شهردار شیراز ضمن یادآوری مناسبات فرهنگی بین دو کشور ایران و اتریش، آن را زمینه ساز همکاری های بیشتر دانست و اضافه کرد: شیراز پایتخت فرهنگی ایران زمین است و شهرداری شیراز آمادگی دارد مناسبات مشترکی را در زمینه فرهنگی تعریف و اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.
کد خبر: ۷۴۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 05 May 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز روز یکشنبه به نقل از حیدر اسکندرپور در دیدار با استفان شولتس اعلام کرد: شهر وین طی سال های متوالی به عنوان شهری با کیفیت زندگی بالا در بین شهرهای جهان شناخته شده است .
شهردار شیراز گفت: همکاری و تبادل تجربه با شهرداری وین می تواند زمینه ساز اجرای پروژه های مشترک در زمینه های حمل و نقل و ترافیک به ویژه حمل و نقل پاک و هوشمندسازی ترافیک، بازیافت و تولید انرژی از پسماند و مسائل فرهنگی در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در شیراز باشد.
اسکندرپور با بیان اینکه رویکرد شهرداری شیراز در زمینه حمل و نقل توسعه حمل و نقل پاک و هوشمندسازی ترافیک است، افزود: کشور اتریش در زمینه حمل و نقل و ترافیک از جمله کشورهای موفق جهان است و می توانیم از ظرفیت و تجربیات علمی و فنی پایتخت این کشور در این زمینه استفاده کنیم.
وی ضمن یادآوری مناسبات فرهنگی بین دو کشور ایران و اتریش، آن را زمینه ساز همکاری های بیشتر دانست و اضافه کرد: شیراز پایتخت فرهنگی ایران زمین است و شهرداری شیراز آمادگی دارد مناسبات مشترکی را در زمینه فرهنگی تعریف و اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.
شهردار شیراز با اشاره به جایگاه والای حافظ در بین ایرانیان و شیرازی ها تصریح کرد: هامر شاعر اتریشی مترجم شعرهای حافظ به زبان آلمانی و زمینه ساز سرودن دیوان شرقی - غربی گوته بود و این موضوع می تواند فصل مشترک بین شیراز و اتریش برای انجام اقدامات فرهنگی مشترک باشد.
وی بازیافت و تبدیل پسماند به انرژی را از دیگر زمینه های همکاری مشترک با شهرداری وین عنوان کرد و گفت: شهرداری شیراز آمادگی تبدیل روزانه یک هزار و 200 تن زباله را به برق دارد و در این زمینه آمادگی انجام پروژه های اجرایی را دارد.
اسکندرپور با اشاره به ساخت خط دو قطار شهری شیراز خاطرنشان کرد: تامین تجهیزات برای خط دو متروی شیراز نیز می تواند از جمله حوزه های همکاری شهرداری شیراز با کشور اتریش باشد.
همچنین در این دیدار دکتر استفان شولتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه رفیع شیراز در میان اندیشمندان و نخبگان اتریش گفت: در حوزه فرهنگی زمینه های مشترک بسیاری برای همکاری با شیراز وجود دارد و با همکاری شهرداری شیراز در حال برنامه ریزی برای اجرای ارکستر سمفونیک ایران و اتریش هستیم و در نخستین فرصت این کنسرت مشترک اجرا می شود.
وی حافظ شیرازی و ترجمه اثار وی توسط هامر را یکی از زمینه های مشترک فرهنگی شیراز و اتریش دانست و تصریح کرد: این زمینه می تواند بسترساز همکاری های مشترک فرهنگی بیشتری باشد.
سفیر اتریش در ایران ساخت تصفیه خانه بزرگ شیراز و ساخت بیمارستان را از جمله اقدامات مشترک شیراز و اتریش دانست و افزود: انجام اقدامات مشترک در شرایط پیچیده سیاسی کنونی نشان دهنده این است که اتریش شریک قابل اعتماد و اتکایی برای ایران است.
شولتس در ادامه این دیدار گفت: شهر وین نخستین شهر دنیاست که به صورت آزمایشی در حال اجرای پروژه اتوبوس های باتری دار است و شهرداری وین می تواند گزارشی از تجربیات خود را در این زمینه در اختیار شهرداری شیراز قرار دهد.
سفیر اتریش در ایران زمینه های همکاری مطرح شده توسط شهردار شیراز زمینه ساز گفتگوی هدفمند دانست و عنوان کرد: این نشست زمینه ای برای همکاری های بیشتر شیراز و اتریش را فراهم می کند.
شولتس با یادآوری حادثه تلخ سیل شیراز گفت: در بازدید از شیراز متوجه شدم که مراکز تاریخی و فرهنگی این شهر با مدیریت شهرداری از این حادثه آسیبی ندیده اند و شهر هم اکنون نشانی از سیل ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار