با درخواست نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس انجام می‌شود
درخواست تحقیق و تفحص نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از استانداری کردستان، امروز با حضور وزیر کشور و استاندار کردستان در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 05 May 2019

به گزارش تابناک کردستان، نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از بررسی درخواست تحقیق و تفحص از استانداری کردستان در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر داد. 

منصور مرادی در گفت‌وگوی اختصاصی با تابناک کردستان با اشاره به ابزارهای در اختیار نمایندگان مجلس برای نظارت بر اجرای قانون اظهار کرد: درباره برخی عملکردها در کردستان، بارها به مدیران ارشد استان تذکر داده شده، جلساتی برگزار و مذاکراتی در سطح استان و کشور انجام شده اما آنچه انجام شده، متأسفانه به نتیجه مطلوب منجر نشده است. 

وی گفت: مجلس شورای اسلامی ساز و کارهای قانونی مختلفی برای نظارت بر حسن اجرای قانون در همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور در اختیار دارد که مذاکره، تذکر، سؤال و استیضاح از آن جمله است. 

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق اصل 76 قانون اساسی، «مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد» و اگر نماینده با استفاده از دیگر ابزارها موفق به احقاق حقوق قانونی موکلان خود نشود، طبیعتاً از این ابزار استفاده خواهد کرد. 

وی گفت: در اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس، تحقیق و تفحص از استانداری کردستان به درخواست اینجانب به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع شده و قرار است امروز بررسی شود. 

مرادی افزود: طبق اعلام رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس و در اجرای ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس، جلسه بررسی تحقیق و تفحص از استانداری کردستان بعد از ظهر امروز با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در کمیسیون یادشده برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به رئوس مطرح شده در درخواست تحقیق و تفحص از استانداری کردستان تصریح کرد: استخدام‌های سال 92، بازارچه مرزی باشماق و معابر کولبری شهرهای مریوان و سروآباد، بازارچه سیران‌بند بانه، کارت سوخت شهرهای مرزی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان و موضوع تمامی شهرداری‌های کردستان بویژه مریوان، بانه، سقز، سنندج، و استخدامی‌ها از سال 88 که باعث ورشکستگی تمامی شهرداری‌ها شده، کمیسیون‌های ماده 100، ماده واحده، ماده 5 تغییر کاربری‌ها، مزایده و مناقصات از سال 86 و معاملات شهرداری‌ها از جمله موارد مطرح شده در درخواست تحقیق و تفحص است. 

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات جدی پیش آمده در مریوان در بحث دفن زباله گفت: زباله‌های مریوان بعضاً در داخل شهر دپو می‌شود و این مشکل کم و بیش در برخی شهرهای دیگر استان هم به چشم می‌خورد. 

وی افزود: شهرداری‌های استان چندین ماه است که نتوانسته‌اند حقوق کارگران مظلوم را پرداخت نمایند و بنده مصمم به پیگیری مشکل این قشر زحمت‌کش با استفاده از ابزار در اختیار یک نماینده مجلس هستم.

بررسی تحقیق و تفحص از استانداری کردستان در مجلس با حضور استاندار و وزیر کشور

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
کمیسیون ماده صد یکی از مجراهای اساسی و اصلی فساد در شهرداریهاست.واقع باید فکر اساسی به حال این موضوع کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار