مابقی روستاها نیز آب شرب شان از سوی این شرکت نظارت می شود.
***رشد 11 درصد شاخص بهره مندی آب 
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی مازندران گفت که شاخص بهره مندی روستاییان این خطه شمال کشور از آب شرب سالم و بهداشتی در دولت تدبیر و امید 11 درصد بیشتر شد.
عبداللهی افزود: در شرایط فعلی حدود 80 درصد از جمعیت روستایی این خطه شمال کشور از آب شرب بهداشتی و سالم برخوردارند.
به گفته وی این شاخص بهره مندی تا پیش از دولت تدبیر و امید در مازندران 68 درصد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار